Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 63
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013

Communiceren zonder internet als de overheid het platlegt.

De overheid krijgt steeds meer controle over ons leven, onder het mom van comfort worden we steeds meer gechipt en worden steeds meer databases met elkaar gelinkt. Daarnaast lijkt het wel of we steeds meer elektronische communicatie nodig hebben om te functioneren ; twitter, facebook, skype, e-mail, ... . Overheden grijpen in crisissituaties steeds vaker naar de schakelaar om het internet plat te leggen of bepaalde sites te blokkeren. Dus ze controleren de commmunicatie ťn schakelen ze uit. Terwijl net die informele communicatienetwerken een belangrijke rol spelen bij protesten. Blijkbaar zijn er wel manieren om je daartegen te beschermen. Ik ben geen techneut maar blijkbaar is er een mogelijkheid om een netwerk op te bouwen zonder internet. Het klinkt me allemaal logisch in de oren maar het zal vast wel moeilijker te realiseren zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...blackout.dhtml

Survivor
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Zit wel wat in wat je daar schrijft [MENTION=3447]Peerke[/MENTION], ben is benieuwd of er buiten wat je schrijft, nog meer en of andere mogelijkheden zijn.

Will

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Het kan, kost wel wat inspanning... Maar kan gestoord worden door een stoorzender, je hebt stroom nodig enz...

Een handleiding: https://upload.wikimedia.org/wikiped...Guide_v0.8.pdf

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ok, maar beter dan niets. Kan gepowerd worden door pv panelen.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik ben hier al een tijdje over aan 't nadenken en heb onderhand wat ideeen waarmee we een heel eind kunnen komen; het lastigste blijft de lange-afstand en in 't bijzonder de internationale verbindingen die nodig zijn; hierbij zal iets als HAM packet radio nodig zijn, of zelfs een paar prepper CubeSat's (eigen mini satellieten, nog niet echt betaaldbaar maar gaat de goede kant op) met lage-bandbreedte verbindingen tussen een aantal grondstations. Verwacht er geen facebook of twitter direct mee te kunnen gebruiken, maar een soort ouderwets text-based BBS systeem zoals via de antieke telefoonmodems, is zeker wel een mogelijkheid.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Naast de genoemde wireless Mesh netwerken zijn er nog een aantal alternatieven voor (mobiele) datacommunicatie.

Zelf heb ik een Spot Satellite Messenger waarmee ik via het Iridium netwerk SMS berichten, facebook messages, twitter berichten en emails kan versturen (ik gebruik die apparatuur nu tijdens hikes). Als de internet exchanges in Nederland platgelegd of gefilterd zouden worden, biedt toegang via satelliet nog een escape.
    Het is ook mogelijk een WIFI access point aan een Motorola/Iridium telefoon te koppelen, alleen de abonnementen zijn heel prijzig (> € 50 per maand exclusief dataverkeer).

Daarnaast bestaan er nog compleet gescheiden (mobiele) datanetwerken zoals het Mobitex Netwerk (uptime > 99,99%) dat gebruikt wordt door politie, brandweer, belastingdienst, waterschappen, anwb en retail. Of het TETRA netwerk, bekend van C2000, Astrid en Entropia. En binnenkort het CDMA-450 netwerk, waarbij de 450 MHz band op een innovatieve manier gerecycled gaat worden voor private netwerken. Hier een presentatie die (abusievelijk?) geindexeerd is door Google over mogelijke toepassingen van dit netwerk.
    Deze netwerken zijn voor de burger slecht toegankelijk, maar vormen wel een backup in crisis situaties.

En via de radio zijn er nog tal van toepassingen, maar daar weet [MENTION=672]Communicator[/MENTION] 1000x meer vanaf dan ik.
    Hora est.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    5000 euro voor een lokale zender voor je mobiel, die vervolgens nog steeds niet internet op kan. Al naar gekeken, geen nuttige optie in dit verhaal!

Een deel van de oplossing zal een zogenaamd darknet zijn; een IP netwerk over 't normale internet, geheel geencrypt. Dit netwerk zal dan nog steeds niet "het land uit" kunnen als de overheid dat blokkeert, maar 't houdt wel communicatie tussen preppers mogelijk. Hier ben ik dus al een tijdje dingen voor aan 't uitzoeken en als ik wat tijd over heb ga ik beginnen met 't opbouwen van zo'n netwerk en een aantal diensten er op (zoals email).

Daarnaast zullen we dan een aantal lange-afstand radio verbindingen moeten opzetten, tussen verschillende landen, om dus de grens over te springen en (beperkt) in verbinding met de rest van de wereld te blijven. Dit is 't dure stuk, de radio's en packet modems e.d. die hiervoor nodig zijn kosten redelijk wat; voordeel is wel dat een paar van zulke verbindingen genoeg is, niet iedereen hoeft zelf zo'n installatie te hebben, daar is dat darknet dus voor. Misschien in een volgende stap ook een stuk lokale verbindingen over CB packet radio, wat een heel stuk betaalbaarder is.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Goede post Lewieke!

Ook ik ben opzoek naar een eenvoudige en betrouwbare manier van comms over langere afstanden ( 100Km + ). Dan niet zozeer via internet maar meer via radiozenders etc. [MENTION=672]Communicator[/MENTION] kom er eens in ! [MENTION=261]Kans[/MENTION] en [MENTION=36]12gauge[/MENTION] misschien ook?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    De overheid krijgt steeds meer controle over ons leven, onder het mom van comfort worden we steeds meer gechipt en worden steeds meer databases met elkaar gelinkt. Daarnaast lijkt het wel of we steeds meer elektronische communicatie nodig hebben om te functioneren ; twitter, facebook, skype, e-mail, ... . Overheden grijpen in crisissituaties steeds vaker naar de schakelaar om het internet plat te leggen of bepaalde sites te blokkeren. Dus ze controleren de commmunicatie ťn schakelen ze uit. Terwijl net die informele communicatienetwerken een belangrijke rol spelen bij protesten. Blijkbaar zijn er wel manieren om je daartegen te beschermen. Ik ben geen techneut maar blijkbaar is er een mogelijkheid om een netwerk op te bouwen zonder internet. Het klinkt me allemaal logisch in de oren maar het zal vast wel moeilijker te realiseren zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...blackout.dhtml

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Jaaaaa ha ha ha ... ha ....... ha.

*kuch*noodnetwerk.nl*kuch*

In eerste instantie is het noodnetwerk bedoeld om mensen met elkaar te verbinden tijdens calamiteiten. Maar ik ben zelf ook altijd aan het experimenteren met data transmissie over de ether. Hierbij zou het ether-internet verhaal ook precies tussen passen. Er zijn al heel veel bestaande technieken die wij als burgers kunnen toepassen om een degelijk netwerk op te zetten. Zoals Wodan al aangeeft blijft dit wel gevoelig voor stoorzenders. de verbinding naar het internet zou dan eventueel via buitenlandse aansluitingen kunnen lopen.

er is nog veel uit te zoeken op dit gebied en ik werk hier meer dan graag aan mee. Het grootste probleem is de investeringen die het vraagt qua apparatuur en tijd.
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Vergelijkbare onderwerpen

1. USA overheid DICHT
    Door Keyser Suze in forum USA
    Reacties: 304
    Laatste Bericht: 28-10-15, 22:56
  2. Communiceren? Ingeval van afsluiting Internet?
    Door Kopjethee in forum Internationaal
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 16-04-13, 21:28
  3. Oudere dumpwinkels en outdoorshops zonder internet
    Door Dispar Vulgo in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 20-01-13, 09:54
  4. de overheid en preppers.
    Door medan in forum Koffiecorner
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 17-05-12, 20:47

Labels voor dit Bericht