Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kleine besparing. Inkt voor printers.


lewieke

Aanbevolen berichten

Persoonlijk ben ik door scha en schande een stuk wijzer geworden. In mijn zoektocht naar minder dure oplossingen voor drukwerk kocht ik ooit een professionele laserprinter die -nadat ik de vier cartridges à 183€ per stuk vervangen had- de geest gaf. Intussen heb ik een klein HP laserprinterje in zwart-wit. Kleur komt er niet meer in. Daarnaast is er ook nog een oude bubblejet 3-in-1 apparaat. Die gebruik ik nauwelijks voor drukken.

 

Vanzelfsprekend is de goedkoopste inkt die die je niet verbruikt. Dus probeer ik zo veel mogelijk digitaal te doen. Daarnaast maak ik gebruik van de faciliteiten op school waar de kosten van drukken ten laste vallen van de school. Uiteindelijk is mijn drukwerk ook voor school bestemd dus dat is maar zo logisch.

 

Een jongen van 14 onderzocht of er ook dure en goedkope lettertypes zijn. Hij kwam er op uit dat het lettertype Garamond duidelijk voordelen biedt. Ik neem het even mee en pas mijn lettertypes aan. Alle beetjes helpen zei de mug en ze deed een plasje in de zee.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1833036/2014/03/29/Jongen-14-overheid-VS-kan-400-miljoen-besparen-door-lettertype-te-wijzigen.dhtml

 

PS. Ik heb zelf ook een tijd inkcartridges nagevuld, tot ik een flesje liet vallen in de keuken en alle kasten, tegels, muren onder de gele inkt zaten. Daar ben ik mee gestopt, de inkt heb ik nog, je weet maar nooit dat er geen meer te krijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heel goed van die jongen, ik heb mijn lettertype ook gelijk op Garamond gezet. Nu zouden alle software ontwikkelaars Garamond ook als standaard moeten kiezen i.p.v. bijvoorbeeld Times New Roman. Soms kun je ook een slagje kleiner printer, mits nog goed leesbaar natuurlijk.

 

Als iedereen dit wereldwijd zou doen, dan heb je een enorme besparing te pakken.

 

Ik merk overigens dat ik soms ook gewoon teveel geld uitgeef aan dingen die je gewoon wilt. Bijvoorbeeld drink ik alleen Coca Cola omdat ik dat lekkerder vind dan de andere merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk overigens dat ik soms ook gewoon teveel geld uitgeef aan dingen die je gewoon wilt. Bijvoorbeeld drink ik alleen Coca Cola omdat ik dat lekkerder vind dan de andere merken.
Het is erg leuk blinde testjes te doen of je inderdaad wel Coca Cola zo lekker vindt. Maar al te vaak komen de goedkopere merken als winnaar uit dat soort blinde testen.

Nog beter is gewoon die hele cola af te schaffen en lekkere theesoorten te gaan zoeken.

 

Hoe en waar verander je het lettertype, kan iemand mij dat uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemáal logisch klinkt het niet, omdat Garamond een schreefletter is. Zou je voor een (dunne) schreefloze letter kiezen, dan valt er nog iets voor te zeggen, dan spaar je tenminste nog de schreefjes uit en dan plassen er méer muggen in de zee. :-) Maar het is misschien een beter idee om je cartridges bij http://www.123inkt.nl te kopen. Dat scheelt wel veel geld. Prima spul en er zit geen einddatum ingeprogrammeerd, i.t.t. tot de cartridges van HP die op die datum kunnen reageren, zoals mijn printer doet. Als de datum bereikt is, dan stopt de printer, of de cartridge nou nog vol zit of niet. Bij 123 geen last van. Dat scheelt veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het artikel snel overlezen, maar als ik het goed begrijp is de reactie van de Amerikaanse overheid dat "ze nu meer aan het inzetten zijn op digitalisering". Huh!? Mag ik hieruit afleiden dat ze het lettertype niet gaan aanpassen? Waarom? Een ander lettertype instellen zou teveel kosten, duurt te lang, de kennis is niet aanwezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...