Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Wow, erg mooi geschreven,

Words to live by: Prep ze
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Je beste post ooit [MENTION=261]Kans[/MENTION] !!!
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zal eerlijk zijn [MENTION=261]Kans[/MENTION] ik heb het nog niet allemaal gelezen maar ik heb sowieso respect voor je nimmer aflatende energie hier epistels te schrijven over wat jij ziet gebeuren in de wereld en de verbanden in globale ontwikkelingen en ons er deelgenoot van maakt.
    Daar erg veel dank voor en keep it up!
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik ga er morgen ook nog eens voor zitten, zo te zien weer een prachtpost van Kans!

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    [MENTION=261]Kans[/MENTION] , eigenlijk zit ik het al een beetje te lezen, maar ik heb net een avond dienst gedraaid en moet gewoon slapen om morgen weer fris en fruitig te zijn... Je informatieve posts lees ik altijd, echt allemaal. Omdat het me prikkeld, het zet aan tot overdenken en herzien. En je bent een waakhond voor me, als Kans niks heeft te melden,dan is het rustig in de criminele wereld

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Wat een mooie kans om dit te mogen weten... letterlijk een 'verrijkking' van je blik !

Okť okť, ik hou al op met de woordgrapjes. Zeer zeker een mijlpaal om trots op te zijn en spot on naar mijn mening.

P.s. Als alles te koop is, dan koop het nu en maak het je eigen voordat het niet meer te koop is en je het eerst moeten ontdekken/maken en dan nog eigen maken.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    [MENTION=261]Kans[/MENTION] , Mooie Post(s) Kudo(s) waard!

Alhoewel ik het met de omschreven bedreigingen volledig eens ben(en dus daar me ook op voorbereid) toch een paar lichtpuntjes als tegengewicht.

Zonneenergie en accuopslag hebben de laaste 10-15 jaar een enorme vooruitgang geboekt in laboratoria. Weliswaar komt dat pas mondjesmaat naar de markt doorgestroomd, maar als we als wereld de komende 20-25 jaar zonder ineenstorting overleven breekt er een tijdperk van (vrijwel) eindeloos beschikbare, vrijwel gratis, en opslaanbare en transporteerbare energie aan voor iedereen.

Water: 25 jaar bewustwording van het milieu heeft ervoor gezorgd dat wij in west europa weer opppervlaktewater hebben wat je veilig via een eenvoudig waterfilter kunt drinken. 25 jaar geleden was datzelfde oppervlaktewater zodanig zwaar vervuild dat dit niet mogelijk was. Met de kennis die we daar bij opgebouwd hebben zijn we in staat om andere landen dit kunstje binnen 10-15 jaar te laten doen. Zolag het oppervlaktewater schoner wordt en het diepe grondwater beschermd wordt tegen verontreiniging hebben we meer dan voldoende schoon drinkwater voor de toekomst. Daarnaast kan met de huidige ontziltingsinstallaties en zonneenergie vrij massaal drinkwater uit zee gewonnen worden. We moeten het alleen wel willen.

Geld: Zodra water en energie onbeperkt en vrijwel gratis beschikbaar zijn, zal onze huidige schuldeneconomie verdwijnen omdat de tegenprestatie arbeid(slavenij) als noodzaak verdwijnt. Over 20-30 jaar is automatisering zo ver dat niet alleen de industrieele routinetaken door robots verricht worden, maar ook de routinematige kennistaken. De gemiddelde mens hoeft dan nog maar 10-15 uur per week te werken, en onze dagindeling en levensstijl zal dus drastisch evolueren. Neveneffect daarvan is het onbelangrijk worden van Geld. "De maatschappij" is door de techniek en wetenschap zo produktief, dat veel, zo niet alle eerste levensbehoeftes gratis beschikbaar komen.

Ziektes: Alhoewel het mij angst aanjaagt omdat ik het inmiddels niet meer begrijp, is de (medische) wetenschap zodanig ver dat vele ziektes de komende 10-15 jaar niet alleen in een voorstadium(en soms al bij de geboorte) ontdekt en genezen kunnen worden, maar nog belangrijker wordt het zelfreparerende vermogen wat ontwikkeld wordt. Kortom, als we naar de vooruitgang in de medische wetenschap kijken staan we aan de rand van een nieuw tijdperk.

Welvaart: Bovenstaande positieve scenarios laten welvaart evolueren tot welzijn. Een nieuwe renaissance, maar dan voor iedereen.

Is het dan allemaal koek en ei, en hoeven we niet meer te preppen? Nee hoor in tegendeel. Ik schat de kans dat mijn scenario uitkomt ongeveer 30%, en dat er een kink in de kabel komt ongeveer 70%. De grootste bedreiging zie ik in de gevestigde orde. die zal alle beschikbare FUD inzetten om de macht te houden, dus wat dat betreft zit ik op dezelfde(donkere) lijn.
    Er is een lichtpuntje en dat is Internet. Zolang mensen met elkaar kunnen communiceren kunnen we kennis en ervaring delen. Daarmee kunnen we een tegenwicht bieden voor miscommmunicatie, leugens en bedrog. Het belangrijkste is dan wel dat die vrijheid blijft bestaan, ook al betekend dat dat de veiligheid misschien wat kleiner is.

Ik zou daarom een 6e pijler willen toevoegen: Veiligheid. Als we Veiligheid voorrang geven op Vrijheid zullen we het niet redden en is slavenij vrijwel zeker ons lot. Prep, en vecht voor die vrijheid, protesteer luidkeels tegen elke aantasting van die vrijheid, of dat nu internet, contant geld, patenten op eten en drinken, kentekenregistratie, vingerafdrukken of wat dan ook is. Laat je stem horen en laat weten dat inperking van de vrijheid onbespreekbaar is, dan is er een uitweg uit de doenscenarios.
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Naam:     cadeaupapier_muziek_gefeliciteerd.jpg
Bekeken:  157
Groote:   96,3 KB
    Gefeliciteerd!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Heksenboot
    Guest
    Hallelujah [MENTION=261]Kans[/MENTION] .

Dat is geen post.
    Dat is een boek.

Respect en gefeliciteerd met je 5000ste (zwaargewicht) forumbaby .

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Gefeliciteerd [MENTION=261]Kans[/MENTION], op naar de 10.000
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Vergelijkbare onderwerpen

1. Energie opslaan met mechanische batterij. (water op hoogte)
    Door Tanfana in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 31
    Laatste Bericht: 23-06-14, 16:21
  2. Energie, gas water en stroom
    Door Stuudje in forum Europa
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 19-04-14, 13:22
  3. swr probleempje Wilson 5000
    Door jobs in forum Communicatie
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 16-05-13, 20:41
  4. Reacties: 6