Pagina 154 van de 155 EersteEerste ... 54104144152153154155 LaatsteLaatste
Resultaten 1.531 tot 1.540 van de 1547
    Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Dus een matras houd straling tegen en in een ruimte zonder ventiatie (ramen/deuren aftapen) gaan we koken en verlichten ???
    Ik denk dat je inderdaad van de straling weinig alst hebt je bent nl. vooraf al gestorven aan co vergiftiging.
    Dat afschermen met matrassen van eten en drinken en medicijnen lijkt mij wat overdreven.
    γ-straling (en volgens mij ook α + β) 'besmetten' op zich niets, de straling gaat er doorheen en geeft z'n energie af, en reist door of wordt geabsorbeerd.
    Je moet wel zeker opassen dat je het niet 'besmet' door er radioactief materiaal dat dus lange tijd blijft stralen (komend van je handen) erop te smeren. Dan creëer je een bronnetje die je niet ziet maar wel straalt en dat is gemeen.
    Veel disposable handschoenen gebruiken en hygiënisch te werk gaan is belangrijk. Veel handen wassen. Met water afspoelen dus en niet met desinfectant gel of iets dergelijks.

Greetz,

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    [MENTION=3946]Petroman[/MENTION]

Tja, mijn man zei ook al "hoe gaan we ademen", maar dit is wel wat er geadviseerd wordt: dicht tapen van ramen en deurkieren.
    Een plek midden in huis (dus zoveel mogelijk muur om je heen om de gammastraling af te zwakken (deze neemt voor 95% af na 33 cm beton/steen) en dat nog meer isoleren van straling door zoveel mogelijk massa om je heen te bouwen in de vorm van boeken, matrassen etc. is ook het algemeen advies.
    Beter dan voor het raam zitten toch?
    Ik heb het liever benauwd dan stralingsziekte! Sterker nog, ik stik liever dan stralingsziekte.

Het koken, verwarmen in een ruimte met weinig zuurstof is idd wel een probleem.
    Stel er is nog wel elektriciteit, dan zou elektrisch koken geen zuurstof kosten toch?
    En met al die matrassen om ons heen en de nodige dekens is extra verwarming w.s. niet nodig.
    Moet er gekookt worden op gas, dan neemt dit idd wel zuurstof weg, maar veel van wat ik in huis heb kunnen we ook koud eten, dus dank voor de tip.

[MENTION=4292]White Eagle[/MENTION]
    Wat betreft de tijd om je ramen en deuren af te sluiten en matrassen te sjouwen; ik snap dat dat binnen 3-4 minuten moet.
    Deze week maak ik rolgordijnen van plastic die ik boven in de ramen bevestig. Bij elke raam en deur leg ik een rol ductape en mesje neer: uitrollen en dicht tapen. Kan zo heel snel gaan.
    Hoelang, dat moet nog getest worden.
    Deze beveiliging is tegen de alfa en bèta straling, wat in feite geen straling is maar radioactieve stofdeeltjes. Alfa kan al door papier tegen gehouden worden, bèta door normale kleding, door muren komt het niet.
    De kamer midden in het huis, zonder ramen, daar staan de nodige spullen al klaar. Dus verder geen gesjouw en geren door het hele huis om spullen te zoeken.

Tja mijn voorkeur gaat ook uit naar een bunker met alles d'r op en d'r aan en d'r in, 1 meter onder de grond in mijn achtertuin. Binnen de minuut zijn we daar heen gehold.
    Maar maak dat maar es bij een rijtjes(huur)huis...
    Verwacht het onverwachte.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    Dat is geen gek idee [MENTION=2582]sunnysuzanna[/MENTION]. In de woonkamer alleen geen ruimte voor een stapel matrassen dus dat wordt dan wel rennen. Wel goed om over na te denken.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnysuzanna Bekijk Berichten

Tja, mijn man zei ook al "hoe gaan we ademen", maar dit is wel wat er geadviseerd wordt: dicht tapen van ramen en deurkieren.
    Een plek midden in huis (dus zoveel mogelijk muur om je heen om de gammastraling af te zwakken (deze neemt voor 95% af na 33 cm beton/steen) en dat nog meer isoleren van straling door zoveel mogelijk massa om je heen te bouwen in de vorm van boeken, matrassen etc. is ook het algemeen advies.
    Beter dan voor het raam zitten toch?
    Ik heb het liever benauwd dan stralingsziekte! Sterker nog, ik stik liever dan stralingsziekte.

Het koken, verwarmen in een ruimte met weinig zuurstof is idd wel een probleem.
    Stel er is nog wel elektriciteit, dan zou elektrisch koken geen zuurstof kosten toch?
    En met al die matrassen om ons heen en de nodige dekens is extra verwarming w.s. niet nodig.
    Moet er gekookt worden op gas, dan neemt dit idd wel zuurstof weg, maar veel van wat ik in huis heb kunnen we ook koud eten, dus dank voor de tip.

[MENTION=4292]White Eagle[/MENTION]
    Wat betreft de tijd om je ramen en deuren af te sluiten en matrassen te sjouwen; ik snap dat dat binnen 3-4 minuten moet.
    Deze week maak ik rolgordijnen van plastic die ik boven in de ramen bevestig. Bij elke raam en deur leg ik een rol ductape en mesje neer: uitrollen en dicht tapen. Kan zo heel snel gaan.
    Hoelang, dat moet nog getest worden.
    Deze beveiliging is tegen de alfa en bèta straling, wat in feite geen straling is maar radioactieve stofdeeltjes. Alfa kan al door papier tegen gehouden worden, bèta door normale kleding, door muren komt het niet.
    De kamer midden in het huis, zonder ramen, daar staan de nodige spullen al klaar. Dus verder geen gesjouw en geren door het hele huis om spullen te zoeken.

Tja mijn voorkeur gaat ook uit naar een bunker met alles d'r op en d'r aan en d'r in, 1 meter onder de grond in mijn achtertuin. Binnen de minuut zijn we daar heen gehold.
    Maar maak dat maar es bij een rijtjes(huur)huis...
    [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION] had ooit eens berekend hoe snel je zuurstof op zou zijn in een luchtdichte kamer...
    ik herinner me niet meer precies hoe snel, maar het resultaat was beangstigend!

CO vergiftiging is snel en onverbiddelijk.
    Alles TOTAAL afsluiten is geen goed idee, je hebt een of andere filter nodig om toch een minimum aan ventilatie te voorzien.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten
    Interessant stuk

Fourth Turning - Politicians Driving The World Towards War
    http://www.zerohedge.com/news/2015-1...ld-towards-war

Moving Closer to Europe: ISIL Sets Its Sights on Expansion in Libya
    http://sputniknews.com/africa/201511...#ixzz3sxcPJSw2

-----------------------------------------

Superpower for Hire: Rise of the Private Military
    https://www.youtube.com/watch?v=6LaSD8oFBZE
    https://www.youtube.com/watch?v=mvRCSz0LjMM
    Zorgwekkend ja, en het ligt in de lijn der verwachtingen, de conclusie van 1 van de filmpjes over private military:
    "we have to wonder if the next military superpower won't be a country but a corporation...."
    Verwacht het onverwachte.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnysuzanna Bekijk Berichten
    ......
    Alles wat je doter dan niets doen maar je moet je niet vastpinnen op één ding.
    Bij een kernbom heb je:
    klap > luchtdruk > hitte > straling.
    Die luchtdruk heb je als overdruk en onderdruk. Dus zeg maar eerst vanuit het inslagpunt en dan er naartoe.

Dus al zou je van te voren een "luchtdichte" kamer gecreëerd zou hebben en je zit in die drukzone dan mag je in je handjes klappen als alles blijft staan. En niet opgeblazen cq. leeggezogen wordt.
    EN dan heb je nog de hitte EN de straling.

Een ding kan je wel weer redden: al die zaken gaan lineair (min of meer). Een diepe greppel kan je leven redden. Drukfront gaat over je heen net als de hitte en straling. Probleem is dan alleen dat je in die greppel moet blijven ...... (Dit geld natuurlijk weer niet als je er onder staat of dichtbij) Kelder wordt dan weer interessant.

Afscherming tegen straling is gebaseerd op massa en wel soortelijke massa. Dus gewicht per volume.
    Een matras heeft dan minder massa dan een plank hout. Het is dus niet per definitie de dikte van een materiaal.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Alles wat je doter dan niets doen maar je moet je niet vastpinnen op één ding.
    Bij een kernbom heb je:
    klap > luchtdruk > hitte > straling.
    Die luchtdruk heb je als overdruk en onderdruk. Dus zeg maar eerst vanuit het inslagpunt en dan er naartoe.

Dus al zou je van te voren een "luchtdichte" kamer gecreëerd zou hebben en je zit in die drukzone dan mag je in je handjes klappen als alles blijft staan. En niet opgeblazen cq. leeggezogen wordt.
    EN dan heb je nog de hitte EN de straling.

Een ding kan je wel weer redden: al die zaken gaan lineair (min of meer). Een diepe greppel kan je leven redden. Drukfront gaat over je heen net als de hitte en straling. Probleem is dan alleen dat je in die greppel moet blijven ...... (Dit geld natuurlijk weer niet als je er onder staat of dichtbij) Kelder wordt dan weer interessant.

Afscherming tegen straling is gebaseerd op massa en wel soortelijke massa. Dus gewicht per volume.
    Een matras heeft dan minder massa dan een plank hout. Het is dus niet per definitie de dikte van een materiaal.

leuk wel wel die greppel; als je er dan ook effectief in zit VOOR dat die drukgolf passeert :-)
    (en ik vraag me af of het uberhaupt iets uit maakt als je dicht genoeg zit om last te hebben van die grote initiele drukgolf?)

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Maak je niet te druk, slecht voor je hard 😈
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Hart bedoel ik 😁 alhoewel die drukgolf kan idd hard aankomen.
    Ik als zendamateur ben door de draad genomen contact gestoord

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Je kan toch van die grote luchtfilters kopen voor de wietteelt.
    Deze zijn er om de wietlucht niet via de nodige ventilatie naar buiten gaat tegen te houden want anders gaan de buren heel snel klikken.
    Misschien werkt het andersom ook tegen stof.

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...urbestrijding/

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat je kan doen met Pallets
    Door Communicator in forum Huisvesting
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 29-09-14, 21:39
  2. Wat zou jij doen?
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 16-04-13, 19:27
  3. mag ik mee doen?
    Door paularagebol in forum Voorstelronde