Pagina 153 van de 155 EersteEerste ... 53103143151152153154155 LaatsteLaatste
Resultaten 1.521 tot 1.530 van de 1547
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    echter, voordat die twee weken voorbij zijn, krijg je al te maken met het grootste probleem van elke prepper bij elke calamiteit: plunderaars.....
    en de kans dat we ooit nog "hulpdiensten" te zien krijgen na een nucleaire aanval lijkt me zeer klein....
    Als die plunderaars binnen 2 weken buiten rondlopen dan gebeurd er dit met ze:

Stralingsziekte treedt op wanneer je in korte tijd een dosis van meer dan 0,7 gray (Gy) ontvangt.
    - De acute fase: De patiënt ontwikkelt misselijkheid, braken, diarree en verliest alle eetlust. Dit begint enkele minuten tot enkele uren na de bestraling en houdt enkele minuten tot dagen aan.
    - De latente fase: De patiënt voelt zich beter, en zal wellicht zelfs weer zijn dagelijkse bezigheden hervatten. Deze fase duurt meestal 3 tot 14 dagen.
    - Manifestatiefase: De patiënt krijgt opnieuw symptomen. De aard en ernst van deze symptomen hangen van de ontvangen dosis af. Herstel of de dood, afhankelijk van de dosis. Dit kan enkele weken tot 2 jaar duren.

Over het algemeen geldt dat, naarmate de dosis hoger wordt, de acute symptomen sneller optreden en langer aanhouden, de latente fase korter en de herstelperiode langer duurt, en de kans op overleven kleiner wordt. De LD50 (= de dodelijke dosis in 50% van de gevallen) voor radioactieve bestraling ligt op 3,5 Gy bij goede conditie en goede medische verzorging, en op 2,5 Gy bij slechte conditie zonder medische verzorging. 100% dodelijk bij 8 Gy.

De effecten:
     - Vernietiging van de haarwortelcellen, waardoor het haar uitvalt.
     - Beschadiging en vernietiging van de huidcellen, leidend tot roodheid en blaarvorming.
     - Longbeschadiging, leidend tot longoedeem en ademproblemen.
     - Oedeem in verschillende organen zoals ledematen, longen, hersenen, testes.
     - Vernietiging van het beenmerg (vanaf 0,7 Gy). Hierdoor kan het lichaam geen witte bloedcellen meer produceren en krijgt het slachtoffer infecties en interne bloedingen.
     - Vernietiging van de cellen van het gastro-intestinale stelsel (vanaf ca. 10 Gy). Hierdoor kan het lichaam geen voedsel meer opnemen en sterft het slachtoffer aan ondervoeding.
     - Cardiovasculaire effecten en beschadiging van het centraal zenuwstelsel (vanaf 20-50 Gy).

Mensen die buiten rondwandelen maken geen schijn van kans en gaan dood.
    Maarja, je hebt er gekken bij, maar lang doorlopen doen ze niet!
    Verwacht het onverwachte.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ik heb naar aanleiding van een aantal suggesties hier en naar aanleiding van een toenemende waarschijnlijkheid van een oorlog waarin wellicht nucleaire wapens worden gebruikt, een noodplan gemaakt.
    Morgen ga ik nog wat dingen kopen zoals folie en tape, wat grote platen en extra water.
    Ik deel het plan ook met mijn volwassen dochters die al op zichzelf wonen, zodat zij ook beter voorbereid zijn.

Grootste probleem is wel dat het heel goed mogelijk is dat een aanval plaatsvindt terwijl mijn zoontje van 5 op school is en mijn man op kantoor. (wel allemaal in zelfde woonplaats).
    Ik heb daarom het noodplan van de school opgevraagd. Mijn man koopt water en wat voedselvoorraad speciaal voor op zijn kantoor.
    Dat we gescheiden kunnen zijn bij een dergelijke ramp, is echt een doemscenario voor mij!!! brrrr.

Misschien hebben jullie hier wat aan: Ik heb een bondig overzicht gemaakt van relevante informatie.

Wat is radioactieve straling?
    De verschillende soorten straling (schadelijke ioniserende stralling) hebben verschillende doordringende vermogens. Alfastraling (plutonium, helium) is het meest schadelijk, maar komt niet verder dan een paar meter door de lucht en wordt al tegengehouden door een vel papier. Bètastraling (jodium-131) komt iets verder, maar wordt al tegengehouden door een dun laagje metaal of normale kleding, door een betonnen muur komt het niet. Het grootste gevaar loopt men als de radioactieve stof het lichaam binnendringt. Daarom moeten alle gaten en kieren dichtgetaped worden.
    Om gammastraling (van bijv. jodium, strontium, cesium en kobalt 60) tegen te houden zijn speciale maatregelen nodig: 6 centimeter lood, 10 centimeter ijzer of 33 centimeter beton houden ongeveer 95% van de gammastraling tegen. Bij een nucleaire aanval biedt dan ook zelfs een tank geen goede bescherming.
    De meeste voorzorgsmaatregelen zijn er op gericht om radioactieve stoffen buiten de beschermde (en afgesloten) omgeving te houden. Er worden jodiumtabletten geslikt om te voorkomen dat het lichaam de radioactieve isotoop ervan opneemt. Jodiumtabletten werken dus ook alleen maar tegen radioactieve jodium! En niet tegen strontium of secium.
    De halfwaardetijd van Jodium is 10 dagen, de halfwaarde tijd van strontium en cesium 1 tot 30 jaar!
    De hoeveelheid gammastraling die je binnen hebt gekregen wordt gemeten in Sievert. Bij 5 SV is het 50% dodelijk, vanaf 1 Sv krijg je stralingsziekten. Of het wordt gemeten in Gray (Gy)=de geabsorbeerde dosis. Veel geigertellers zijn gekalibreerd met de gammastraling van een bepaald isotoop, bijvoorbeeld cesium-137 of kobalt-60. Alleen als de gammastraling van deze isotopen de telbuis zal raken zal de aangegeven waarde kloppen. Dit komt omdat GM buizen niet linear reageren op stralingsenergie. Tevens is de kalibratie alleen van toepassing voor gammastraling.
    Een stralingsmeter met ionisatiekamers reageert op gamma en hoogenergetische bètastraling. Aangezien de gammastraling het gevaarlijkst is en door de muren heen kan komen lijkt mij dit het meest noodzakelijke om te meten. Echter, bij te hoge blootstelling is professionele medische hulp noodzakelijk! Je kunt zelf niet veel beginnen. Dus voorkomen is het devies!

En wat kun je doen om jezelf te beschermen?

Voorkomen van opname van radioactieve Jodium:
    Jodiumpillen, of kaliumjodium, moet genomen worden vlak voor of zo snel mogelijk na de blootstelling aan straling. De dosis is afhankelijk van de mate van de straling, en verschilt ook per leeftijd.

Jodiumpillen worden aangeraden bij baby's, kinderen, tieners, zwangere vrouwen en borstvoedende vanaf 50 millisieverts per uur (5 centigray). De 'veilige' grens ligt op 100 millisieverts per uur.

De aanbevolen dosis:
    •Baby's tot 1 maand: 16 milligram
    •1 tot 36 maand: 32 milligram
    •3 tot 12 jaar: 65 milligram
    •12 tot 18 jaar: 65 tot 120 milligram, afhankelijk van de lengte
    •Zwangere en borstvoedende vrouwen: 120 milligram
    •Volwassenen: bij blootstelling aan meer dan 100 millisieverts: 130 milligram

Wanneer je in huis bent kun je in het midden van het huis, een ruimte zonder ramen zoveel mogelijk voor buitenaf afsluiten. ramen en deuren dichttapen, de ruimte bekleden met matrassen, boeken(kasten), en alles wat maar massa heeft. Je medicijnen-, voedsel- en watervoorraad erin + de nodige spullen om te warmen/koken/verlichten en te communiceren. minimaal 2 weken uitzitten...

(Heel summier, maar ik denk dat iedereen wel weet welke spullen en tools je moet hebben, ik bedoel, lucifers vergeet toch niemand? of een blikopener? )

Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen    

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Even zomaar uit de lucht gegrepen:
    Je zal terminaal zijn vol zitten met k en geen kans op genezing hebben dan zou ik als ik in zo'n situatie zou zitten toch een poging wagen, je hebt in zo'n geval niets te verliezen.

Dit is serieus beslist niet uit de lucht gegrepen!!:
    Ik ben op m'n 8ste m'n zus van toen 12 jaar kwijt geraakt door een hersentumor. Dus ik weet donders goed waar ik over praat. En ik maak er ook geen geintje over.
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PDØMV Bekijk Berichten
    Even zomaar uit de lucht gegrepen:
    Je zal terminaal zijn vol zitten met k en geen kans op genezing hebben dan zou ik als ik in zo'n situatie zou zitten toch een poging wagen, je hebt in zo'n geval niets te verliezen.

Dit is serieus beslist niet uit de lucht gegrepen!!:
    Ik ben op m'n 8ste m'n zus van toen 12 jaar kwijt geraakt door een hersentumor. Dus ik weet donders goed waar ik over praat. En ik maak er ook geen geintje over.
    Ik weet niets van zo'n situatie, maar je zal zeker gelijk hebben dat tot het einde de overlevingsdrang enorm is...
    Lijkt me vreselijk trouwens wat je hebt meegemaakt...

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnysuzanna Bekijk Berichten
    Ik weet niets van zo'n situatie, maar je zal zeker gelijk hebben dat tot het einde de overlevingsdrang enorm is...
    Lijkt me vreselijk trouwens wat je hebt meegemaakt...

Yep maar ja het leven gaat door hoe hard het ook klinkt. Ben nu 24 weet sinds m'n 15de dat ik autisme heb. Maar ja ondanks veel shit toch overeind weten te blijven staan.
    En sinds 2009 Novice Zendgemachtigd Zendamateur en bezig voor Full zendmachtiging.
    Dus ik hobbel lekker door.sinds 2 maandjes woon ik zelfbegeleid in Alphen aan den Rijn.
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Interessant stuk

Fourth Turning - Politicians Driving The World Towards War
    http://www.zerohedge.com/news/2015-1...ld-towards-war

Moving Closer to Europe: ISIL Sets Its Sights on Expansion in Libya
    http://sputniknews.com/africa/201511...#ixzz3sxcPJSw2

-----------------------------------------

Superpower for Hire: Rise of the Private Military
    https://www.youtube.com/watch?v=6LaSD8oFBZE
    https://www.youtube.com/watch?v=mvRCSz0LjMM
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 30-11-15 om 17:51.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=2582]sunnysuzanna[/MENTION] : Goede post over radio-actieve straling. Over maatregelen hiertegen heb ik zelf al het een en ander geplaatst op dit forum:

Fallout

Zeoliet (Zuivering van radio-actief besmet water)

Draadje over Jodium Suppletie (tegen schildklierkanker)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Wanneer je in huis bent kun je in het midden van het huis, een ruimte zonder ramen zoveel mogelijk voor buitenaf afsluiten. ramen en deuren dichttapen, de ruimte bekleden met matrassen, boeken(kasten), en alles wat maar massa heeft. Je medicijnen-, voedsel- en watervoorraad erin + de nodige spullen om te warmen/koken/verlichten en te communiceren. minimaal 2 weken uitzitten...
    Dus een matras houd straling tegen en in een ruimte zonder ventiatie (ramen/deuren aftapen) gaan we koken en verlichten ???
    Ik denk dat je inderdaad van de straling weinig alst hebt je bent nl. vooraf al gestorven aan co vergiftiging.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    En tegen de tijd dat je klaar bent met opbouwen heb je al veel straling over je heen gekregen. Je bent gewoon de sjaak.
    Laatst gewijzigd door White Eagle; 30-11-15 om 18:02.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Laat die raket maar gewoon bovenop mijn knijter vallen, dan gaan we gewoon wat eerder hemelen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat je kan doen met Pallets
    Door Communicator in forum Huisvesting
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 29-09-14, 21:39
  2. Wat zou jij doen?
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 16-04-13, 19:27
  3. mag ik mee doen?
    Door paularagebol in forum Voorstelronde
    Reacties: 16