Pagina 2 van de 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 310

Onderwerp: Welk waterfilter?

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012

[advertentie]

Sawyer waterfilter kopen? Nu verkrijgbaar bij Prepshop.nl

Wij beschikken thuis momenteel over twee waterfilters, een MSR Waterfilter Mini Works EX en de Katadyn Combi Plus.

Tip: Koop naast jerrycans ook een kinderzwembadje (kost maar een paar euro) en gooi deze in de tuin of op een plat dak als er geen water meer uit de kraan dreigt te komen. In Nederland hebben we regelmatig aanvoer van hemelwater en zo heb je altijd een voorraadje om te filteren.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Niet bezuinigen op water filters. Neem een katadyn pocket of camp of British Berkefeld Filter. Die hoeveelheid te filteren water die ze opgeven is te positief (wij van WC eend adviseren WC eend.........) Zie je ergens 50000ltr staan, ga er dan vanuit dat je hooguit 30000ltr met je filter kan doen. Wat te denken van vuil water, vol met sediment? Wil je langer doen, doe dan een koffiefilter oid om je intake slang van je Katadyn pocket, of filter je water eerst met enkele thee doeken of t-shirts.
    En NEEEEE, gťťn DIKKE bleek. Neem bleekwater. In dikke bleek zitten teveel stoffen die niet best voor je zijn.....Bleekwater is gewoon water, met 5% hypochloriet oplossing en verder niets. Precies de werkzame stof.........

Oja, en als je zo'n Katadyn of ander keramisch filter koopt, neem er dan meteen een spare bij. Je laat 'm net uit je handen vallen als je 'm nodig hebt. En ja keramiek kan niet zo best tegen vallen op harde ondergrond. Oja, oefen er ook eens mee voordat je 'm echt nodig hebt....

PA

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Niet bezuinigen op water filters. Neem een katadyn pocket of camp of British Berkefeld Filter. Die hoeveelheid te filteren water die ze opgeven is te positief (wij van WC eend adviseren WC eend.........) Zie je ergens 50000ltr staan, ga er dan vanuit dat je hooguit 30000ltr met je filter kan doen. Wat te denken van vuil water, vol met sediment? Wil je langer doen, doe dan een koffiefilter oid om je intake slang van je Katadyn pocket, of filter je water eerst met enkele thee doeken of t-shirts.
    En NEEEEE, gťťn DIKKE bleek. Neem bleekwater. In dikke bleek zitten teveel stoffen die niet best voor je zijn.....Bleekwater is gewoon water, met 5% hypochloriet oplossing en verder niets. Precies de werkzame stof.........

Oja, en als je zo'n Katadyn of ander keramisch filter koopt, neem er dan meteen een spare bij. Je laat 'm net uit je handen vallen als je 'm nodig hebt. En ja keramiek kan niet zo best tegen vallen op harde ondergrond. Oja, oefen er ook eens mee voordat je 'm echt nodig hebt....

PA
    Eens, Katadyn maakt geweldige producten. In je GHB's kan je beter een paar LifeStraws gooien qua kosten.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    @Johnny Bravo: dank voor de tip van de Lifestraw, ik weet nog goed dat ik er flink wat jaren geleden een artikel over las dat het net was uitgevonden. Was direct zeer onder de indruk. Dat deze nu voor 25 euro bij de ANWB te koop is vind ik echt te gek!

@prepass: Ik heb net AH "Dikbleek" gekocht, volgens de verpakking <5% chloorzooi en verder geen vermelding van geur-, kleur- en smaakstoffen e.d. Dat zou toch juist goed moeten zijn (las ik hier op het forum)?
    Survival rule #1: Keep having fun!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk Berichten
    @Johnny Bravo: dank voor de tip van de Lifestraw, ik weet nog goed dat ik er flink wat jaren geleden een artikel over las dat het net was uitgevonden. Was direct zeer onder de indruk. Dat deze nu voor 25 euro bij de ANWB te koop is vind ik echt te gek!

@prepass: Ik heb net AH "Dikbleek" gekocht, volgens de verpakking <5% chloorzooi en verder geen vermelding van geur-, kleur- en smaakstoffen e.d. Dat zou toch juist goed moeten zijn (las ik hier op het forum)?
    @Jester, you' re welcome

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Prima tip. Gisteren ook eentje opgehaald.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Niet bezuinigen op water filters. Neem een katadyn pocket of camp of British Berkefeld Filter. Die hoeveelheid te filteren water die ze opgeven is te positief (wij van WC eend adviseren WC eend.........) Zie je ergens 50000ltr staan, ga er dan vanuit dat je hooguit 30000ltr met je filter kan doen.
    Eens.
    Zelf hebben we een Berkefeld staan.
    Het aantal liters dat gefilterd kan worden is wel belangrijk, maar wanneer je eenmaal noordelijk van 16.000 liter zit dan denk ik dat het wel goed komt.
    Bij 4 liter per man per dag voor een gezin van 4 kom je dan op 1000 dagen = 3 jaar.

Binnen 3 jaar moet ook bij een TSHTF scenario weer een vorm van normaliteit ingetreden zijn. De situatie heeft zich dan weer gestabiliseerd, en ook de mensen zonder zo'n filter hebben dan weer (redelijk) goed drinkwater.

Ik overweeg wel om in ons volgende huis een kraan te installeren die alleen voor drinkwater en koken gebruikt wordt. Dat water wordt dan altijd door een druk-filter van Berkefeld gefilterd. Ook zonder een TSHTF.
    Tenslotte weet je nooit wat er met je drinkwater gebeurt. Als er iets misgaat is de kans groot dat je dat pas een week achteraf hoort.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodin Bekijk Berichten
    Prima tip. Gisteren ook eentje opgehaald.
    Overigens is de ANWB webshop een geweldige site voor preppers. Klinkt duf, maar is wel zo. En ze hebben schappelijke prijzen, in tegenstelling tot sommige "survival" shops...

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Overigens is de ANWB webshop een geweldige site voor preppers. Klinkt duf, maar is wel zo. En ze hebben schappelijke prijzen, in tegenstelling tot sommige "survival" shops...
    Ja, dat viel mij donderdag in de winkel ook al op. Ze hebben er inderdaad mooie en kwalitatief hoogwaardige spullen. Zal ook eens bij de webshop kijken.

Forum Rechten