Ga naar inhoud
GENEGEERD

Interesse in workshop/training Basupi (vecht/survival kunst)?


Ronin Kogaratsu

Interesse in workshop/training Basupikombinasi (vecht/survival kunst)?  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Interesse in workshop/training Basupikombinasi (vecht/survival kunst)?

    • Ja, bij voorkeur (om te beginnen) een dagdeel als kennismaking
      11
    • Ja, een basistraining van 10 lessen zie ik wel zitten
      2
    • Ja, ik denk dat ik wel een langer traject zie zitten
      3
    • Ja, maar niet in regio Utrecht/Amersfoort, liever in regio (zet in reactie)
      1


Aanbevolen berichten

Na en tijdens bijeenkomsten op de SC en het draadje Uniek vecht/survival kunst Basupikombinasi heb ik al van een aantal mensen de vraag gekregen of ik ze Basupi wil leren. De een wil het liefst een eenmalige sessie van een paar uur, de ander zou bijvoorbeeld in 10 lessen wat goeie basisskills voor zelfverdediging willen leren. En mogelijk is er zelfs enthousiasme om een langer traject te doen, om jezelf écht helemaal door en door te voelen met basupi.

 

Mijn droom is om in Midden-Nederland (omgeving Amersfoort of Utrecht) een plek te hebben waar ik regelmatig les kan geven. Maar die eerste stap van niets naar iets is misschien wel de moeilijkste. In overleg met @Dr.Prepper start ik dan ook dit draadje om de animo te testen. Bij voldoende interesse is het namelijk voor mij eenvoudiger om ook de financiële stappen te nemen om dit te realiseren. Wat meer achtergrond over deze techniek kan je lezen in dat eerder genoemde draadje. Of kijk op http://basupikombinasi.com/.

 

Voor degene die dus serieus interesse hebben de vraag of ze de poll willen invullen en eventueel commentaar/wensen in dit draadje kenbaar te maken.

Wat ik het liefste doe is mensen in drietallen trainen, ongeveer 1 uur per sessie. De kosten hiervoor zijn 25 euro per persoon, uitgaande van 3 deelnemers per sessie. Forumleden geef ik 5 euro korting, dus 20 euro per keer. Voor sommigen klinkt dit misschien veel, maar mijn keuze is juist om de groepen klein te houden omdat dit naar mijn mening het beste/snelste resultaat geeft. Maar ook hierop is je feedback natuurlijk welkom!

Alvast bedankt!

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Ronin Kogaratsu, een uitstekend idee. Ik zou als ik jou was eerst een aantal locaties proberen te vinden. Dan weet je ook de kosten hiervan en kun je de prijs verder bepalen.

 

Een personal trainer kost momenteel tussen de 50 en 80 euro per uur. Je zou dan bijvoorbeeld les kunnen geven aan max.5 mensen tegelijk voor een tarief van 20 euro per uur. Maar ook zou je kunnen kiezen voor een grotere groep bijv. max 10 personen. Deze mensen kunnen dan minder betalen. Dan wordt het ook haalbaar voor mensen met minder te besteden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor sommigen klinkt dit misschien veel, maar mijn keuze is juist om de groepen klein te houden omdat dit naar mijn mening het beste/snelste resultaat geeft. Maar ook hierop is je feedback natuurlijk welkom!

Alvast bedankt!

Lijkt me geweldig om dit van jou te mogen leren! Kleine groepjes betekend meer aandacht, snap ik, ben het er ook mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzondere vorm van aanpak over het onderwerp: 'zelfverdediging'. Spreekt mij heel erg aan :)!

 

Ik zie een dagdeel ter kennismaking wel zitten. Het is de geest die sterker is dan het lichaam, ik denk dat wat @Ronin Kogaratsu ons in zijn lessen bijbrengt een belangrijke bijdrage levert aan dat gezegde :)!

 

Ik kom dan uiteraard trainen in één van die heerlijk zittende legerbroeken die ik heb gekregen vanuit je karma :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een lokatie op het oog @Ronin Kogaratsu of zijn misschien nog tips welkom?

 

Er moeten nog een paar stappen doorlopen worden voor ik basupi ga presenteren met alles erop en eraan, denk aan logo voor de traditionele lessen, en vrije tijd kleding voor de meer straat variant.

 

Ik moet nog een bedrijfsplan schrijven, om een lening te kunnen krijgen om een ruimte te kunnen huren voor Basupi/coaching/pitjit

 

Maar oriënteren op een geschikte ruimte kan al voor die tijd.

 

Als er tips zijn? Altijd welkom

 

 

Bedankt voor de feedback en invullen van de poll so far

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog een bedrijfsplan schrijven, om een lening te kunnen krijgen om een ruimte te kunnen huren voor Basupi/coaching/pitjit

 

Hej Ronin, waarom zo formeel dan? Met bedrijfsplannen en leningen??? Kun je niet veel beter kleinschalig gewoon starten? Het voordeel van Basupi is toch juist dat je dat overal kunt doen? Desnoods in een park (zomer)? Of in de kantine van de voetbalvereniging? Of in het zaaltje van het wijkgebouw? Of bij iemand die cursusruimte verhuurt in zijn eigen pand?

 

Kijk eerst of je via via ergens gewoon terecht kunt. Dan houd je er zelf wat meer aan over - niet onprettig en onbelangrijk.

 

Om zo nu en dan een ruimte te huren voor een workshop heb je geen ingewikkelde formele dingen nodig hoor. En een lening zou ik al helemaal niet aan beginnen.

Je huurt een plek voor een dagdeel en na afloop betaal je daarvoor. Op basis van de cursusprijs die je deelnemers betalen. Al die mensen die yogacursussen, koffiedikkijkopleidingen en knutselen met bejaarden doen, die hebben ook geen leningen en bedrijfsplannen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu

 

Je kunt ook denken aan een dagworkshop. Waarin je afwisselend oefent en vertelt. En inspannende oefeningen en bv concentratie-oefeningen afwisselt. Dat maakt het misschien laagdrempeliger voor mensen die van ver komen om een keer mee te doen. (en liefst de volgende keer weer)

 

Voor een uurtje les ga ik niet naar ergens voorbij Amersfoort rijden. Voor een dagdeel vermoedelijk wel. Voor een hele dag zeker.

 

En ja, ik heb dus wel interesse!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hej Ronin, waarom zo formeel dan? Met bedrijfsplannen en leningen??? Kun je niet veel beter kleinschalig gewoon starten? Het voordeel van Basupi is toch juist dat je dat overal kunt doen? Desnoods in een park (zomer)? Of in de kantine van de voetbalvereniging? Of in het zaaltje van het wijkgebouw? Of bij iemand die cursusruimte verhuurt in zijn eigen pand?

 

Kijk eerst of je via via ergens gewoon terecht kunt. Dan houd je er zelf wat meer aan over - niet onprettig en onbelangrijk.

 

Om zo nu en dan een ruimte te huren voor een workshop heb je geen ingewikkelde formele dingen nodig hoor. En een lening zou ik al helemaal niet aan beginnen.

Je huurt een plek voor een dagdeel en na afloop betaal je daarvoor. Op basis van de cursusprijs die je deelnemers betalen. Al die mensen die yogacursussen, koffiedikkijkopleidingen en knutselen met bejaarden doen, die hebben ook geen leningen en bedrijfsplannen hoor!

 

Mee eens @Ronin Kogaratsu.

Hou je startkosten zo laag mogelijk, zonder leningen.

 

Bedrijfsplan kan wel nuttig zijn.

 

En zoals ik al eerder voorstelde: Nunspeet.

Zaaltjes - Grote tent - Buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel geïnteresseerd :) Ik heb alleen een klein probleempje: ik heb aan het eind van de maand een polsoperatie(tje) waarvan ik nog een hele tijd moet herstellen. Is het mogelijk om mee te doen zonder risico voor mijn rechter arm? Of moet ik dan maar passen? (ik heb de pol wel ingevuld)

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel geïnteresseerd :) Ik heb alleen een klein probleempje: ik heb aan het eind van de maand een polsoperatie(tje) waarvan ik nog een hele tijd moet herstellen. Is het mogelijk om mee te doen zonder risico voor mijn rechter arm? Of moet ik dan maar passen? (ik heb de pol wel ingevuld)

:)

 

Veel oefeningen zijn individueel. En brengen toch het gevoel en bewustzijn langzaam in je lichaam. Als ik je oldschool les zou geven zou je je polsen de eerste 2 maanden nog helemaal niet hoeven gebruiken:o Je benen wel.. auw..! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Ronin, waarom zo formeel dan? Met bedrijfsplannen en leningen??? Kun je niet veel beter kleinschalig gewoon starten? Het voordeel van Basupi is toch juist dat je dat overal kunt doen? Desnoods in een park (zomer)? Of in de kantine van de voetbalvereniging? Of in het zaaltje van het wijkgebouw? Of bij iemand die cursusruimte verhuurt in zijn eigen pand?

 

Kijk eerst of je via via ergens gewoon terecht kunt. Dan houd je er zelf wat meer aan over - niet onprettig en onbelangrijk.

 

Om zo nu en dan een ruimte te huren voor een workshop heb je geen ingewikkelde formele dingen nodig hoor. En een lening zou ik al helemaal niet aan beginnen.

Je huurt een plek voor een dagdeel en na afloop betaal je daarvoor. Op basis van de cursusprijs die je deelnemers betalen. Al die mensen die yogacursussen, koffiedikkijkopleidingen en knutselen met bejaarden doen, die hebben ook geen leningen en bedrijfsplannen hoor!

 

Helemaal mee eens. Feit is dat de uitkering instantie beetje moeilijk deed, en al geïrriteerd reageerde dat ik zonder overleg een logo heb ontwikkeld. Ze eisen een omschreven ondernemingsplan en dan gaat mijn uitkering over in een lening.

 

Tja veel veel liever zou ik werk vinden voor 3 of 4 dagen en de resterende tijd gebruiken voor ontwikkeling pitjit en coaching en basupi.

 

Maar ik blijf dagelijks afwijzingen krijgen, dus ik moet en wil iets onderhand.

 

Plus het feit na 30 jaar investeren in vechtsport, dat ik denk ook wel iets te bieden te hebben.

 

Naast mijn uitkering activiteiten ondernemen kan tot verwarring leiden., Vandaar dat ik er voor kies als ik van start ga het in overleg te doen.

 

En ik snap dat ook heel goed van de overheid, ik ben ook erg dankbaar met het vangnet waar ik tot dusver gebruik van heb kunnen maken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vaak in zuid Korea heb gezien is een soort van pendeldienst van clubs.

 

Nu lijkt dat misschien wel een hele investering maar je kan eventueel voorstellen aan mensen met een bedrijfje of leden met een busje die dit doen in ruil voor lessen. Zo kan je een of meerdere basislocaties uitkiezen waar er niet te veel pottenkijkers zijn en dan via die pendeldienst mensen laten oppikken op ov plaatsen en stations die zelf geen vervoer hebben en bereik je veel meer mensen.

 

Je systeem heeft heel veel vrijheid betreffende trainingslocaties maar als je in parken en openbare plaatsen enzo gaat trainen is het misschien handig dat je officieel met alles in orde bent (verzekeringen, eventuele licentie bij een sportgemeenschap,...) --> uit eigen ervaring meegemaakt: sta je lekker te trainen in het park en komt de politie info en papieren vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Feit is dat de uitkering instantie beetje moeilijk deed, en al geïrriteerd reageerde dat ik zonder overleg een logo heb ontwikkeld. Ze eisen een omschreven ondernemingsplan en dan gaat mijn uitkering over in een lening.

 

Tja veel veel liever zou ik werk vinden voor 3 of 4 dagen en de resterende tijd gebruiken voor ontwikkeling pitjit en coaching en basupi.

 

Maar ik blijf dagelijks afwijzingen krijgen, dus ik moet en wil iets onderhand.

 

Plus het feit na 30 jaar investeren in vechtsport, dat ik denk ook wel iets te bieden te hebben.

 

Naast mijn uitkering activiteiten ondernemen kan tot verwarring leiden., Vandaar dat ik er voor kies als ik van start ga het in overleg te doen.

 

En ik snap dat ook heel goed van de overheid, ik ben ook erg dankbaar met het vangnet waar ik tot dusver gebruik van heb kunnen maken.

 

Wat een gedoe ook allemaal. Is het gen idee om te crowd-funden. Kun je je op die manier niet een startkapitaal vergaren? Adverteren via een website, breed uitzetten.

 

Je kan mensen aanbieden dat ze bij betaling van een x bedrag het eerste jaar gratis les kunnen volgen, daarna gereduceerd tarief. Zoiets. Effe brainstormen met z'n allen.

 

Als je het geld bij elkaar krijgt zonder een zware rente erop, dan maak je direct al meer kans het te kunnen redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe ook allemaal. Is het gen idee om te crowd-funden. Kun je je op die manier niet een startkapitaal vergaren? Adverteren via een website, breed uitzetten.

 

Je kan mensen aanbieden dat ze bij betaling van een x bedrag het eerste jaar gratis les kunnen volgen, daarna gereduceerd tarief. Zoiets. Effe brainstormen met z'n allen.

 

Als je het geld bij elkaar krijgt zonder een zware rente erop, dan maak je direct al meer kans het te kunnen redden.

 

Is crowd-funden niet meer iets om een de kosten van de ontwikkeling van een product of een dienst te financieren met oog zonder winst te maken maar meer als meerwaarde voor de gemeenschap? niet dat ik zelfverdediging geen meerwaarde vind maar het is tenslotte de bedoeling dat Ronin hier zijn boterham mee kan verdienen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Feit is dat de uitkering instantie beetje moeilijk deed, en al geïrriteerd reageerde dat ik zonder overleg een logo heb ontwikkeld.

 

Hey UWV. Ik heb mijn drol doorgespoeld.... Sorry dat ik dat niet gemeld heb!

 

Partijtje droeftoeters die UWV lui.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is crowd-funden niet meer iets om een de kosten van de ontwikkeling van een product of een dienst te financieren met oog zonder winst te maken maar meer als meerwaarde voor de gemeenschap? niet dat ik zelfverdediging geen meerwaarde vind maar het is tenslotte de bedoeling dat Ronin hier zijn boterham mee kan verdienen...

 

Nee, helemaal niet. Volgens mij leent zoiets zich juist uitstekend voor crowdfunding. Je moet alleen mensen bereiken die of geïnteresseerd zijn in de sport, of die het gewoon een mooi initiatief vinden.

 

Ik ben alvast wel bereid daar renteloos een bijdrage aan te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...