Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nifty ding: GoTenna


Rambi

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast ghostwhiper

Ik zou het Ding absoluut niet kopen.

Zo veel bereik kan die namelijk niet hebben als dat ze opgeven.

Of je moet een zicht verbinding hebben dan zal die nog wel eend een paar kilometer bereik hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het Ding absoluut niet kopen.

Zo veel bereik kan die namelijk niet hebben als dat ze opgeven.

Of je moet een zicht verbinding hebben dan zal die nog wel eend een paar kilometer bereik hebben

 

Er staan voorbeelden mbt bereik hier: https://gotenna.myshopify.com/pages/how-it-works.

 

edit: dit is ook wel tof: Will the goTenna work if my phone runs out of battery?

Yes. It will continue to receive messages on your behalf and store them until you can recharge your phone and access the goTenna app again.

 

Je kan dat ding in noodgevallen op een gunstige plek laten; bv dmv een touw in een boom hijsen om het bereik te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de website:

 

"According to CEO and co-founder Daniela Perdomo, goTenna’s range is only limited by the horizon, allowing its signals to propagate up to nine miles in open environments."

 

Maximaal een kilometer of 15 bereik in het open veld. Maak daar in het bos maar een kilometer of drie van en dan ben ik denk ik nog positief.

 

Het apparaat werkt in de 2 meter band. Die mag je in Nederland niet zomaar gebruiken. Het deel van de 2 meter band dat hier gebruikt wordt mag je ook met een licentie niet gebruiken.

 

Ik denk dat je beter af bent met een 2 meter porto, of een dual band 2 meter/70 centimeter. Die heb je al voor 50 euro en dan ben je niet afhankelijk van je Iphone. Dure gadget met weinig praktisch nut als je het mij vraagt.

 

Exact!

 

goTenna will work on all Apple devices running iOS7 or above, and on Android smartphones running 4.x or above.
dus dat is ook al een limiet.

 

Ik lees ook nergens van waar dat het ding zijn stroom haalt...

 

Enige nadeel van een porto is dat het geen text berichten verstuurt, iets wat gemakkelijker bij slechte ontvangst er nog door zou kunnen geraken dat dat je je bericht in nato afphabet moet gaan herhalen of in morse in de hoop dat het doorkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Er staan voorbeelden mbt bereik hier: https://gotenna.myshopify.com/pages/how-it-works.

 

edit: dit is ook wel tof: Will the goTenna work if my phone runs out of battery?

Yes. It will continue to receive messages on your behalf and store them until you can recharge your phone and access the goTenna app again.

 

Je kan dat ding in noodgevallen op een gunstige plek laten; bv dmv een touw in een boom hijsen om het bereik te verbeteren.

 

Met een gamma portofoon kom je volgens de verpakking ook minstens 5 kilometer maar praktijk leert dat in open veld 500 meter al een uitdaging is.

Wat de fabrikant zegt is niet altijd waar en zeker op dit soort communicatie middelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...