Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

Is Mexico het beloofde land ?

Langzaam beseft de wereld dat fiat een doodlopende weg is.
    Het is alleen zo een mooie weg voor overheden, banken en de extreem rijken.
    Dus wie kan het ze kwalijk nemen dat een andere route kiezen zo moeikijk is?

Toch zal banden met fiat en dan met name de meest misbruikte fiat, Yen en Dollar bv, een valkuil zijn die zodra hij dichtklapt enorm veel schade zal aanrichten.
    Zelfs al ben je redelijk losgeweekt van die Dollar de fallout, mocht hij echt omvallen, zal alsnog erg groot zijn.

Het is dus altijd bijzonder om te zien welke landen en op welke manier zichzelf van de fiat los aan het maken zijn.
    En dan is het mischien niet eens een echte verassing dat een land dat veel PM tot de beschikbare grondstoffen heeft hier als een van de eerste serieus aan denkt.
    Ik presenteer U ..... Mexico:

http://www.shtfplan.com/headline-new...shift_07112014

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik denk dat de US, Canada en Mexico gaan samenvoegen. Wellicht als gevolg van een of ander conflict (zie de eu als reactie op de vorige oorlog)

Gen. Petraeus Reveals 'North American Union' Progress

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Mexico, ben er meerdere keren geweest. Echt een geweldig land maar er zijn met name in de wat minder toeristische gebieden vele bendes actief die nergens voor terugdeinzen. Zelfs de (R)overheid is daar op hun hoede.

Peerke
    Guest
    Mexico is de laatste tijd regelmatig getroffen door redelijk pittige aardbevingen. Ook een motivatie om er weg te blijven.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Vroeger kon je nog leuk duiken in Acapulco, maar zonder hoofd wordt dat moeilijk...

NSFW!!!

http://listtoptens.com/wp-content/up...lco-Mexico.jpg

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Vroeger kon je nog leuk duiken in Acapulco, maar zonder hoofd wordt dat moeilijk...

NSFW!!!

http://listtoptens.com/wp-content/up...lco-Mexico.jpg
    Ik heb me een tijd geleden eens "verdiept" (lees+ ge'Google'd) naar de mogelijkheden in Mexico. Inderdaad, de drugskartels aldaar zijn meedogenloos en de criminaliteit en corruptie is enorm.

Mij zul je daar niet zien.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Nee, daar wil je met je kinderen niet heen.
    Ik heb op de andere pc een foto van mijn bezoekje aan de MacDonald aldaar. Als ik die kan vinden plak ik die hier bij.
    Er werd ons verzekerd dat die Mac veilig was...en tja, dat klopte wel...bij de ingang stond aan de ene kant een groot beeld van RonaldMacDonald de clown en aan de andere kant stond een zwaar bewapende militair. Daartussendoor moest je je wurmen om binnen te komen.
    Veilig, vast,...maar het voelde niet zo.
    Dit soort beveiliging zag je wel vaker. Bij een benzinepomp met winkeltje bijvoorbeeld. Je zag er geen boef hoor, maar die zwaar bewapende militaire mannen gaven me nou niet het veilige gevoel zoals ik dat graag heb.
    Daarnaast werd er van alles geprobeerd om je voertuig te laten stoppen. De meest bizarre stop was omdat twee Mexicanen een touw spanden over de weg, op een metertje hoogte. Ze kwamen geld eisen om ons door te laten...bizar detail...we kregen een bonnetje voor ons "tolgeld".
    So Long, and Thanks for All the Fish

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Ik heb me een tijd geleden eens "verdiept" (lees+ ge'Google'd) naar de mogelijkheden in Mexico. Inderdaad, de drugskartels aldaar zijn meedogenloos en de criminaliteit en corruptie is enorm.

Mij zul je daar niet zien.
    Enige twee landen in continentaal Amerika waar ik ooit zou willen wonen zijn Chile en Canada en heel misschien Panama.
    Sinds de opkomst van bendes als MS 13 is Midden Amerika ook niet meer wat het geweest is qua veiligheid.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Enige twee landen in continentaal Amerika waar ik ooit zou willen wonen zijn Chile en Canada en heel misschien Panama.
    Sinds de opkomst van bendes als MS 13 is Midden Amerika ook niet meer wat het geweest is qua veiligheid.
    Ik had bij jou nog wel Uruguay gedacht.

Uruguay, is in elk geval mijn favoriet land. Na Chili het minst corrupte land en de politieke en werkomstandigheden in Uruguay behoren tot de vrijste van het continent. Het wordt ook het Zwitserland van Zuid-Amerika genoemd. Sinds mei dit jaar is wiet vrij te verkrijgen. Als enige land op de wereld geloof ik. De president is er eentje zonder fratsen, hij rijdt op zijn brommertje naar het werk, of maakt thuis tomaat in uit zijn moestuin.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Nee, daar wil je met je kinderen niet heen.
    Ik heb op de andere pc een foto van mijn bezoekje aan de MacDonald aldaar. Als ik die kan vinden plak ik die hier bij.
    Er werd ons verzekerd dat die Mac veilig was...en tja, dat klopte wel...bij de ingang stond aan de ene kant een groot beeld van RonaldMacDonald de clown en aan de andere kant stond een zwaar bewapende militair. Daartussendoor moest je je wurmen om binnen te komen.
    Veilig, vast,...maar het voelde niet zo.
    Dit soort beveiliging zag je wel vaker. Bij een benzinepomp met winkeltje bijvoorbeeld. Je zag er geen boef hoor, maar die zwaar bewapende militaire mannen gaven me nou niet het veilige gevoel zoals ik dat graag heb.
    Daarnaast werd er van alles geprobeerd om je voertuig te laten stoppen. De meest bizarre stop was omdat twee Mexicanen een touw spanden over de weg, op een metertje hoogte. Ze kwamen geld eisen om ons door te laten...bizar detail...we kregen een bonnetje voor ons "tolgeld".
    Gewapende militairen of random straatschoffies/rovers kunnen me minder boeien, dat maak ik wel vaker mee op mijn reizen. Karaoke zingen met wat dronken militairen met doorgeladen vuurwapens kan best gezellig zijn Militaire politie die zowel kiloblokken wiet als methamfetamine verkoopt, en nog niet eens voor de entrapment, gewoon als bijverdienste. All in the game in sommige landen zonder dat het enigzins bedreigend hoeft te zijn.

Wat me wel redelijk beangstigt zijn bendes die jongetjes van 10-12 jaar kidnappen en opleiden tot emotieloze huurmoordenaars.
    Laatst gewijzigd door Vladimir; 12-07-14 om 22:16.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hypertheory Land....Of: wat als....
    Door Keyser Suze in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 30-08-12, 22:37
  2. Cheran, autonoom in Mexico
    Door Rodin in forum Survival Algemeen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 28-06-12, 15:22
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 20-06-12, 22:54
  4. Reacties: 3