Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 31
    Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drent Bekijk Berichten
    Teveel boven spot is niet leuk, maar ik wil goud/zilver in makkelijk herkenbare vorm hebben waar de zuiverheid etc. op staat. Dat oude guldens 72% zilver zijn weet lang niet iedereen meer. Deel munten en deel sierraden is betere optie qua herkenbaarheid.
    Met sloopzilver bedoel ik ook beide.
    Maar ook sterling zilver vind ik op dit moment een goede investering, ik kom soms voorwerpen tegen die zo beschadigd zijn dat ze voor spot of vaak nog minder te koop zijn.

Denk ook dat het er van af hangt wat je strategie is na-shtf. In Hongarije of Spanje zitten waarschijnlijk weinig mensen te wachten op Nederlands zilvergeld maar denk dat het in NL zelf op dat moment een ideaal betaalmiddel wordt.

Dat je ze niet in kan leveren bij een fabriek door het lagere gehalte vind ik minder boeiend, als het netwerk plat ligt staat die fabriek immers ook stil.

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    [MENTION=3982]Propy[/MENTION] en de rest; alhoewel ik het eens ben met jullie dat zilver handiger is qua kleinere bedragen moet je niet vergeten dat je goud ook gewoon per 1 gram kunt kopen -->circa 50 Ä wat een hanteerbaar bedrag is in een shtf. Natuurlijk is dit duurder in aanschaf maar goud hoeft echt niet altijd een troy ounce te zijn. Daarnaast heb je de combibars en kleinere munten.
    Inderdaad, zelf heb ik een aantal 1/10 toz maple leafs gekocht tegen een prijs van Ä110 per stuk.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    De WO II was een andere situatie. Kans heeft het over het inklappen van het monetair systeem.

Stel dat jij een stukje grond hebt en een goede oogst bloemkolen. De eurozone bevindt zich in een hyperinflatie om wat voor reden dan ook. De prijzen stijgen elke dag met ongeveer 10.000 euro.
    Aan wie verkoop jij je bloemkool liever, aan diegene die je er 30.000 euro voor biedt, of aan diegene die een kwart zilveren Krugerrand voor wil betalen?
    Je vergeet waarschijnlijk dat de waarde van goud en zilver in tijdens zo'n crisis door het plafond kunnen gaan en dat je ze dan ook nog gewoon kunt omwisselen voor geld, indien nodig.
    Overigens zullen er weinig mensen zijn die Ä30.000 betalen voor een bloemkool tenzij de inflatie super hoog is, maar dan nog kun je goud en zilver voor geld inwisselen en krijg je daar ook plenty euro's voor terug en zeker als de vraag naar beiden zeer hoog is.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silversurfer Bekijk Berichten
    Je vergeet waarschijnlijk dat de waarde van goud en zilver in tijdens zo'n crisis door het plafond kunnen gaan en dat je ze dan ook nog gewoon kunt omwisselen voor geld, indien nodig.
    Overigens zullen er weinig mensen zijn die €30.000 betalen voor een bloemkool tenzij de inflatie super hoog is, maar dan nog kun je goud en zilver voor geld inwisselen en krijg je daar ook plenty euro's voor terug en zeker als de vraag naar beiden zeer hoog is.
    Nou nee, dat vergeet ik helemaal niet.
    Dat goud en zilver in zulke situaties door het plafond gaan qua prijs, betekent niet dat goud en zilver zo duur worden. Het betekent dat het geld minder waard wordt. De waarde van goud en zilver blijft gelijk, het fiat geld is gewoon waardeloos.

Er zullen genoeg mensen zijn die 30.000 euro voor een bloemkool betalen, op het moment dat de inflatie langere tijd duurt en de lonen de stijging volgen. Als je in plaats van € 1600/maand, €250.000/maand gaat verdienen, dan kun jij je misschien wel een bloemkool veroorloven.

En ja, je kunt goud weer inwisselen tegen geld. Maar je zal wel gek zijn. Die bloemkool kost volgende week misschien wel €70.000. En nog steeds een kwart zilveren Krugerrand...
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Nou nee, dat vergeet ik helemaal niet.
    Dat goud en zilver in zulke situaties door het plafond gaan qua prijs, betekent niet dat goud en zilver zo duur worden. Het betekent dat het geld minder waard wordt. De waarde van goud en zilver blijft gelijk, het fiat geld is gewoon waardeloos.

Er zullen genoeg mensen zijn die 30.000 euro voor een bloemkool betalen, op het moment dat de inflatie langere tijd duurt en de lonen de stijging volgen. Als je in plaats van Ä 1600/maand, Ä250.000/maand gaat verdienen, dan kun jij je misschien wel een bloemkool veroorloven.

En ja, je kunt goud weer inwisselen tegen geld. Maar je zal wel gek zijn. Die bloemkool kost volgende week misschien wel Ä70.000. En nog steeds een kwart zilveren Krugerrand...
    Zit wat in.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Goud en zilver schoten vandaag een stuk omhoog. Zilver staat op dit ogenblik op 508 euro p/kilo. Pure winst tot nu toe :-)
    Laatst gewijzigd door Silversurfer; 10-07-14 om 14:23.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2014
    En vandaag het bericht dat centrale banken ladingen goud opkopen.
    Best slim, je zorgt als centrale banken dat de goudprijs laag blijft en koop bakken vol goud aan, je laat vervolgens de boel klappen en incasseert dan maximaal als de goudprijs door het plafond schiet.

https://www.goudstandaard.com/centra...ven-goud-kopen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wat ik lees dat in goud mijn euro valuta dat ik heb 7% minder waard is en in zilver een goede 10%... Geen leuk nieuws.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION]

Ik heb nog nooit geen zilveren krugerrand gezien. Krugerranden zijn gouden munten. Moest ik het toch verkeerd hebben, kan je me dat dan even aantonen, ben altijd bereid om iets bij te leren :-)
    De rest van je redenering volg ik wel.

Trouwens krugerrands zijn oorspronkelijk door Zuid-Afrika in omloop gebracht om onder de boycot door het apartheidsregime toch aan buitenlandse deviezen te geraken.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spechtje Bekijk Berichten
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION]

Ik heb nog nooit geen zilveren krugerrand gezien. Krugerranden zijn gouden munten. Moest ik het toch verkeerd hebben, kan je me dat dan even aantonen, ben altijd bereid om iets bij te leren :-)
    De rest van je redenering volg ik wel.

Trouwens krugerrands zijn oorspronkelijk door Zuid-Afrika in omloop gebracht om onder de boycot door het apartheidsregime toch aan buitenlandse deviezen te geraken.
    Geen idee of er zilveren Krugerrands bestaan. Het ging om het idee en het bekte zo lekker. Lees anders maar Maple Leafs
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Bewaren goud/zilver
    Door upbeat in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 20-03-13, 16:35
  2. Goud vs zilver
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 19-03-13, 22:39
  3. Goud en zilver
    Door boye in forum Geld, goud en zilver