Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Goal Zero Nomad 20 Solar Panel & Yeti 400


jan1

Aanbevolen berichten

.

 

Goal Zero Nomad 20 Solar Panel

 

Ik heb recent aan @Simurgh gevraagd of het mogelijk was om de Goal Zero Nomad 20 Solar Panel aan de Prepshop toe te voegen.

De volgende dag kreeg ik een positieve reactie en een week laten was de Nomad 20 aan het assortiment van prepshop.nl toegevoegd.

 

De Nomad 20 is één van de sterkste, opvouwbare zonnepanelen van Goal Zero. Ondanks zijn enorme vermogen is de Nomad 20 een lichtgewicht zonnepaneel met ideale afmetingen, hierdoor is de Nomad 20 makkelijk te transporteren.

 

In tegenstelling tot de andere grotere zonnepanelen heeft de Nomad 20 een 2.1A USB output. Via deze output kan zelfs een tablet rechtstreeks opgeladen worden!

 

Daarnaast bezit de Nomad 20 nog twee andere outputs, 6.5V (Guide 10, solar port) en 14-22V. Via deze laatste output kunnen diverse power packs van Goal Zero (bijvoorbeeld Sherpa 50 of Yeti 150) rechtstreeks opgeladen worden.

Specificaties

  • Zonnepaneel 20 Watt
  • Zonnecel type Mono crystalline
  • Output USB 5V/2100mA (5W max)
  • Output Mini Solar Port, 2.5mm 6.5V/1100mA (7W max)
  • Output Solar Port, 8mm 14-22V/1300mA (20W max)
  • Afmetingen uitgerold 775 x 216 x 25 mm
  • Afmetingen gevouwen 330 x 216 x 25 mm
  • Gewicht 1100 gram
  • Oplaadtijd gem. smartphone 1 - 2 uur

 

Ik ben erg tevreden met dit zonepaneeltje. Mijn Samsung Galaxy S is als de zon goed schijnt binnen een uur voor ruim 80% opgeladen. Het laden gaat wel erg langzaam als er geen direct zonlicht op het paneel schijnt.

 

24vo9px.jpg

 

3499h91.jpg

 

kas8eb.jpg

 

 

Ik heb inmiddels een USB Multi Meter besteld en zal deze review later updaten met mijn bevindingen,

 

De Goal Zero Nomad 20 Solar Panel is Leverbaar via de prepshop

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@jan1, ik vind de Goal Zero producten er erg gelikt uitzien maar erg prijzig. Daarnaast is het vermogen niet zo groot als je serieus een accu wilt opladen. Het ligt er dus aan waar je het voor wilt gebruiken. Is het voor een smartphone of pad dan is het een topper, maar is het ook om zwaardere apparaten op te laden dan is het heel mager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

Als je niet een groot budget hebt kan je ook gaan voor de Anker® 14W 5V / 2A solar panel. Deze kost 50 euro en heeft veel positieve reviews.

 

Even een update: Helaas was mijn Goalzero adapter defect (maakte een vreemd geluid).

 

Ik heb op zaterdag een e-mail naar de Prepshop gestuurd en kreeg dezelfde dag als reactie terug dat er een vervangende adapter werd opgestuurd ( @Simurgh werkt dus ook op zaterdag :rolleyes: ) . Vervolgens heb ik defecte adapter teruggestuurd en enkele dagen later een nieuwe Goalzero adapter ontvangen.

 

Perfecte garantieafwikkeling van de Prepshop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
@jan1 Wat kun je precies meten met die usb meter ? Voltage en wattage neem ik aan, zit deze tussen een verbruiker zodat je kunt zien wat je apparaat verbruikt ?

 

Klopt helemaal je kan het verbruik van het apparaat in watt / ampère aflezen en het totaal mWH dat aan het apparaat heeft opgeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Als je niet een groot budget hebt kan je ook gaan voor de Anker® 14W 5V / 2A solar panel. Deze kost 50 euro en heeft veel positieve reviews.

 

Dankje voor de review... en nog meer dank voor het aanleveren van een goed alternatief. :cool:

Die Anker staat op mijn verlanglijstje... want ik moet er drie, dus dan is de Goalzero voor mij niet haalbaar.

Hij is te koop voor € 46,99 bij Amazon.de, verzending is gratis.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan vergeet niet dat als het buiten de EU boven de 22 euro komt dat er en 15 euro inklaringskosten worden gerekend en daarboven op ook nog eens invoerbtw :)

 

Voorzover ik weet is Duitsland nog steeds lid van de EU. ;)

Tevens ben ik goed op de hoogte met de invoerrechten, want ik koop regelmatig buiten de EU online.

 

Maar toch bedankt voor je waarschuwing. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...

@Changing the mindset, hoe zit het met de houdbaarheid van zo'n accu, ik snap dat je hem niet moet opladen en dan een jaar niet gebruiken, maar als je hem elke 3 maanden volgens voorschrift via het stroom oplaad of via panelen opgeladen laat, hoe lang gaat dan deze accu ongeveer mee en tegen welke prijs is deze eventueel zelf te vervangen?

 

Ik vind 450,- namelijk een behoorlijk bedrag (maar ik snap waardoor het deze prijs heeft; eenvoud, omvormer, type accu, veelzijdigheid) als hij "maar" 3 jaar bijvoorbeeld meegaat. Ik heb in reviews hier ook weinig over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan 500-800 keer opgeladen en ontladen worden. Dus als je van 500 uit gaat, 4x per jaar is 125 jaar, dan moet je de accu vervangen. Dit is een standaard accu die je bij je garage kunt kopen en kost je nog geen 100 euro voor een A-merk.

 

Dus de accu is een los te vervangen onderdeel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een link naar hoe hij er aan de binnenkant uitziet + accu.

 

Leuk om de binnenkant te zien

Na het uitbouwen en weer inbouwen van het geheel had deze meneer wel storing geeft hij aan... dat is dan weer minder bemoedigend maar kan incidentje zijn. Het blijft gewoon een accu met gelijkrichter en omvormer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet een groot budget hebt kan je ook gaan voor de Anker® 14W 5V / 2A solar panel. Deze kost 50 euro en heeft veel positieve reviews.

 

Even een update: Helaas was mijn Goalzero adapter defect (maakte een vreemd geluid).

 

Ik heb op zaterdag een e-mail naar de Prepshop gestuurd en kreeg dezelfde dag als reactie terug dat er een vervangende adapter werd opgestuurd ( @Simurgh werkt dus ook op zaterdag :rolleyes: ) . Vervolgens heb ik defecte adapter teruggestuurd en enkele dagen later een nieuwe Goalzero adapter ontvangen.

 

Perfecte garantieafwikkeling van de Prepshop!

 

Die Anker is zeker interessant. Ik vind de prijs van Goal Zero veel te hoog.

 

Anker heeft ook een 21W variant. Nu te koop bij amazon.de voor 60 euro.

 

Misschien ook interessant voor @CrossbowClan? Voor 15 euro meer 50% meer power.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...