Ga naar inhoud
GENEGEERD

Even het bos in, en ik neem mee ...


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Het is lekker weer en ik dacht ik ga even het bos in. Een beetje met mijn gear klooien.

 

Het is gelijk een review voor de volgende items:

- Miltec commando rugzak 55 liter

http://dumpcompany.com/index.php?item=commando-rugzak-olive-green&action=article&group_id=21&aid=1646&lang=nl

- Miltec flecktarn tarp

http://dumpcompany.com/index.php?item=tarp-_flecktarn_-camouflage&action=article&group_id=87&aid=1651&lang=nl

- veldfles met mok (prepshop)

http://prepshop.nl/buitenleven/water/veldfles-met-mok-zwart

 

Zodoende de rugtas gepakt met wat spullen en naar het bos gefietst. De heupgordel sluit helemaal aan de linkerzijde, in tegenstelling tot mijn Karrimor die in het midden sluit.

Het is even wennen, maar nog niet hinderlijk. De bandjes bovenaan, om de rugtas strak te trekken zijn net iets te kort, vind ik.

 

In het bos aangekomen, even een leuk plekje gezocht en tussen de bomen een stuk paracord gespannen en de tarp er overheen gedaan met een klein dakje, om zodoende nog ergens op te kunnen zitten.

 

IMG_0235.jpg.71db3e34a36e78bba04f364c4442f06f.jpg

 

Van de achterkant gezien valt het Flecktarn patroon mooi in het bos weg.

 

IMG_0238.jpg.6af204fb8e7d6856f96b97667dce893c.jpg

 

Lekker even genoten van de stilte in het bos. Er was geen mens in het uur dat ik er was.

Even een kopje koffie gezet door wat water uit de veldfles met mok op te warmen boven de Esbit.

Zakje oploskoffie en suiker erin, en even roeren. Gelukkig had ik mijn zakdoek want de hengsels waren gloeiend heet.

Even een slokje koffie. Auw, oja het mokkie is ook heet :mad:. Even af laten koelen dus.

 

IMG_0241.jpg.c334ec1315602d532c6d6650f1285b0b.jpg

 

Bij het dichtdoen van de veldfles, bleek deze te lekken via de dop. Mogelijk is de rubberen pakking te dun, of verschoven. Heeft iemand ook deze ervaring ?

 

 

Mijn verbeterpunten: door op de hoeken van de tarp wat paracord vast te maken krijg ik hem ook wel gespannen tussen de bomen in plaats van cord tussen de bomen te spannen.

Overigens ga ik liever voor een klein tentje, waarmee je beter tegen het milieu en beesies (teken !!!) beschermd bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Precies dezelfde ervaring hier met de rubberen afsluitring (bij mij is het een ring, in eerdere modellen was het geloof ik een rubberen schijfje). Die is te klein voor het mooi, waardoor ie, als je de plastic afsluitdop losdraait, los uit de dop kan vallen. Op zich geen probleem, als je hem "begeleid" weer vastdraait. Concreet betekent dat dat ik het ringetje vaak op de tuit leg voordat ik de dop weer vastdraai, of als de veldfles helemaal leeg is, draai ik hem op zijn kop weer vast, zodat de ring in de dop blijft liggen.

 

Is dat een beetje duidelijk zo? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is niet je echte shelter toch?

 

Nee, @MyronPrps. Ik wou gewoon even lekker buiten in het bos spelen. :)

Ik mag wel 42 zijn, maar het kind in mij leeft nog gewoon :p

 

Bij shelter ga ik eerder voor tent dan tarp, om de redenen die ik in het stuk geschreven heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, @MyronPrps. Ik wou gewoon even lekker buiten in het bos spelen. :)

Ik mag wel 42 zijn, maar het kind in mij leeft nog gewoon :p

 

Bij shelter ga ik eerder voor tent dan tarp, om de redenen die ik in het stuk geschreven heb.

 

 

ik vind een tarp met hangmat echt heerlijk haha maar iedereen zn ding natuurlijk, heb vaak dat tenten erg zwaar zijn. en mijn hangmat en tarp samen zijn 1180gram dus vind ik reuze meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind een tarp met hangmat echt heerlijk haha maar iedereen zn ding natuurlijk, heb vaak dat tenten erg zwaar zijn. en mijn hangmat en tarp samen zijn 1180gram dus vind ik reuze meevallen.

 

Deze tarp is 1.1 kg Mijn 1 persoonstentje (http://www.dewitschijndel.nl/gossamer-tent/) weegt 1.75 en is qua volume niet veel groter.

 

Overigens staan bomen niet altijd even mooi. En het is hier meer polder dan bos. Dus een tentje wegzetten is makkelijker dan een tarp spannen in een grasveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke het kan ook zijn dat de dichting te hard geworden is door de droogte of door weinig gebruik . Als de veldfles niet gebruikt word , de dop niet te hard aandraaien . Ook doe ik er soms een beetje vaseline aan om soepel te houden .

@Geert ik heb het probleem al gevonden. De pakking is licht ingescheurd.

Van het weekend zijn mijn ouders terug van vakantie. Mijn vader zal nog wel genoeg in zijn schuur hebben liggen wat wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zijn je ervaringen met die tarp?

ziet er goed en betaalbaar uit

mvg Bjorn

 

40 euro bij de dumpshop. Miltec is leger-imitatie, maar helemaal niet slecht. Een prima eerste ervaring.

 

En @prepass Volgende keer wordt het afdakje inderdaad iets groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tarp is 1.1 kg Mijn 1 persoonstentje (http://www.dewitschijndel.nl/gossamer-tent/) weegt 1.75 en is qua volume niet veel groter.

 

Overigens staan bomen niet altijd even mooi. En het is hier meer polder dan bos. Dus een tentje wegzetten is makkelijker dan een tarp spannen in een grasveld.

 

dan is een tent inderdaad veel handiger, heb je nog iets onder je liggen in je tent behalve je slaapzak? extra deken bijvoorbeeld voor kou van de grond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jacob

 

Dankje ! Een grappig plekje op 2 km fietsen vanaf mijn appartement.

 

De Esbitbrander heb ik bij mijn favoriete oudoorwinkel gekocht. Hij is ook te koop bij Bever.

http://www.bever.nl/esbit-brander-esbit-met-tabletten-143za40001?id_colour=5806

En bij diverse dump-zaken zal dit geen onbekende zijn.

 

Met 2 kleine tabletjes kreeg ik het (150 ml ?) niet kokend, maar nog wel behoorlijk heet . Hout uit de omgeving wou ik niet pakken aangezien de plek 20 meter van een doorgaande weg ligt.

Esbit verbrand rookvrij en geurloos (voor mij). Rook- en rooklucht valt zo op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou ook een tarp aanschaffen. Van 2 bij 3 of is dat veel te klein?

Ik zal wel even een linkje er bij. Zetten

http://www.benscore.com/Afdekzeil-woodland-2x3-meter--p-28804.html

 

kijk ff bij de http://www.tarpshop.nl

en als je er daar eentje gaat kiezen..DD Hammock vind ik de beste..ze kosten wel een paar knaken meer..maar je heb top spul en met een dd tarp van 3x3 kan je een mooi tentje maken..

mvg zippo

 

007.jpg.f42b879933713c58aac59d4b62061170.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zippo

 

Dat is een hele mooie tarp, maar in verband met teken wil ik niet direct op de bosgrond gaat zitten/ liggen.

 

Ik ga nog wat aan mijn tarp modificeren - stukken paracord aan de ogen bevestigen - zodat deze beter af te spannen is.

 

Ik kom er nog op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan toch wel blij met mijn combi van tarp en bivvybag hoor. Deze twee passen perfect in de daypacks van mijn vulcan rugzak. Doordat deze 1 persoonstent zo uber klein is, kan je hem praktisch overal verstoppen. En met mijn 1.86m lengte is hij toch ruim genoeg om ook mijn schoenen, jas, bezittingen en overige kleding in te stoppen.

 

Enige nadeel; je hebt zo'n 5 minuten nodig om jezelf er comfortabel in te wurmen. Maar je hebt diezelfde 5 minuten ook nodig om je er z.s.m. uit te wurmen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Molonneke

 

Bedankt voor de tip ! Ik ga ermee aan de slag !

 

Ik had hetzelfde probleem met de veldfles. Ik heb het opgelost door een beetje secondelijm heel dun aan te brengen op het rubberen ringetje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...