Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013

Nieuw Projectje Van MP:)

Hallo iedereen

Vandaag moesten we even naar de stort en dan heeft iedereen ineens wel afval wat ook wel mee kan dus vrienden van ons gooiden ook wat in de boedelbak maar toen ineens verscheen daar een prachtige oude melkkan nu zullen er weinig preppers zijn die dan niet denken: hť daar kan ik wel wat mee. maarja wat kun je er dan mee? nu heb ik besloten om hier een Wood Stove van te maken. Nu is er een probleem, ik heb geen apparatuur om een opening te maken voor het hout / grill voor het koken. dus nu was mijn vraag of er dingen zijn die ik kan doen of het beste gereedschap dat ik kan gebruiken hiervoor.

Verder vroeg ik mij ook af hoe ik het beste de grill erin kon plaatsen om op te koken.

Ik hoop snel wat van jullie te horen

mvg, MP

Hier wat foto's van waar ik mee werk, hij was eerst volledig bedekt in een dikke donkerbruine roestlaag.

Bijlage 10984

Bijlage 10985

Bijlage 10986
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Gefeliciteerd met je meklbus! Deze is nog niet doorgeroest. Heeft een van je vrienden een haakse slijptol? Die is makkelijk om een gat te maken. Je hebt ook een boormachine met metaalboortje nodig om de gaten rondom te boren. Als je een pan gaat gebruiken kun je iets van de bovenrand 4 gaten boren waar je 2 metalen pinnen in kunt steken. Daar kan je de pan op zetten.

Er is vandaag net een filmpje met een hobo stove geplaatst. Kijk die eens.

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Hallo iedereen

Vandaag moesten we even naar de stort en dan heeft iedereen ineens wel afval wat ook wel mee kan dus vrienden van ons gooiden ook wat in de boedelbak maar toen ineens verscheen daar een prachtige oude melkkan nu zullen er weinig preppers zijn die dan niet denken: hť daar kan ik wel wat mee. maarja wat kun je er dan mee? nu heb ik besloten om hier een Wood Stove van te maken. Nu is er een probleem, ik heb geen apparatuur om een opening te maken voor het hout / grill voor het koken. dus nu was mijn vraag of er dingen zijn die ik kan doen of het beste gereedschap dat ik kan gebruiken hiervoor.

Verder vroeg ik mij ook af hoe ik het beste de grill erin kon plaatsen om op te koken.

Ik hoop snel wat van jullie te horen

mvg, MP

Hier wat foto's van waar ik mee werk, hij was eerst volledig bedekt in een dikke donkerbruine roestlaag.
    Mooi. Als je er niks mee kan, altijd nog leuk om carbid te schieten

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Een carbid kanon zou ik er niet van maken zonde van de melkpul . Voor een kacheltje heb je inderdaad een haakse slijper en een boormachine nodig .
    Ik heb er ook een maar uit aluminium die bewaar ik om water te halen indien nodig .

Geert
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION], een slijptol koop je tegenwoordig voor een paar tientjes maar wees voorzichtig als je er nog nooit mee hebt gewerkt. Beschermende kleding (handschoenen, bril, broek ect.) zijn geen overbodige luxe. Dit is wel een heel leuk projectje voor je om wat ervaring op te kunnen doen met metaal.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION] Ik vraag me af hoe je hem wilt gaan gebruiken rechtopstaand of liggend , want beide zijn denk ik goed mogelijk
    als je hem rechtopstaand gebruikt zul je er een gat aan de voorkant in moeten maken om het hout erin te doen en een rooster waar je hout op ligt
    het deksel zou ik zo laten en er van achter een afvoer in maken voor een pijp . maar horizontaal is ook een mooie optie , enkel als je erop wilt koken
    zul je er een plaat op moeten maken en zou je het deksel kunnen gebruiken om er hout in te kunnen doen en voor de zuurstof toevoer regelbare)
    gaten en je plaatstaal te sparen zou je er een ''zandbed in kunnen doen laag zand op de bodem waar het hout op ligt hierdoor bescherm je het plaatstaal
    en krijg je gratis extra massa wat de warmte vasthoud mogelijkheden zat dus eerst eens goed nadenken wat je wilt gaan maken

Een haakseslijper en een boormachientje zijn toch wel zo handig het zal je een hoop maar ze snijden als een warm mes door de boter )
    tijd en werk schelen wel van de 1 mm doorslijpschijfjes gebruiken ,
    hier moet je wel voorzichtig mee zijn ,niet erop drukken de steen het werk laten doen ) en wat [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] zegt voorzichtig werken en
    goede veiligheidsbril ed is wel zo slim
    de melkbus ziet er nog best goed uit maar ik zou hem toch behandelen want als je hem zo warm stookt dan gaat het roesten erg snel
    je kan hem of met hittebestendige verf behandelen of met een brander heet stoken er met een oude bokkepoot motorolie op branden
    dan wordt hij mooi blauw en roest aanzienlijk minder .)
    gr will
    Ignorance is bliss

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=2266]Wafels[/MENTION] wat een bom aan informatie ineens haha, maar super bedankt, ik zit eraan te denken hem binnenkort even mee te nemen daar een werkplaats waar ik al een cursus heb gevolgd en daar het gereedschap te gebruiken.

ik wil hem rechtopstaand gebruiken zodat ik hem nog makkelijk kan verplaatsen, mijn idee was om zoals jij ookal zei voorin een gat te maken voor het hout(snel vraagje tussendoor: ik moet dus zand op de bodem leggen en daarop een soort raster?) en om te koken gaten bij de versmalling maken en hierin een soort metalen pennen steken zodat pannen en potten hierop kunnen staan, zo gaat alle warmte door een kleinere doorgang leek mij.

Als ik nu niet teveel vraag haha, wat bedoel je met " met een brander heet stoken er met een oude bokkepoot motorolie op branden
    dan wordt hij mooi blauw en roest aanzienlijk minder"

kan ook aan mijn leeftijd liggen haha maar ik snap niet precies wat je bedoeld.

erg bedankt

mvg, MP

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION], een slijptol koop je tegenwoordig voor een paar tientjes maar wees voorzichtig als je er nog nooit mee hebt gewerkt. Beschermende kleding (handschoenen, bril, broek ect.) zijn geen overbodige luxe. Dit is wel een heel leuk projectje voor je om wat ervaring op te kunnen doen met metaal.
    zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik een slijptol koop? of moeten er nog meer dingen bij?

Ik zal gelijk even kijken naar wat beschermende kleding ik zat te denken aan zo'n goedkope blauwe overall, brillen hebben we hier nog wel

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik een slijptol koop? of moeten er nog meer dingen bij?

Ik zal gelijk even kijken naar wat beschermende kleding ik zat te denken aan zo'n goedkope blauwe overall, brillen hebben we hier nog wel
    Nee hoor, als hobby gebruiker kun je gewoon een slijptol van 20-30 euro kopen. Gaat deze na een paar jaar kapot, dan koop je gewoon een nieuwe. Wel zo dun mogelijke doorslijp schijfjes kopen (@Wafels). Goede werkbroek\overal is prima en desnoods een zonnebril opzetten voor je ogen te beschermen (doe ik ook wel eens) en een paar werkhandschoenen.

We zien je foto's graag tegemoet tegen de tijd dat deze klaar is. Doe je best MP en zet hem op.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013

Als ik nu niet teveel vraag haha, wat bedoel je met " met een brander heet stoken er met een oude bokkepoot motorolie op branden
    dan wordt hij mooi blauw en roest aanzienlijk minder

mvg, MP
    [MENTION=2266]Wafels[/MENTION] bedoelt dat je de melkbus heet moet stoken met behulp van bijvoorbeeld een onkruidbrander of dakdekkersbrander. Een bokkepoot is een soort kwast. Als de bus heet is smeer je met de kwast motorolie op de bus. Let op dat je de olie niet aansteekt met de brander.
    Laatst gewijzigd door Tanfana; 21-06-14 om 20:43. Reden: spelvoud

Vergelijkbare onderwerpen

1. DIY projectje, faraday kooi voor batterijen plus lampje
    Door phaelin in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 06-08-14, 18:34
  2. Net nieuw
    Door kayh in forum Voorstelronde
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 23-06-14, 18:11
  3. Nieuw
    Door rizzla in forum Voorstelronde
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 04-01-14, 19:59
  4. nieuw nieuw nieuw :) ff voorstellen
    Door ancestral-viking in forum Voorstelronde