Pagina 151 van de 155 EersteEerste ... 51101141149150151152153 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.501 tot 1.510 van de 1547
    Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    [MENTION=2582]sunnysuzanna[/MENTION] - ik kom uit ongeveer dezelfde periode. de jaren 80 waren best eng...protest lopen, nare films kijken op school. totdat de bom valt op de radio.
    het is een tijdje rustig geweest omtrent de atoombom maar ik heb me nooit gerust gevoeld.

nu Rusland onder Putin weer een bedreiging lijkt komen ze er weer mee aan.
    Maar het hele scenario is toch al jaren duidelijk? als de één op de knop drukt, drukt de ander ook en zo blijft er van de hele aarde niet zoveel soeps over.
    wie zal er nou zó dom zijn om dan te drukken??

die bom valt écht niet. en als ik het vaak genoeg zeg geloof ik het misschien nog echt ook.
    En ach, als het toch gebeurt, dan pak ik m'n tennisracket en ga alvast op de plaats staan waar hij zal neerkomen. eens zien of ik hem terug kan meppen

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Technische gegevens wat er gebeurt bij een nucleaire aanval; berekeningen van fallout bijvoorbeeld en hoeveel straling je kunt verwachten bij verschillende schuilplaatsen, varierend van 1 meter ondergronds tot bovenin een flat. (zowat onderaan de pagina te vinden)
    http://mpbundels.mindef.nl/35_serie/...oofdstuk_5.htm
    Verwacht het onverwachte.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !EVA! Bekijk Berichten
    [MENTION=2582]sunnysuzanna[/MENTION] - ik kom uit ongeveer dezelfde periode. de jaren 80 waren best eng...protest lopen, nare films kijken op school. totdat de bom valt op de radio.
    het is een tijdje rustig geweest omtrent de atoombom maar ik heb me nooit gerust gevoeld.

nu Rusland onder Putin weer een bedreiging lijkt komen ze er weer mee aan.
    Maar het hele scenario is toch al jaren duidelijk? als de één op de knop drukt, drukt de ander ook en zo blijft er van de hele aarde niet zoveel soeps over.
    wie zal er nou zó dom zijn om dan te drukken??

die bom valt écht niet. en als ik het vaak genoeg zeg geloof ik het misschien nog echt ook.
    En ach, als het toch gebeurt, dan pak ik m'n tennisracket en ga alvast op de plaats staan waar hij zal neerkomen. eens zien of ik hem terug kan meppen
    Hopen tegen beter weten in, dat is een goede overlevingsstrategie
    Want opgeven is geen optie.
    Ik help je mee meppen!!!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnysuzanna Bekijk Berichten
    Hopen tegen beter weten in, dat is een goede overlevingsstrategie
    Want opgeven is geen optie.
    Ik help je mee meppen!!!
    Met drie lukt het vast een trampoline eronder te plaatsen
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    Met drie lukt het vast een trampoline eronder te plaatsen
    well, you saved the day bro! hihihihhi

ff zonder gekheid, ik denk dat de meesten, al probeerden we ons nóg zo goed voor te bereiden, geen schijn van kans maken bij een nucleaire oorlog...
    Alleen met een bol op max. 3-4 minuten afstand en minimaal 1 meter onder de grond (best ook nog in het oosten van het land)
    en een jaar voedsel en watervoorraad ondergronds,
    maak je enige kans.

Helaas heb ik daar de financien nooit voor gehad.
    Wat dat betreft hebben rijkere mensen een voordeel als ze op tijd op de juiste manier geïnvesteerd hebben...

Voor de rest kun je niet veel doen.
    Met slechts 4 minuten waarschuwing van te voren is er ook te weinig tijd om met zandzakken de ramen te versterken en de straling zoveel mogelijk buitenhuis te laten.
    Zonder kelder in huis...
    Nee. Wij zijn in dat geval vrij kansloos.
    Volgens de eerder genoemde website waarbij je het effect kan zien van een atoombom, zal de schade bij één van de zwaarste russische bommen op bijvoorbeeld Amsterdam/denhaag/rotterdam of Utrecht tot een straal van 67 km direct zo ernstig zijn dat je kansen wellicht maar 1% is om het levend en gezond ervan af te brengen.
    Daarbuiten is de fallout tot 360km, afhankelijk van windrichting. Aangezien in nederland de wind bijna altijd uit het westen komt...
    In het oosten heb je een enorm en langdurig probleem als je in eerste instantie overleeft.
    Laatst gewijzigd door sunnysuzanna; 27-11-15 om 14:21.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013

ff zonder gekheid, ik denk dat de meesten, al probeerden we ons nóg zo goed voor te bereiden, geen schijn van kans maken bij een nucleaire oorlog...
    Alleen met een bol op max. 3-4 minuten afstand en minimaal 1 meter onder de grond (best ook nog in het oosten van het land)
    maak je enige kans.

Wat dat betreft hebben rijkere mensen een voordeel als ze op tijd op de juiste manier geïnvesteerd hebben...

Met slechts 4 minuten waarschuwing van te voren is er ook te weinig tijd om met zandzakken de ramen te versterken en de straling zoveel mogelijk buitenhuis te laten.
    Zonder kelder in huis...
    Volgens de eerder genoemde website waarbij je het effect kan zien van een atoombom, zal de schade bij één van de zwaarste russische bommen op bijvoorbeeld Amsterdam/denhaag/rotterdam of Utrecht tot een straal van 67 km direct zo ernstig zijn dat je kansen wellicht maar 1% is om het levend en gezond ervan af te brengen.
    Daarbuiten is de fallout tot 360km, afhankelijk van windrichting. Aangezien in nederland de wind bijna altijd uit het westen komt...
    In het oosten heb je een enorm en langdurig probleem als je in eerste instantie overleeft.
    Zittend in het oosten is er dan in elk geval nog een kleine kans om te vluchten, maar als er 1 valt vallen er meer, waar moet je dan heen.... redelijk hopeloos inderdaad, kan je nog zo voorbereid zijn, geluk is dan de enige factor die nog telt.
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ik zal niet ontkennen dat een nucleaire aanval "erg naar" is, maar je hebt wel degelijk een goede kans mits je je inleest in de materie. En wie zegt dat ze de meest zware bom gaan gooien? Tactische/lichtere nukes zullen vele malen waarschijnlijker ingezet worden.... en die zijn goed te overleven mits je dus enige kennis en voorbereiding hebt.

maak je enige kans.

Zonder kelder in huis...

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Ik zal niet ontkennen dat een nucleaire aanval "erg naar" is, maar je hebt wel degelijk een goede kans mits je je inleest in de materie. En wie zegt dat ze de meest zware bom gaan gooien? Tactische/lichtere nukes zullen vele malen waarschijnlijker ingezet worden.... en die zijn goed te overleven mits je dus enige kennis en voorbereiding hebt.
    Waar, er zijn vele malen méér lichtere bommen in bezit van diverse werelddelen en landen, die vooral een stad en de directe omgeving treffen.
    Hoewel de fallout van boven maaiveld ontstoken bommen erg ver kan komen door de wind.
    Behalve jodium in huis, -en er zijn natuurlijk al draadjes hierover-, maar wát kun je met een low budget in een flat of rijtjeshuis zonder kelder, nú doen/voorbereiden om je kansen te vergroten?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Waar, er zijn vele malen méér lichtere bommen in bezit van diverse werelddelen en landen, die vooral een stad en de directe omgeving treffen.
    Hoewel de fallout van boven maaiveld ontstoken bommen erg ver kan komen door de wind.
    Behalve jodium in huis, -en er zijn natuurlijk al draadjes hierover-, maar wát kun je met een low budget in een flat of rijtjeshuis zonder kelder, nú doen/voorbereiden om je kansen te vergroten?
    Volgens mij niet waar: je kan als land kernwapens maken/hebben of niet. Het is niet zo dat de grote mogendheden zwaardere wapens hebben en vele landen meer alleen kleinere.

Fallout (wiki):
    Fall-out (Engels: fallout), ook wel radioactieve neerslag of kernneerslag genoemd, is de aanduiding voor het stralingsgevaar dat wordt gevormd door neerdalend stof dat in de minuten tot dagen na een kernexplosie in de atmosfeer of aan het aardoppervlak als radioactief stof neerdaalt rond het explosiepunt of (door verspreiding in de lucht en op de wind) ver daarvandaan.
    Boven maaiveld is natuurlijk relatief bij kernexplosies. Maar ik heb er liever een hoog in de atmosfeer dan op de grond. ALS ik mag kiezen en er geen optie geen is.

Nogmaals zoek naar oude filmpjes en probeer je de impact voor te stellen.
    Er van uit gaande dat de huidige generatie bommen groter en sterker zijn. Ook al noemt men ze dan tactische kernwapens.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Valt 'ie op je kop (of binnen zoveel kilometer), heb je pech, maar die kans is klein. Grotere kans is er dat je te maken krijgt met een Fallout, heel veel radioactief stof in de lucht, wat zich verspreidt over een grote oppervlakte. Dit slaat neer in de loop van twee weken, daarna kun je (redelijk) veilig weer naar buiten. Zorg dus dat je iig twee weken binnen kunt blijven en houdt stof buiten.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat je kan doen met Pallets
    Door Communicator in forum Huisvesting
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 29-09-14, 22:39
  2. Wat zou jij doen?
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 16-04-13, 20:27
  3. mag ik mee doen?
    Door paularagebol in forum Voorstelronde
    Reacties: 16