Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VivNL Bekijk Berichten
    lol Gefeliciteerd ) Quarantaine lijkt me het beste tegen de Pest, verder weet ik er eeinig van. t Klinkt als een ziekte die het laatst in de Middeleeuwen voorkwam... Misschien later nog, maar zeker niet meer iets van deze tijd... je vraagt je af hoe zoiets dan ineens weer de kop kan opduiken...
    Het komt nog steeds voor. In tegenstelling tot de Middeleeuwen is het nu wel te behandelen.

Uit Wikipedia:Ook vandaag is de pest nog niet uitgeroeid. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.
    Wilde knaagdieren zijn nog steeds drager van pestbacillen en van 1978 tot 1992 waren er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 1451 doden ten gevolge van de pest in 21 landen. In het Indische Surat was er van augustus tot oktober 1994 een epidemie met 6344 vermoede en 234 bewezen gevallen met 56 doden. De bacil die verantwoordelijk was voor deze nieuwe uitbraak bleek een gemuteerde versie die minder virulent was.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Gelukkig hebben we internet, Bedankt voor de uitleg Stuudje.
    Wellicht voor een ieder handig dan de symptomen te kennen, want als ik me niet vergis, is het een ziekte waaraan je snel kan overlijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Het komt nog steeds voor. In tegenstelling tot de Middeleeuwen is het nu wel te behandelen.

Uit Wikipedia:Ook vandaag is de pest nog niet uitgeroeid. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.
    Wilde knaagdieren zijn nog steeds drager van pestbacillen en van 1978 tot 1992 waren er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 1451 doden ten gevolge van de pest in 21 landen. In het Indische Surat was er van augustus tot oktober 1994 een epidemie met 6344 vermoede en 234 bewezen gevallen met 56 doden. De bacil die verantwoordelijk was voor deze nieuwe uitbraak bleek een gemuteerde versie die minder virulent was.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

De pest

De Pest, Bijna niet meer bestaand, bijna....

Ik mis op ons mooie forum een aantal zaken, goede info over medicijnen, medische verhandelingen enz. Is er een van.
    Dus lees ik maar veel op buitenlandse flora, waar er wel 'deskundige' hun nek uitsteken en proberen om de bevolking ondanks alle risico's die er echt zijn omdat een verkeerde diagnose, behandeling net zo erg kan zijn als een echte ziekte, voor te lichten.

Ik vind bv volgende post over de pest; informatief, to the point en geen angstzaaierij:
    Er zouden meer van dit soort post mogen komen, nog beter in het Nederlands:

http://survivalblog.com/potential-bi...-j-koelker-md/

Prep ze,
    K a n s
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 19-07-14 om 23:15.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Beste [MENTION=261]Kans[/MENTION] . KS heeft een paar dagen terug een topic gemaakt van de pest ( de ziekte ) zou dat niet beter samengevoegd worden ?

Geert
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Is samengevoegd
    - Prepare yourself - The End is Coming -

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Drie nieuwe gevallen in Colorado......http://www.zerohedge.com/news/2014-0...found-colorado
    keyserpreppersuze@gmail.com

Peerke
    Guest
    Volgens een artikel in Spitsnieuws. Builenpest in China.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...in-quarantaine

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Meer over China: Chinese Lock Down City Of 30,000 After Man Dies Of Bubonic Plague
    As a precautionary measure after a man died of bubonic plague last week, a small city in China is in lockdown and 151 individuals have been placed in quarantine

http://www.iflscience.com/health-and...bubonic-plague

Ik moest even Googlen wat Bubonic Plague was, is Builen pest
    EN-Wki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bubonic...iki/Builenpest
    NL-Wiki
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Builenpest
    FEAR LEADS TO ANGER.
    ANGER LEADS TO HATE.
    HATE LEADS TO SUFFERING.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    En zo blijft de Zwarte Dood nog steeds in de wereld, klinkt aardig griezelig. De nachtmerries kunnen wat dat betreft weer terug komen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De pest
    Door Kans in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 19-07-14, 22:22
  2. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 17-06-12, 12:01

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten