Ga naar inhoud
GENEGEERD

[De Pest] In USA !!!


Aanbevolen berichten

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-13/colorado-man-infected-deadliest-rarest-form-plague

 

Één geval, dus geen drama vooralsnog, maar griezelig is het wel. De pest heeft een man in Colorado besmet, waarschijnlijk via zijn hond.

 

Gisteren werd bekend dat de CDC enorm had lopen kloten met zeer gevaarlijke virussen en anthrax (lees: Keek op de Week) en nu dit weer terwijl we reeds ebola hebben.

 

Preppen die maskers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Eigenlijk best eng, , Ik weet niet hoe besmettelijk deze pest en de incubatietijd is misschien dat dat @Keyser Suze hier wat meer over weet ??

maar als die hoog is en zoiets bereikt een stad dan hebben we een groot probleem . Ik zag dat de soorten pest goed te behandelen zijn met

anti-biotica , maar als er een hele hoop mensen tegelijkertijd ziek worden vraag ik me af of er men over voldoende anti-biotica beschikt om zoiets te lijf te gaan ??

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk best eng, , Ik weet niet hoe besmettelijk deze pest en de incubatietijd is misschien dat dat @Keyser Suze hier wat meer over weet ??

maar als die hoog is en zoiets bereikt een stad dan hebben we een groot probleem . Ik zag dat de soorten pest goed te behandelen zijn met

anti-biotica , maar als er een hele hoop mensen tegelijkertijd ziek worden vraag ik me af of er men over voldoende anti-biotica beschikt om zoiets te lijf te gaan ??

gr will

 

Geen idee. Het is niet iets wat ik wekelijks op mijn spreekuur zie. Google?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit betreft de "pneumonic plague" en is overdraagbaar via de lucht. Daar komt het via hoesten en niezen.

 

Voor zover ik me herinner was die pest die door vlooien werd overgebracht de builenpest (bubonic plague). Verder weet ik er bar weinig van. Mochten er meer gevallen komen dan zal ik 't maar weer eens opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij wil ik graag nog een keer goed benadrukken dat buiten maskers ook een goed waterfilter echt een must is.

Natuurlijk wil ik geen mensen extra bang maken voor deze bacterie die de pest veroorzaakt maar deze komt ook nog regelmatig in Nederland voor.

En heb deze inmiddels ook al een paar keer onder de microscoop voorbij zien komen in drinkwateronderzoek.

Nu is het natuurlijk niet zo dat je helemaal geen drinkwater meer kunt vertrouwen aangezien die kans dat deze bacterie er in zeer minimaal is vanwege de zuiveringstappen die genomen worden.

Maar mocht het waterbedrijf waar je bent aangesloten aangeven dat je het water eerst moet koken voordat je het gebruikt wees er dan alert op dat die waarschuwing niets voor niets is.

Het zijn dus niet alleen in de vlooien die deze ziekte kunnen veroorzaken maar kan ook in het water zitten.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij wil ik graag nog een keer goed benadrukken dat buiten maskers ook een goed waterfilter echt een must is.

Natuurlijk wil ik geen mensen extra bang maken voor deze bacterie die de pest veroorzaakt maar deze komt ook nog regelmatig in Nederland voor.

En heb deze inmiddels ook al een paar keer onder de microscoop voorbij zien komen in drinkwateronderzoek.

Nu is het natuurlijk niet zo dat je helemaal geen drinkwater meer kunt vertrouwen aangezien die kans dat deze bacterie er in zeer minimaal is vanwege de zuiveringstappen die genomen worden.

Maar mocht het waterbedrijf waar je bent aangesloten aangeven dat je het water eerst moet koken voordat je het gebruikt wees er dan alert op dat die waarschuwing niets voor niets is.

Het zijn dus niet alleen in de vlooien die deze ziekte kunnen veroorzaken maar kan ook in het water zitten.

 

Werken de zuiveringstabletten van micropur en/of die van de prepshop hiertegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken de zuiveringstabletten van micropur en/of die van de prepshop hiertegen?

Zuiveringstabletten helpen ook tegen deze bacterie, dus is ook zeker een goede optie om in huis/tas te hebben.

Zelf ben ik persoonlijk alleen niet zo een groot fan van zuiveringstabletten omdat je daardoor weer andere stoffen in je lichaam krijgt en gebruik deze dan ook alleen voor pure nood (zitten wel standaard in m'n edc) maar dat terzijde ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuiveringstabletten helpen ook tegen deze bacterie, dus is ook zeker een goede optie om in huis/tas te hebben.

Zelf ben ik persoonlijk alleen niet zo een groot fan van zuiveringstabletten omdat je daardoor weer andere stoffen in je lichaam krijgt en gebruik deze dan ook alleen voor pure nood (zitten wel standaard in m'n edc) maar dat terzijde ;)

 

Zelfde hier, heb vier doosjes, maar puur voor backup. Liever koken en/of door een sawyer. Ik vind 't ook chemisch smaken dus als ik ermee moet koken liever niet. Maar als 't even niet anders kan heb ik er van 1 tablet per liter en van 1 tablet per 10 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol Gefeliciteerd :)) Quarantaine lijkt me het beste tegen de Pest, verder weet ik er eeinig van. t Klinkt als een ziekte die het laatst in de Middeleeuwen voorkwam... Misschien later nog, maar zeker niet meer iets van deze tijd... je vraagt je af hoe zoiets dan ineens weer de kop kan opduiken...

 

Verdraaid, stel ik een simpele vraag ben ik plotseling goeroe!
Link naar reactie
Delen op andere sites

lol Gefeliciteerd :)) Quarantaine lijkt me het beste tegen de Pest, verder weet ik er eeinig van. t Klinkt als een ziekte die het laatst in de Middeleeuwen voorkwam... Misschien later nog, maar zeker niet meer iets van deze tijd... je vraagt je af hoe zoiets dan ineens weer de kop kan opduiken...
Het komt nog steeds voor. In tegenstelling tot de Middeleeuwen is het nu wel te behandelen.

 

Uit Wikipedia:Ook vandaag is de pest nog niet uitgeroeid. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.

Wilde knaagdieren zijn nog steeds drager van pestbacillen en van 1978 tot 1992 waren er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 1451 doden ten gevolge van de pest in 21 landen. In het Indische Surat was er van augustus tot oktober 1994 een epidemie met 6344 vermoede en 234 bewezen gevallen met 56 doden. De bacil die verantwoordelijk was voor deze nieuwe uitbraak bleek een gemuteerde versie die minder virulent was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hebben we internet, Bedankt voor de uitleg Stuudje.

Wellicht voor een ieder handig dan de symptomen te kennen, want als ik me niet vergis, is het een ziekte waaraan je snel kan overlijden

 

Het komt nog steeds voor. In tegenstelling tot de Middeleeuwen is het nu wel te behandelen.

 

Uit Wikipedia:Ook vandaag is de pest nog niet uitgeroeid. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.

Wilde knaagdieren zijn nog steeds drager van pestbacillen en van 1978 tot 1992 waren er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 1451 doden ten gevolge van de pest in 21 landen. In het Indische Surat was er van augustus tot oktober 1994 een epidemie met 6344 vermoede en 234 bewezen gevallen met 56 doden. De bacil die verantwoordelijk was voor deze nieuwe uitbraak bleek een gemuteerde versie die minder virulent was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pest, Bijna niet meer bestaand, bijna....

 

Ik mis op ons mooie forum een aantal zaken, goede info over medicijnen, medische verhandelingen enz. Is er een van.

Dus lees ik maar veel op buitenlandse flora, waar er wel 'deskundige' hun nek uitsteken en proberen om de bevolking ondanks alle risico's die er echt zijn omdat een verkeerde diagnose, behandeling net zo erg kan zijn als een echte ziekte, voor te lichten.

 

Ik vind bv volgende post over de pest; informatief, to the point en geen angstzaaierij:

Er zouden meer van dit soort post mogen komen, nog beter in het Nederlands:

 

http://survivalblog.com/potential-bioterrorism-agent-found-in-colorado-by-cynthia-j-koelker-md/

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...