Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Vraag me af wat Noorwegen hier precies mee wil bereiken. Ik geloof namelijk geen moment dat iedereen dan maar volledig electronisch en traceerbaar gaat handelen. Zelfs als ik de zwarte handel buiten beschouwing laat lijkt het me simpelweg niet altijd praktisch - soms zelfs onmogelijk - om electronisch te betalen. Volgens mij zal het eerder een stimulans geven aan het gebruik van ruilmiddelen. Zilveren muntjes, Bitcoin, benzine, chocolade - bij mij kan je er mee betalen

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    En dan nu aap, noot, mies. Wat staat er in het bericht? Let op: 'de financiŽle organisatie Finans Norge heeft de wens uitgesproken om Noorwegen in 2020 geheel vrij te maken van contant geld, zo lezen we op Icenews.

Tja. Ik heb zoveel wensen... Maar ga niet meteen over de zeik als ze niet uitkomen. En dan is het nog maar geheel de vraag wat Icenews waard is... Ik ken de reputatie van deze in mijn ogen obscure organisatie niet.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Verwijderd door mod

On topic: Wens of niet, dat uberhaupt de suggestie is geopperd vind ik allerminst prettig. Fysieke objecten in de hand hebben maakt het mens zijn nog waard om voor te leven. Het unieke biljet uit dat en dat land uit die periode of die ene munt waarvoor ik een wereldreis heb gemaakt. Zodra het digitaal wordt, wordt financiŽn monotoon en dat zou ik al niet willen (naast alle redenen die al zijn gegeven).
    Laatst gewijzigd door netuyas; 30-07-14 om 17:48.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Maar om even op de topictitel en met name de feiten terug te komen: Noorwegen heeft nooit de wens uitgesproken het contante geld uit te bannen. Never nooit niet. En er is m.i. geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het land wat dat betreft het voortouw zal nemen.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Totale controle over het individu. NWO here we go!
    keyserpreppersuze@gmail.com

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirty Dragons Bekijk Berichten
    Iemand toevallig Demolition Man gezien? Straks krijgen we microchips en moeten we letten op wat we zeggen en mogen we niemand meer aanraken. Zelfde met gordel dragen.
    Wat die gordel er mee te maken heeft, geen idee.
    Wat ik wel weet is dat als jij hem niet gebruikt en je met je hoofd door de ruit gaat ik mede betaal aan je operaties.
    Doe hem lekker om wil je.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Artikeltje uit DFT van 30 mei 2014 waarin op een heldere wijze uitgelegd wordt wat de consequenties kunnen zijn van de ban op cash...

KLIK

De laatste alinea is de mooiste: "de oplossingen liggen bij u en mij...." Hoewel ik me oprecht afvraag hoe de invloed van de overheid en de banken hierin te kunnen beÔnvloeden....
    "Een verbod op cash is een verbod op vrijheid en democratie"

Voor de doorlezers:

Artikel van 2 juni 2014 uit beursforum met een duidelijke uiteenzetting van de argumenten: KLIK

Leuke column van 23 november 2012 met boekbespreking van het boek The end of Money (David Wolman, 2012): KLIK

En als uitsmijter..
    Je wordt verplicht je geld op de bank te laten staan, anders kun je er niets mee.
    Voordeel (voor de bankiers): ze kunnen het 10-voudig uitlenen tegen 10% of meer rente per jaar, en dus in ťťn jaar het volle bedrag dat jij op de bank hebt gezet, voor zichzelf verdubbelen.
    Oftewel creŽren.
    Oftewel de inflatie toe laten nemen.
    Oftewel jouw geld minder waard laten worden.
    Dat is het spelletje, en de rest is retoriek om jou erin te laten stinken.
    Laatst gewijzigd door wiskers; 30-07-14 om 09:20.
    Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    [modbreak] Kan de klopjacht op Nonkel Jones nu eindelijk eens afgelopen zijn? Alles wat hij zegt wordt nu ineens gezien als trollen en ruzie uitlokken. Terwijl ik zijn punt meer dan treffend vindt. Zijn bewoording had iets zachter gekund maar hey, zo ken ik er meer hier. En die staan erg hoog op de waarderingslijst van vele leden. Dat is uiteraard mijn bescheiden mening, en zal verschillen van menig ander. Maar everybody! Lighten up! kom op! [/modbreak]
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een kennis op vakantie in Noorwegen plaatste vanmorgen deze foto op Instagram. Voorlopig zal het dus nog wel meevallen denk ik.

Naam:     924438_1459161320999976_1509206613_n.jpg
Bekeken:  152
Groote:   121,4 KB

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ging dit topic niet over het al dan niet verbannen van cash geld in Noorwegen?

'k Lees van alles, behalve over cash in Noorwegen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Definitieve Bug out Noorwegen
    Door Nazdrovje in forum Koffiecorner
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 31-07-14, 13:01
  2. Aanslag ophanden in Noorwegen
    Door Communicator in forum Europa
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 24-07-14, 10:37
  3. Contant geld in huis?
    Door Doomsday in forum Macro algemeen
    Reacties: 89