Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heel je leven lang voor niets geprept


nitrogenix

Aanbevolen berichten

VUUR

 

Je leest dat als er iets gebeurd, het grootste gevaar van andere mensen komen die willen hebben wat hij heb (geprept)

Maar ik denk dat voor bepaalde groepen, vuur net zo gevaarlijk kan zijn.

Stel, er gebeurd iets in de wereld of zelfs alleen in jou stad, mensen kunnen niet meer koken, verwarmen, verlichten.

Je heb maar 1 figuur nodig met 2 linker handen en een half brein en de fik zit erin en het vuur slaat dan over naar jou woning waar al je prep spullen en jarenlange voorraad eten staat.

Poef weg....

Als je het vuur ziet aankomen en je heb nog tijd, gooi je het op straat.

Poef weg.... maar dan op een andere manier.....

 

Hebben jullie hier over nagedacht? en zoja, zijn er oplossingen voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Rook- en hittemelders, brandblussers, en niet alles op 1 plek opslaan is alles dat ik bedenken kan. Als je een losstaande schuur hebt, gedeelte daar. M'n documenten en waardevolle items zitten in een brandvertragende safe maar dat doet voor m'n preps natuurlijk weinig :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was mij bijna gebeurd drie weken terug. Onderbuurvrouw wou aandacht van de politie, maar die wou niet komen, stak ze haar appartement in de fik. Bijna ging die van mij ook. https://www.youtube.com/watch?v=hiJeiZLnLJY

Wat je er tegen kan doen? Je spullen verdelen op meerdere locaties. Huis zo brandveilig mogelijk maken. Meer zou ik zo niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een reëel scenario wat je schetst.

 

Jammer genoeg kun je je niet tegen elk risico indekken.

 

Het enige verweer tegen dergelijke catastrofes kun je afkijken van eekhoorntje, niet al je eikels in de dezelfde boom stoppen maar je voorraden spreiden.

Dat zal niet voor iedereen mogelijk zijn, maar wellicht kun je bv. bij vrienden of ouders een gedeelte van je voorraad kwijt.

Sommige begraven een deel van hun preps in stashtubes (waterdichte pvc buizen), zo heb je tenminste iets als een dergelijke ramp op ramp zich voltrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ergens een garagebox huren of zo'n opslagplek en daar eea opslaan zodat je 't kunt spreiden. Nu ik erover nadenk moet ik ook eens kijken of er zoiets in de buurt is. Blijf je weer met het probleem zitten dat als er een situatie ontstaat waarin ik een bugin moet gaan doen ik moet zorgen dat alles weer in m'n huis komt. Het liefst ongezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in een stad, oud stadsblok/gebouw op 3 hoog, buren links rechts onder maar niet geen buren.

Wel heb ik op het achterterrein hier een schuur....., wellicht een idee om daar ook wat te dumpen, maar tijdens een ramp of wat dan ook wil ik dat daar niet onbeheerd achterlaten, het duurt mij als ik ren 3 minuten voor ik er ben en heb er ook niet echt direct zicht op......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer mensen er preppen hoe minder dit probleem speelt omdat er dan meer materiaal te delen valt. Vanuit die optiek zou ik dus vooral doorpreppen, zelfs als je je materialen niet kunt spreiden over meerdere locaties of anderszins beschermen.

 

Ook betekend een brand niet meteen het einde van je woning en alles wat zich daar in bevind. Als je je spullen goed inpakt kun je ze in elk geval beschermen tegen rook en waterschade.

 

In mijn persoonlijke situatie denk ik dat spullen onder de fundering van mijn huis of in een begraven vat in de tuin redelijk veilig zijn mocht er band uitbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik van mee spreken . De nacht van 8op9 februari 1991 stonden 32 brandweermannen rond mijn huis te blussen . Gas lek en een oud diepvriezer waren de oorzaak . Gelukkig goed verzekerd . Alles is terug opgebouwd beter en steviger dan van te voren . Er staan hier weinig tuinhuisjes met betonnen gewelven in mijn buurt . Beton brand niet alle toch niet goed .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...