Ga naar inhoud
GENEGEERD

Indonesisch kookboek


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Grappig! UItgave van de koninklijke marine, Woensdag blauwe hap dag:o

 

Jep, bij de ECT was het op woensdag ook altijd nasi of bami met saté en satésaus. Genoeg recepten in het boek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de link @Peerke :)

Hier zijn we beide grote liefhebbers van de Aziatische keuken.

Dat gaat nog eens smullen worden. :o

Leuk om lekker een aantal weekenden daarvan te gaan genieten om te maken maar natuurlijk ook om op te eten.

Of ik kijk @JamHard nog even lief aan of hij al een paar van deze recepten op doordeweekse dagen gaan proberen te maken :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de link @Peerke :)

Hier zijn we beide grote liefhebbers van de Aziatische keuken.

Dat gaat nog eens smullen worden. :o

Leuk om lekker een aantal weekenden daarvan te gaan genieten om te maken maar natuurlijk ook om op te eten.

Of ik kijk @JamHard nog even lief aan of hij al een paar van deze recepten op doordeweekse dagen gaan proberen te maken :p

 

Geef maar een gil als hij wat wil uitproberen. Dan kom ik gezellig bij jullie eten ! :p

 

Niet op woensdag, want dan moet ik sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke, heel erg bedankt, ik heb zelf ook een hang naar Indonesie vanwege mijn vader, en wil graag autentieke recepten, niet mislukte nederlandse, vallen deze echt onder de eerste categorie? Dan houd ik me aanbevolen :)))

 

Vivke

 

Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik van lekker eten en drinken hou. Wie niet eigenlijk ?

 

Van mijn vader kreeg ik de link naar een Indonesisch kookboek, en wou jullie deze niet onthouden.

 

Bij deze dus:

 

http://www.kvmo.nl/pdf/indonesischkookboekselamatmakankoninklijkmarine1269977934.pdf

 

En eet smakelijk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke, heel erg bedankt, ik heb zelf ook een hang naar Indonesie vanwege mijn vader, en wil graag autentieke recepten, niet mislukte nederlandse, vallen deze echt onder de eerste categorie? Dan houd ik me aanbevolen :)))

 

Vivke

 

Echte Gado Gado saus uit Yogyakarta is wel 100x beter dan die dikke smakeloze pindaprut die je er in Indonesische restaurants in Nederland bij krijgt idd.

 

Mocht iemand weten welke saus ik bedoel (met ketjap, sambal oelek en nog wat...) en een recept hebben dan houd ik me aanbevolen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik van lekker eten en drinken hou. Wie niet eigenlijk ?

 

Van mijn vader kreeg ik de link naar een Indonesisch kookboek, en wou jullie deze niet onthouden.

 

Bij deze dus:

 

http://www.kvmo.nl/pdf/indonesischkookboekselamatmakankoninklijkmarine1269977934.pdf

 

En eet smakelijk !

 

 

geweldig, bedankt voor het delen. Heb al een en ander gezien aan recepten die we gaan uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mocht je je afvragen waarom een Marinekok bijna 1000 Indonesische gerechten uit zijn hoofd moet leren: De kokkie is een van de belangrijkste mensen aan boord van Zijner Majesteits oorlogsbodems.

Hoe vaak komt het wel niet voor dat op een lange tocht de sfeer aan boord tot een dieptepunt is gedaald (tsja, 1000 mijl aan zout water rondom, en met z'n honderden in een krappe emmer), en dat de scheepskok vervolgens zijn knokkels kraakt en in zijn krappe kombuis een complete rijsttafel voor het hele schip tevoorschijn tovert. Met voor iedereen een éxtra kerrie-ei. Binnen een uur heeft iedereen weer een lach van oor tot oor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je je afvragen waarom een Marinekok bijna 1000 Indonesische gerechten uit zijn hoofd moet leren: De kokkie is een van de belangrijkste mensen aan boord van Zijner Majesteits oorlogsbodems.

Hoe vaak komt het wel niet voor dat op een lange tocht de sfeer aan boord tot een dieptepunt is gedaald (tsja, 1000 mijl aan zout water rondom, en met z'n honderden in een krappe emmer), en dat de scheepskok vervolgens zijn knokkels kraakt en in zijn krappe kombuis een complete rijsttafel voor het hele schip tevoorschijn tovert. Met voor iedereen een éxtra kerrie-ei. Binnen een uur heeft iedereen weer een lach van oor tot oor.

 

Amen. Goed eten doet goed boeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...