Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival cursus in Noord holland?


jd1109

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Het is nu zomervakantie, ik heb redelijk wat tijd om handen en ik vroeg mij af of er in Noord Holland ergens ook survival cursussen worden gegeven (ik heb ze nog niet kunnen vinden op internet). Met survival cursussen bedoel ik het leren overleven zonder al te veel hulpmiddelen, leren vuur maken, eetbare planten herkennen, dieren vangen en bereiden etc. Ik weet dat NH niet een van de meest bosrijke gebieden is, maar ik hoop dat iemand iets weet wat ook redelijk betaalbaar is (als student hou ik niet heel veel geld over).

 

Grt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goedkoop leren survivallen... kost je slechts meer energie en tijd. Tijd heb je nu genoeg zeg je...

Koop een boekje met eetbare planten, of haal zoiets in de bieb, of print wat uit van internet, en ga op pad. Zoek ze op.

Of maak foto's van planten die je tegenkomt en zoek thuis uit welke het zijn.

Voor vuur maken is youtube zeer behulpzaam. En na het ijken van een filmpje de tuin in en uitproberen.

Voor een euro of vijf koop je een afdekzeil en daarmee kan je verschillende soorten tarp opstellingen maken(ook op internet te vinden)

Op die manier kan je heel goedkoop al heel veel opsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, ik heb wel ervaring met eetbare planten. Denk aan brandnetelkroketten(of soep), zevenbladpesto, daslook als vervanger voor knoflook, jam van paardenbloem, vlierbloesempannenkoeken.

Wat recepten daarmee staan wel op het forum en zo niet, graag plaatsen.

Vragen over welk boek dan goed is zijn ook eerder gesteld dus zoek dat topic dan lees je ook de persoonlijke ervaringen met boeken.

 

Ga eens op zoek in je buurt, bos, park en maak aantekeningen waar de kastanje staat, de rozenbottel, waar de walnoten, de beukenoot en hazelnoten te vinden zijn, de bosbessen, bramen, sleedoorn, meidoorn, krent, vossebes, framboos, en de berken voor berkensap en jong berkenblad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat ik een leuke site vind is http://www.plukdestad daar toets je je postcode in en dan krijg je een plaatje waar bij jou 100 meter verder in het plantsoen wat te eten is en wanneer en ik heb geen geld voor een cursus maar ik heb goeie ogen een goed geheugen een smartphone om foto's te maken en altijd een pen en papier in mijn tas om op te schrijven waar ik wat gevonden heb groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik een leuke site vind is http://www.plukdestad daar toets je je postcode in en dan krijg je een plaatje waar bij jou 100 meter verder in het plantsoen wat te eten is en wanneer en ik heb geen geld voor een cursus maar ik heb goeie ogen een goed geheugen een smartphone om foto's te maken en altijd een pen en papier in mijn tas om op te schrijven waar ik wat gevonden heb groetjes
Als je je vonst maar niet op die site zet...dan geef je jouw struik/boom/plant vrij aan allemaal andere mensen :)

Lekker aantekenen op een papieren kaart van jezelf. Zodat je een persoonlijk overzicht hebt van pluketen in jouw omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik klein was en hulp nodig had was er niemand voor mij nu heb ik het geleerd om voor mezelf te zorgen en nu ben ik er voor niemand ik heb inderdaad dingen gevonden die niet op die site staan en die hou ik lekker voor mezelf misschien als er ooit iemand komt die mij ook het licht in me ogen gunt dat ik mijn kennis dan zou delen maar als zelfverdediging heb ik het geleerd om erg egoistisch te zijn in kennis delen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Toen ik klein was en hulp nodig had was er niemand voor mij nu heb ik het geleerd om voor mezelf te zorgen en nu ben ik er voor niemand ik heb inderdaad dingen gevonden die niet op die site staan en die hou ik lekker voor mezelf misschien als er ooit iemand komt die mij ook het licht in me ogen gunt dat ik mijn kennis dan zou delen maar als zelfverdediging heb ik het geleerd om erg egoistisch te zijn in kennis delen

 

Niet helemaal lekker ofzo.......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik klein was en hulp nodig had was er niemand voor mij nu heb ik het geleerd om voor mezelf te zorgen en nu ben ik er voor niemand ik heb inderdaad dingen gevonden die niet op die site staan en die hou ik lekker voor mezelf misschien als er ooit iemand komt die mij ook het licht in me ogen gunt dat ik mijn kennis dan zou delen maar als zelfverdediging heb ik het geleerd om erg egoistisch te zijn in kennis delen

 

Someone has Some daddy issues.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik klein was en hulp nodig had was er niemand voor mij nu heb ik het geleerd om voor mezelf te zorgen en nu ben ik er voor niemand ik heb inderdaad dingen gevonden die niet op die site staan en die hou ik lekker voor mezelf misschien als er ooit iemand komt die mij ook het licht in me ogen gunt dat ik mijn kennis dan zou delen maar als zelfverdediging heb ik het geleerd om erg egoistisch te zijn in kennis delen

 

Niemand van ons leeft voor zichzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...