Ga naar inhoud
GENEGEERD

[DIY] Goedkope en eenvoudige sleutelhanger aansteker


AWOL

Aanbevolen berichten

Schaamteloos overgenomen van deze video:

 

Men neme een mini BIC aansteker, vergroot een van de gaatjes in het metaal van de brander en doet er een split ring door en voila hij kan aan je sleutelbos hangen.

Optioneel wat duct tape er omheen want dat is altijd handig. Ook eventueel een tie-rip om het leeglopen te voorkomen (makkelijk te verwijderen als je de ring weghaalt).

Ipv van dat laatste kun je ook de zogenaamde "rangerband" gebruiken hiervoor wat de aansteker iets toegankelijke maakt.

En voila, goedkoper en lichter dan bijvoorbeeld een peanut lighter en in een minuut gefabriceerd (als je de split ring en tie-rip al in huis hebt).

 

20140625_001.jpg.81d3e4fe906ba34cee02efa9de510b47.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Handige mod van hetbmetalen deel. Maar is er geen risico dat dat los gaat en dat je hem verliest?

 

Zelf heb ik een Bic mini lighter met een metertje ducttape erom. Daarom een lang stuk rangerband met een oogje erin om hem aan een sleutelbos te hangen. Natuurlijk nog een rangerband om de gasknop om leeglopen te voorkomen.

 

Toegegeven, die van jou is eenvoudiger om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige mod van hetbmetalen deel. Maar is er geen risico dat dat los gaat en dat je hem verliest?

 

Zelf heb ik een Bic mini lighter met een metertje ducttape erom. Daarom een lang stuk rangerband met een oogje erin om hem aan een sleutelbos te hangen. Natuurlijk nog een rangerband om de gasknop om leeglopen te voorkomen.

 

Toegegeven, die van jou is eenvoudiger om te maken.

 

Ja echt heel solide is de windkap niet natuurlijk maar aan de andere kant, probeer het maar eens los te trekken, daar is nog aardig wat kracht voor nodig.

Plaats eens een foto van jouw modificatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt heel solide is de windkap niet natuurlijk maar aan de andere kant, probeer het maar eens los te trekken, daar is nog aardig wat kracht voor nodig.

Plaats eens een foto van jouw modificatie?

anders gewoon een lusje van dun touw met aan de uiteinde een paar knoopjes , als je dat onder je duc-tape doet komt dat niet los en kun je daar een ringetje aan doen @AWOL ook een nagelknipper is een handig tooltje , en zo'n mini vuursteentje waar je ook een oogje aan maakt ,beide kosten nagenoeg weinig tot niets en zijn erg klein

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat gaatje vraag ik me dan af of de vlam dan nog wel regulier gaat branden en vanuit nood situatie, bv je hebt maar 1 hand om deze te gebruiken, begin maar eens te prusten aan dat ding... met met sommige afgeknipte zipties heb ik al lelijke wonden en schade aan materialen weten toebrengen. rangerband is meer ideaal

 

Ik heb ook een touwtje onder de ductape en een lusje langs de onderkant van de aansteker, kan je hem gewoon gebruiken zonder helemaal te hoeven demonteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat gaatje vraag ik me dan af of de vlam dan nog wel regulier gaat branden en vanuit nood situatie, bv je hebt maar 1 hand om deze te gebruiken, begin maar eens te prusten aan dat ding... met met sommige afgeknipte zipties heb ik al lelijke wonden en schade aan materialen weten toebrengen. rangerband is meer ideaal

 

Ik heb ook een touwtje onder de ductape en een lusje langs de onderkant van de aansteker, kan je hem gewoon gebruiken zonder helemaal te hoeven demonteren.

 

Voor de vlam maakt het ringetje niets uit, je maakt het gaatje ook wat groter dus zuurstof toevoer blijft globaal hetzelfde. Ik ben met je eens dat een rangerband waarschijnlijk handiger is en tevens te gebruiken als kindling, net als de ducttape.

Het idee van het touwtje is ook wel een leuke, als je er paracord voor gebruikt heb je ook nog 7 strengen die te gebruiken zijn, ook @Wafels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeef me de kwaliteit van de fotos, ze zijn genomen met een banaan.

 

tumblr_n7ruw4dLaI1rug140o2_1280.jpg

 

Deze aansteker vooziet in het volgende:

- vuur (tja)

- 1m Duct Tape

- 6cm ranger band (dingen bij elkaar binden, maar vooral als firestarter)

 

Hij hangt aan een carabiner die in mijn tas leeft. Hangt aan een zipperpull.

 

- Silva Mini Kompas

- (DAN) pocketmask

- NiteIze orb lampje

- Windowbreaker

- RubyTec microfiber towel (tijdelijk)

 

tumblr_n7ruw4dLaI1rug140o1_1280.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...