Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf gemaakt zaklampje met 9 volt batterij


Wafels

Aanbevolen berichten

dit is een klein projectje wat ik nog eens wilde proberen en wat eigenlijk iedereen kan maken als hij wilt

want de benodigde ervaring is minimaal .

Deze zaklampjes zijn commercieel te koop onder de naam PAK light ook maar leent zich heel goed om zelf te maken en de prijzen die men er voor

vraagt vind ik belachelijk hoog voor een batterijhouder met een paar LEDJes , schakelaartje en eventueel

een paar weerstandjes of 1 weerstandje ( http://www.9voltlight.com/ ) maar los daarvan ik wilde naar aanleiding van wat ik op een engelse site zag

en als voorbeeld heb gebruikt gewoon zelf even proberen (het is een half uurtje , hooguit een klein uurtje werk )

dit is het resultaat (het wint geen schoonheidsprijsje maar dat hoeft voor mij ook niet zolang het maar goed werkt )

Het punt is van deze lampjes je kan oude 9 volt batterijen gebruiken die uit rookmelders ed komen want wat je nodig hebt is een spanning van 3,7 volt per led en een stroom van 20 mA en een gebruikte 9 volt batterij net als uit een rookmelder levert nog ruimschoots deze 20 mA maar gebruik je een nieuwe 9 volt batterij voor

dit zaklampje dan heb je aardig wat branduurtjes zeker als je een 9volt duracell gebruikt

 

DSCF8585.JPG.a27123800b11429864dbba5b0fb8f8dd.jpg

 

DSCF8586.JPG.a3206086d24fb3758b97871577aeba86.jpg

 

Het hele zaklampje bestaat uit de bovenkant van een lege 9 volt batterij (liefst een duracell plus 9 volt batterij ivm het uit elkaar halen erin zitten namelijk kleine

staafbatterijtjes dus je houdt schone handen ) een paar LEDs , ik heb de mijne uit een oud kapot lampje gesloopt waarvan deze ledjes dus nog goed waren

het schakelaartje komt ook uit een gesloopt iets en enkel het 390 ohm weerstandje is dan gekocht

 

Voor degene die ook zoiets willen maken het idee kwam van deze site en die man geeft een uitgebreide uitleg hoe je zoiets maakt en je kan dit lampje

met een extra weerstandje zelfs een ''glow in the dark optie geven , of een versie die je zonder een schakelaar diredt op een batterij kun klikken

(kan er ook niets aan kapot gaan

dit is de site en de post van die man daar alle eer voor de man

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?136081-6v-amp-9v-2-LED-Homemade-Torch-%A31-50-with-quot-night-glow-quot-feature

gr will

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...