Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO sets op de kop getikt voor weinig!


Aanbevolen berichten

Hey hallo,

 

Van de week was ik op Marktplaats aan het kijken voor EHBO spullen, in het verleden ben ik bij defensie hospik geweest op een Ambu en was niet te vreden met de standaard setjes van de Etos en of het Kruidvat.

 

Nu kwam ik een advertentie tegen van Nipius.

http://www.marktplaats.nl/a/diversen/zorg-verpleegmiddelen-en-hulpmiddelen/m828823769-professionele-sanaplast-ehbo-koffers.html

 

En heb de gok gewaagd en ben blij verrast met de kwaliteit van de inhoud van de EHBO / BHV koffers. Inhoud prijsverhouding is ronduit super!!

 

Voor de vier klasse 1 koffers betaalde ik incl. verzenden €47,50 en heb hiermee een shitload aan verbandmiddelen!

 

Nu nog wachten op een first responder bag van het rodekruis en dan ben ik redelijk voorzien!

 

BHV-1.jpg.c63a6fa459f5628d682abdd5df1f9812.jpgBHV-2.jpg.c0dfcf9dcf7b3a45809ac03a718a035f.jpgBHV-3.jpg.ae485c83174316d11dffb32db3ad558d.jpgBHV-4.jpg.17777f382d2ed7665de5f59b504a0810.jpgBHV-5.jpg.31e2ba7e94df1099ca78fb5f40b074f2.jpgBHV-6.jpg.9f75b13e35347cabe574165502389ce5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Klinkt goed! Ik zie alleen nergens iets staan over de houdbaarheidsdatum, zou je daar eens naar willen kijken?

 

Ik heb gekeken naar de THT en een deel is verlopen en een deel is t/m 06/2015 goed. Nu boeit het niet zo veel want 9 vd 10 keer is de wond vuiler dat het geen wat je erop doet.

Bij een flinke bloeding zou bij gebrek aan beter een theedoek al fijn zijn zolang het bloeden stopt.

 

Mijn vuistregel is met verbandmiddelen is zolang het schoon oogt en de verpakking deugelijk is kan het gebruikt worden.

Bij 99% van alle verbandmiddelen staat er een datum op om de verkoop op gang te houden!

 

Het belangrijkste is dat je wat spullen hebt!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tja leuk setje maar niet voor mij, ik mis toch echt de "dikke watten'', driekanten doek, kiss of life en een ruime hoeveelheid windsels en what not more!

Neemt niet weg dat je beter iets kunt hebben dan niets ;)

 

Dit kost de koffer nieuw btw: http://www.ehbo-koffer.nl/product/bhv-koffer/

Link naar reactie
Delen op andere sites

THT data op verbandspul kan meestal niet zo'n probleem zijn. Alleen als het vele wisselende temperaturen heeft doorstaan zou het de kwaliteit kunnen aantasten, maar ja kom op gewoon extra dik verbinden en niks aan het handje. Ze zijn toch lucht dicht verpakt. (Zo vertelde mijn EHBO instructrice met zeer veel wijze ervaring)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet zo dat ik het niet zou gebruiken als het over de datum is, maar ik had wel begrepen dat bijv pleisters en tape na verloop van tijd niet meer plakken, en bijv de rek bij rekverband eruit gaat etc. Dat lijken me toch wel lastige dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet zo dat ik het niet zou gebruiken als het over de datum is, maar ik had wel begrepen dat bijv pleisters en tape na verloop van tijd niet meer plakken, en bijv de rek bij rekverband eruit gaat etc. Dat lijken me toch wel lastige dingen.

 

Hm dat zou kunen al heb ik daar nog geen ervaring mee, ik ben overigens wel van plan eens in de zoveel tijd nieuw spul erbij t edoen en het oude te gebruiken om mijn verbandleer op peil te houden.

Gelukkig moet ik elk jaar mijn BHV verlengen wat ook weer scheeld in de practice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx :) Hij heeft er nog een aantal liggen dus als je snel bent....

 

ik neem aan dat deze ergens opgekocht zijn bij een (failliet) bedrijf, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu exact niet in zit. als hij alle koffers op 90% heeft dan rijst bij mij het idee dat die overige 10% door deze handelaar eruitgehaald zijn en los verkocht. Ik mag toch aannemen dat deze koffers 100% gevuld in de bedrijven hangen en bij ieder gebruik weer worden aangevuld tot 100%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch aannemen dat deze koffers 100% gevuld in de bedrijven hangen en bij ieder gebruik weer worden aangevuld tot 100%.

Nah, ken gevallen genoeg waar dat absoluut niet gebeurd. Dat soort dingen worden vaak vergeten, hoe dom dat ook is. Ik heb mijn AVAL veiligheidsdiploma gehaald en was daarmee verantwoordelijk voor de naleving van de veiligheid binnen het bedrijf. Keer op keer moest ik de mensen erop wijzen dat verbandtrommels op orde moesten zijn. Daarnaast waren veel verbandtrommels soms niet eens vindbaar of zelfs nooit aangeschaft. Ik stond dan ook al snel als zeiksnor bekend ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat deze ergens opgekocht zijn bij een (failliet) bedrijf, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu exact niet in zit. als hij alle koffers op 90% heeft dan rijst bij mij het idee dat die overige 10% door deze handelaar eruitgehaald zijn en los verkocht. Ik mag toch aannemen dat deze koffers 100% gevuld in de bedrijven hangen en bij ieder gebruik weer worden aangevuld tot 100%.

 

Zover ik kon zien miste ik iig geen scharen of pincetten, wat ik wel miste was bijvoorbeeld een rolletje tape en was een pakje pleisters geopend en een flesje ontsmettingsmiddel.

Valt dus echt wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel interressant dan, ik heb al wel redelijk EHBO spul maar dit zijn wel erg mooie koffers. misschien zijn er nog anderen in mijn omgeving die er ook wel 1 willen, scheelt weer verzendkosten... @Zinzzy misschien interesse? en ik geloof dat @Stuudje ook erg dichtbij woont?

 

Ik heb die gast ff een mailtje gestuurd en gevraagd hoeveel hij er nog heeft.

 

Nipius via Marktplaats

17:04 (4 minuten geleden)

 

aan mij

Ik heb nog 5x kwaliteit 1 en nog 7x kwaliteit 2

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet zo dat ik het niet zou gebruiken als het over de datum is, maar ik had wel begrepen dat bijv pleisters en tape na verloop van tijd niet meer plakken, en bijv de rek bij rekverband eruit gaat etc. Dat lijken me toch wel lastige dingen.

 

Klopt! Vorige week heb ik nog een grote snijwond proberen te behandelen met de verbanddoos uit mijn auto.

 

De gaasjes en windsels deden het nog prima ;) De leukoplast was onbruikbaar geworden omdat de lijm was vastgesmolten.

 

Hier ook interesse in 1 koffer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! Vorige week heb ik nog een grote snijwond proberen te behandelen met de verbanddoos uit mijn auto.

 

De gaasjes en windsels deden het nog prima ;) De leukoplast was onbruikbaar geworden omdat de lijm was vastgesmolten.

 

Hier ook interesse in 1 koffer!

 

De link van de advertentie staat in het de eerste post ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...