Ga naar inhoud
GENEGEERD

Haren knippen/verzorgen


Aanbevolen berichten

Gisteren weer zo'n €15 bespaard door mijn eigen haren te knippen ipv naar de kapper te gaan.

Had een handige tutorial op YouTube gevonden waardoor het zo gepiept was.. En was erg blij met het resultaat.

Nu vraag ik me af wat jullie ideeën zijn over haarverzorging als het zo ver is.. Pakken jullie meteen de tondeuse of niet?

En dan de vrouwen en dochters met lang haar.. Kort of niet?

Ik heb zelf namelijk erg lang haar.. Maar ik ben echt niet van plan om het ooit kort te knippen of af te scheren. Maar snap wel het idee erachter om het wel te doen ivm veiligheid en hygiene. Gelukkig kan ik goed vlechten en heb ik mutsen in overvloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik bespaar op twee fronten :

 

- Mijn eigen (steeds minder behaarde) kop wordt gekort met de tondeuse op 11 à 13 mm. Een kwartiertje werk en de investering in een tondeuse is zo terugverdiend. Maandelijks doet mijn vrouw dat zodat ik er altijd fatsoenlijk uit zie. Investering 25€ of zo, oplaadbaar model, dus ook als er even geen stroom is kan ik er nog netjes uit zien.

 

[ATTACH=CONFIG]9184[/ATTACH]

 

- Mijn vrouw hoeft nooit haar haar te laten kleuren door het natuurlijk aanwezig pigment. Knippen laat ze wel geregeld doen, maar het is ook wel fijn naast een nette vrouw te kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer zo'n €15 bespaard door mijn eigen haren te knippen ipv naar de kapper te gaan.

Had een handige tutorial op YouTube gevonden waardoor het zo gepiept was.. En was erg blij met het resultaat.

Nu vraag ik me af wat jullie ideeën zijn over haarverzorging als het zo ver is.. Pakken jullie meteen de tondeuse of niet?

En dan de vrouwen en dochters met lang haar.. Kort of niet?

Ik heb zelf namelijk erg lang haar.. Maar ik ben echt niet van plan om het ooit kort te knippen of af te scheren. Maar snap wel het idee erachter om het wel te doen ivm veiligheid en hygiene. Gelukkig kan ik goed vlechten en heb ik mutsen in overvloed.

 

Ik heb zelf vrij lang haar en mijn vrouw heel lang haar. Als de Hel losbreekt ben ik van zins het haar te kortwieken. Als iemand je bij je haar pakt, ben je erg kwetsbaar namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf vrij lang haar en mijn vrouw heel lang haar. Als de Hel losbreekt ben ik van zins het haar te kortwieken. Als iemand je bij je haar pakt, ben je erg kwetsbaar namelijk.

 

Ja je doet dan vrij weinig, weet gelukkig wel wat je moet doen als iemand de voorkant van je haar pakt maar verder ook niet.

Zal voor mij nog een lastige worden vermoed ik.. Zal toch een flinke drempel overmoeten om het te kortwieken.

Gelukkig is dat nu nog niet aan de orde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een keer vertelt wat ik mijn dochters ga aandoen ( als het echt fout gaat):mad:

 

Daar waren sommige mensen nogal; niet over te spreken, tot totaal over de zeik over.

 

Was een leuke test om zien in hoeverre mensen al ingeleeft zijn voor het geval dat het echt fout zou gaan...

Als je je uiterlijk/gedrag niet wenst aan te passen om zo jezelf te beschermen dan ben je mijns inziens totaal niet voorbereid.

 

Ja ik weet dat we nu in een samenleving leven waarin dit soort zaken als meningsvrijheid en hoe je je gedraagt, kleed, enz op een ongeloofelijk VRIJ en BESCHERMD niveau is.

En ik raad een iederaan daar maximaal van te genieten!

 

Maar als je je uiterlijk, vrijheid van meningsuiting enz belangrijker vind dan overleven, dan ben ik bang dat igv een echte shtf je het op de harde manier gaat uitvinden dat de huidige situatie niet vanzelfsprekend is en slechts bij uitzondering realiteit is.

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een oplaadbare (en altijd opgeladen) tondeuse. Als de pleuris echt goed uitbreekt en de stroom valt langdurig uit dan gaat na de eerste dag (of eerder als ik m'n huis uit moet) m'n haar naar een paar mm. Geen enkel probleem mee dat 't dan een stuk korter dan normaal is; hygiene en veiligheid gaan voorop in zo'n geval :)

 

Voor vrouwen met lang haar is 't een wat lastigere keus natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kort mogelijk zonder kaal te gaan(ivm warmte) en heb altijd wel een schaar of mes bij de hand, verzorging hoef ik geen echte rekening mee te houden vind ik zelf en anders kan het witte as van vuur altijd nog

 

Denk dat je witte as als 'shampo' bedoelt of nog iets anders?

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik heb net weer een blauwe mohawk op mijn kop :p

Meestal ga ik gewoon zelf zonder opzetstuk op de tondeuse er over voor de spiegel.

Is nog nooit mislukt.

Als het langer als een centimeter is begint het me meestal al te iriteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn haar groeit sneller dan mijn schaduw, dus elke 4-5 weken ga ik naar de Turk om het te laten kortwieken. Als de pleuris uitbreekt maakt het me geen moer uit met een kale knikker te lopen of haar van max. 1 cm. Voor vrouwen zal het een lastiger keuze zijn, maar nood breekt wetten en dan kijk je waarschijnlijk niet naar een mooi kapsel en meer naar efficiency.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je wel @SuzieQ het duurt immers een lange tijd voordat je haar weer een mooie lengte heeft waardoor het weer in een staart of vlecht kan. Ik ben zelf heel veel gewisseld met haarlengte, langste was tot halverwege m'n rug en het kortste was zo een 2 cm. Inmiddels is m'n haar na een aantal jaar weer laten groeien tot m'n schouders. En wil ik het binnenkort weer een stuk korter laten knippen bij de kapper tot een centimeter of 4. Ik ben denk ik daardoor al gewend om grote stappen te nemen en zou ook niet zo heel veel moeite hebben als het er allemaal af moest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je wel @SuzieQ het duurt immers een lange tijd voordat je haar weer een mooie lengte heeft waardoor het weer in een staart of vlecht kan. Ik ben zelf heel veel gewisseld met haarlengte, langste was tot halverwege m'n rug en het kortste was zo een 2 cm. Inmiddels is m'n haar na een aantal jaar weer laten groeien tot m'n schouders. En wil ik het binnenkort weer een stuk korter laten knippen bij de kapper tot een centimeter of 4. Ik ben denk ik daardoor al gewend om grote stappen te nemen en zou ook niet zo heel veel moeite hebben als het er allemaal af moest.

 

Ja ik heb dus nog nooit kort haar gehad, ja eens op schouderlengte.. Korter niet.

Dus ja dat zal wel even slikken zijn mocht het nodig zijn om het af te knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het gewoon afknippen als het nodig was. Ongeveer zo kort als Carol in Walking Dead. Nou ja, misschien niet zo tondeuse kort maar wel kort. Gewoon omdat het praktischer is. Wel zou ik, indien mogelijk, het blijven verven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat als er een shtf komt waarbij er echt er gevaar is in lang haar te hebben dat ik juist de vervuiling kant op wil; gaan,

Te vies om aan te pakken is een redelijke bescherming

 

Dat werkt twee kanten op, lang haar is in een gevecht nu niet direct een voordeel. Je zult in zo'n soort shtf niet de enige zijn die er smerig uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat als er een shtf komt waarbij er echt er gevaar is in lang haar te hebben dat ik juist de vervuiling kant op wil; gaan,

Te vies om aan te pakken is een redelijke bescherming

Pas dan wel op dat je niet teveel klitten in je haar hebt verzameld waneer je het zo vies mogelijk probeert te krijgen, dit zorgt juist voor extra grip wanneer je ze toch ergens naartoe willen slepen. flink met olie insmeren zal misschien nog lukken ;) zelf zou ik m'n haar wel afknippen al moet ik er nu nog niet aan denken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...