Ga naar inhoud
GENEGEERD

Body armor / bescherming


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Ik zag laatst in de prep shop een Body armor.

Nou ben ik eens verder gaan kijken voor een compleet pak, maar die zijn duur en moet je uit het buitenland halen.

Toen bedacht ik mij een alternatief, bmx bescherming, kan je soort van zelf samenstellen, bijvoorbeeld http://www.bikester.nl/fietskleding/fiets-bescherming/bescherming-torso/254328.html is al een wat completere pak.

 

Ik vroeg mij af of iemand bescherming draagt als de **** uitbreekt en wat heb je dan?

Is het verstandig om zoiets te dragen?, als je het niet helemaal kan verhullen (door het onder je broek en jas te stoppen) dat je zoiets draag, richt je ongewenste aandacht op je en ipv. bescherming word het je ondergang.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kunt voor niet al teveel geld al van die dingen kopen die stratenmakers gebruiken om hun knieen te beschermen. Weet even niet of dat ook gewoon kniebeschermers heet. Beetje helm vind je in een dumpshop wel. Kogel- of steekwerende vesten ook maar die zijn vaak best prijzig. Maar inderdaad, je valt wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is lichaamsbeschermende kleding te koop in NL. Google er maar eens op, ik kwam onlangs een website tegen in het Nederlands.

 

Ik denk ook niet dat dit aan banden ligt gezien het een defensief en niet offensief middel is. Ja dit is discutabel want pepperspray en tientallen andere dingen kun je ook uit beide omgevingshoeken bekijken maar lichaamsbescherming is per definitie alleen inzetbaar als defensief en niet offensief middel.

 

Of je probeert 50 kg aan lichaamsbescherming naar de ander te gooien om te verwonden woehahaha:rolleyes::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de een of andere dubieuze reden zijn al mijn camouflagebroeken standaard voorzien van knee pads. Ik haal ze er meteen uit, sterker nog ik kijk in de winkel al hoe de broek eruit ziet zonder de pads, want ik kan er geen twee stappen mee zetten. Dus ook als het misgaat blijven ze lekker in de kast. Ik zie het praktisch nut er niet van in.

 

Eventueel is dit een optie als het er allemaal niet zo tactical uit mag zien.

 

bubble.jpg

 

Plastic zakje met onderbroeken in je knie stukken. Staat beter en multifunctionele pads.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt voor niet al teveel geld al van die dingen kopen die stratenmakers gebruiken om hun knieen te beschermen. Weet even niet of dat ook gewoon kniebeschermers heet. Beetje helm vind je in een dumpshop wel. Kogel- of steekwerende vesten ook maar die zijn vaak best prijzig. Maar inderdaad, je valt wel op.

ik zag een kogel werend vest laatst voor 1000 euro bij een dumpshop, niet normaal....

voor mij werk (fotograaf) heb ik ook wel eens met kniebeschermers gelopen omdat ik om de haveklap op de knieën moest, die dingen zakten steeds uit positie, niet handig als je moet rennen maar heb je heb ook kniebeschermers die wel blijven zitten (lijkt mij) zoals deze http://www.bikester.nl/fietskleding/bescherming/kniebeschermers.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag een kogel werend vest laatst voor 1000 euro bij een dumpshop, niet normaal....

voor mij werk (fotograaf) heb ik ook wel eens met kniebeschermers gelopen omdat ik om de haveklap op de knieën moest, die dingen zakten steeds uit positie, niet handig als je moet rennen maar heb je heb ook kniebeschermers die wel blijven zitten (lijkt mij) zoals deze http://www.bikester.nl/fietskleding/bescherming/kniebeschermers.html

 

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-algemeen/m831678823-kogelwerend-en-steekwerend-vest-bulletproof-kogelvrij.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
ik zag een kogel werend vest laatst voor 1000 euro bij een dumpshop, niet normaal....

voor mij werk (fotograaf) heb ik ook wel eens met kniebeschermers gelopen omdat ik om de haveklap op de knieën moest, die dingen zakten steeds uit positie, niet handig als je moet rennen maar heb je heb ook kniebeschermers die wel blijven zitten (lijkt mij) zoals deze http://www.bikester.nl/fietskleding/bescherming/kniebeschermers.html

 

Aangezien ik nog een leuke hobby schietsport heb heb ik een keer de mogelijkheid gehad om een paar vestjes te testen.

Met het gemiddelde pistool patroon was er 4 schoten nodig om er door heen te komen voor er een potentieel dodelijk schot doorheen ging

Met een geweerpatroon was op 100 meter het 2de patroon al potentieel dodelijk.

 

Tussen de defensie en de kmar vesten zit geen verschil.

Verder ga ik me niet uitwijden over welke wapens en patronen.

 

 

Je kunt beter in een dun steekwerend vest investeren dan een kogelwerend vest als je je wilt beschermen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het helemaal eens met ghostwhiper. tijdens mijn werk draag ik iedere dag beschermende kleding, en heb veel verschillende types kogel en meswerende vesten gedragen. ik ben van mening dat een steekwerendvest van +/- 100,- euro de beste investering is, de kans op messteken is groter dan op een schot, ook zijn ze prettiger te dragen. in een urbansurvival situatie zal ik zeker weten mijn steekvest dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het idee wel maar er zijn mijn inziens ook wel een paar nadelen : kostprijs, gewicht, je valt op, bewegingsvrijheid beperkt. Misschien is het een beter idee om risico's te vermijden . Als het dan toch verkeerd gaat kies ik liever voor de pro-actieve reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of dit is toegestaan maar kan er nergens iets over vinden maar ik heb zelf op marktplaats nog een kogelvrij vest staan die ik verkoop.

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-algemeen/m831786093-kogelvrij-vest-bulletproof-origineel-nederlands-leger.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

voor preppers van uit hier natuurlijk niet voor die prijs!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of dit is toegestaan maar kan er nergens iets over vinden maar ik heb zelf op marktplaats nog een kogelvrij vest staan die ik verkoop.

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-algemeen/m831786093-kogelvrij-vest-bulletproof-origineel-nederlands-leger.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

voor preppers van uit hier natuurlijk niet voor die prijs!:)

 

Er is niet zoiets als een kogelVRIJ vest :) of je moet een vestje bedoelen zonder kogels erin :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Ik heb geen idee of dit is toegestaan maar kan er nergens iets over vinden maar ik heb zelf op marktplaats nog een kogelvrij vest staan die ik verkoop.

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-algemeen/m831786093-kogelvrij-vest-bulletproof-origineel-nederlands-leger.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

voor preppers van uit hier natuurlijk niet voor die prijs!:)

 

Dat zijn de zachte vestjes die er vrij vlot aan gaan.

Het is trouwens kogel werend ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Lijkt mij toch harde platen te bevatten deze in de advertentie...

 

Die platen kwamen slecht uit de test die ik met wat andere heb uitgevoerd.

Goed voor een enkel schot met lichte handvuur wapens maar zodra het zwaarder word is er vrij snel een schot wat er direct door vliegt en vermoedelijk al schade toe kan brengen.

Zodoende zachte vesten/platen.

Die van de kmar kunnen niets extras hebben (gelijk aan dus) en de usa varianten houden tenminste een aantal rake schoten tegen met zwaardere wapens.

Russische platen variëren heel erg in kwaliteit maar dat is niet gek

 

Uiteraard is iets beter dan niets ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niet zoiets als een kogelVRIJ vest :) of je moet een vestje bedoelen zonder kogels erin :p

 

Wat mij dan weer doet denken aan een kennis van mij die jager is, en een keer met zijn jas die hij normaal gebruikt om te jagen het vliegtuig in wilde stappen. Er zaten een paar patronen in de voering van zijn jas, door een gaatje in zijn jaszak daar terechtgekomen. Daar kon de marechaussee in eerste instantie de lol niet van inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lieg, dan is het niet zo bedoeld... maar ik heb geloof ik eens gelezen dat ze in Israël 'spijkerjasjes' (en andere kleding) verkopen van een soort Kevlar. Men zei toen dat dat het risico verminderde dat men gewond zou raken bij een schietpartij. Maar nogmaals...ik weet het echt niet zeker meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...