Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het gaat fout en je bent niet thuis. Wat dan?


Dirty Dragons

Aanbevolen berichten

Ik kwam van de week op dit idee en heb er even over zitten nadenken. Heb toen mijn EDC meegenomen en de deur uit gegaan. Nachtje in het bos met alleen mijn EDC. Viel tegen om zonder beschutting in het bos te slapen, maar is me wel gelukt. Hoeveel van ons kunnen dat werkelijk?

 

Video's van mijn avontuur zijn hier te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=sw3LyHu6JnI Deel1

https://www.youtube.com/watch?v=2dz8KkKVJTg Deel2

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Praktijk ervaring, dat is nuttig, hiervoor hulde.

Zo loop je keihard tegen de problemen aan en moet je het doen met wat je hebt.

 

Gelukkig kwam je zelf er al achter wat er fout ging met het fikkie, paar grotere gaten (of één flinke onderin) had veel gescheeld. :)

 

Het 'Crazy Talk' gedeelte was best een hele zit en had niet echt m'n interesse, iedereen denk daar toch weer heel specifiek het zijne over.

Een beetje meer tempo in de filmpjes zou mijn voorkeur hebben, in dit snelle tijdperk ben je zo je publiek kwijt.

 

'k Zie je volgende video's graag tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe Kijk, feedback is altijd goed! Dank je wel! Heb wel meer filmpjes staan, hoor. Check mijn kanaal daar maar. :)

Ja, daarom noemde ik het ook crazy talk. Was puur mijn mening.

En tempo, ja. Mee eens. Normaal zijn mijn filmpjes ook niet zo lang. Deze liep dan uit, maar meeste van mijn subscribers vinden dat (zo nu en dan) niet erg. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe Kijk, feedback is altijd goed! Dank je wel! Heb wel meer filmpjes staan, hoor. Check mijn kanaal daar maar. :)

Ja, daarom noemde ik het ook crazy talk. Was puur mijn mening.

En tempo, ja. Mee eens. Normaal zijn mijn filmpjes ook niet zo lang. Deze liep dan uit, maar meeste van mijn subscribers vinden dat (zo nu en dan) niet erg. ;)

 

Ik was voorbereid, je had gelukkig 'Crazy Talk' er bij gezet. :p

Heb je een youtube account nodig om een 'kanaal' te bekijken? (heb en wil ik nl. niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed onderwerp! Ik denk wel eens aan het volgende scenario: Dagje naar Maastricht. EMP-wapen boven Europa: Auto werkt niet meer. Bussen en treinen rijden niet meer. Telefoon-netwerken zijn uitgevallen. Hoe kom ik Godsnaam weer in Twente waar ik mijn spullen heb.

 

Dat bedoel ik precies! Daar staan we niet vaak bij stil. We zijn te veel op voertuigen gericht. Ik probeer zo veel mogelijk te lopen. Heb het idee van het Israelische leger. Deel van hun eindoefening is 130km vol bepakt lopen. Als je dat kan, is er weinig wat dan nog tegen valt. Dus ik pak zo vaak ik kan mijn spullen en ga gewoon kilometers maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was voorbereid, je had gelukkig 'Crazy Talk' er bij gezet. :p

Heb je een youtube account nodig om een 'kanaal' te bekijken? (heb en wil ik nl. niet)

 

Hahaha! Je was geprept zal ik maar zeggen.

Nee, volgens mij niet. Gewoon naar een van die linkjes gaan en links onder de video (als je op pc of lt bent) gewoon op de naam klikken. Je moet account hebben om te liken en berichten te plaatsen alleen. Kijken niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha! Je was geprept zal ik maar zeggen.

Nee, volgens mij niet. Gewoon naar een van die linkjes gaan en links onder de video (als je op pc of lt bent) gewoon op de naam klikken. Je moet account hebben om te liken en berichten te plaatsen alleen. Kijken niet.

 

Klopt idd, als ik op je naam klik kan ik alle activiteiten zien, weer wat geleerd. :) (Ben op zich niet zo'n video fan, dus nooit zo in verdiept.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

" ... " (Ben op zich niet zo'n video fan, dus nooit zo in verdiept.)

Dat is toch een grote bron van informatie hoor. praatfilmpjes ben ik ook geen voorstander van, maar wel van video's waarin dingen worden uitgelegd en ook gelijk worden voor gedaan...

 

Ik heb afgelopen weekend een nachtje gekampeerd met mijn gezin en hond waarbij ik weinig tot geen beschikking had tot vers water, buiten de 10 liter die ik bij me had. Dit was net voldoende voor ons om te eten en drinken. Maar hygiëne lag op een erg laag pijl! In mijn directe omgeving was enkel een slootje met een kleine laag water. Hierin heb ik mijn Sawyer getest en dat was wel enigszins succesvol. Ik heb het gedronken ondanks dat het qua kleuring niet helemaal zuiver was (geen koolstof filtering). Dit is goed gevallen en ben niet ziek geworden.

 

Voortaan toch mijn katadyn filter mee...

 

tijdens onze trip ook flink wat werk verricht, en ook een kampvuur gebouwd. dat betekend dus flink zweten met dit warme weer, en door het kampvuur flink stinken... Geen mogelijkheid tot wassen door te weinig schoon water. Wel hadden we handgel bij die we gebruikten als het nodig was.

Afwas was niet echt nodig omdat het maar 1 nacht was.

 

Toch voelden wij ons hier niet prettig bij en is het een serieus punt wat verbetering nodig heeft voor onze BOT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch een grote bron van informatie hoor. praatfilmpjes ben ik ook geen voorstander van, maar wel van video's waarin dingen worden uitgelegd en ook gelijk worden voor gedaan.......................

 

Oh, je hebt absoluut gelijk hoor! 'k Wilde niet impliceren dat het geen nuttige informatiebron is.

Aan informatiebronnen echter geen gebrek, er staat nog 40 Gb aan pdf's te wachten op me. Ik vind het gewoon lekker om informatie in m'n eigen tempo tot me te nemen (nee, niet langzamer, juist sneller!) en dan kan vaak ook met het geschreven (getikte/gescande) woord.

 

Zaken als: "Hoe snijdt ik een lepel", "Hoe maak ik vuur met een vuurboog", tja, dan duik ik ook even youtube op, dan zie je meer dan iemand in vele hoofdstukken kan uitleggen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het onderwerp Het gaat fout en je bent niet thuis. Wat dan? heb ik nog aan gedacht toen ik dit jaar in IJsland en Zwitserland zat, tsja, dan ben ik gewoon de pineut.

Voor mijn werk kom ik in heel het land, heb altijd handgel bij me en ben van plan om ook voortaan een Sawyer en een zwitsers multi mes mee te nemen.

Niet echt meer dan dat, soms loop ik al met 20 kilo met cameraspullen op me rug dus alleen dat soort kleine zaken kunnen erbij.

 

Terwijl ik dit topic leest en nu type ben ik ook het eerste filmpje aan het kijken.

Ben het wel eens met anderen hier dat tempo wat omhoog kan.

Misschien ga ik ook ooit in het kralingse bos wat doen :p, is voor mij vrijwel om de hoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hebben wij hier in huize communicator dit onderwerp uitvoerig besproken. De kans dat de SHTF ineens voor je deur staat is erg klein.

 

Met twee kinderen in de puberleeftijd en die zeker in de vakantieperiodes graag uit gaan logeren of bij vrienden zijn bedenk ik me soms wel eens hoe ik dat zsm moet oplossen mocht ineens het luchtalarm afgaan om wat voor reden dan ook. Ik heb hier in huis alles wat ik nodig acht om de ergste rampen voor een poosje het hoofd te bieden, maar dat verwacht ik natuurlijk niet van anderen. En ik kan moeilijk mijn kroos op pad sturen met een volledig uitgeruste rugtas als ze buiten willen gaan spel... chillen... zo heet dat tegenwoordig papa ...;)

 

Het eerste wat ik dan KAN doen is bellen,appen,smssen om te vragen waar ze nu zijn en ze te instrueren en op de hoogte te brengen van de situatie. Dan kan ik eventueel beslissen om ze per auto op te halen of ze richting huis te laten komen. of daar in de buurt een veilig onderkomen te laten betrekken.

 

Als ik zelf niet thuis ben, en de rest wel, en er gebeurt iets, heb ik de plannen al uitgebreid klaar liggen wat ze moeten doen in duidelijke en begrijpelijke taal. Als we voor een BugOut gaan wordt alles al in gereedheid gebracht door mijn gezin, en bij thuiskomst is het dan enkel inladen aanpikken en wegwezen. Bij een BugIn wordt OPSEC aangescherpt, en eventuele aanpassingen gedaan aan het huis om bijvoorbeeld giftige gassen buiten de deur en zeker buiten de longen te houden.

 

Mocht ik incapabel zijn om mezelf in te zetten tijdens een acute SHTF situatie (rugklachten of in het gips bijvoorbeeld) Heb ik ook de voorzieningen en plannen klaar liggen om bijvoorbeeld onze BOT in gereedheid te brengen en mij (of een ander) middels een SKED brancard mobiel te krijgen.

 

Wat ik nu nog mis... is om deze plannen eens werkelijk uit te oefenen. Dit is namelijk een tergend langzaam proces binnen het gezin. Vooral de kinderen wil ik namelijk niet teveel belasten met deze paniek situaties. Spelenderwijs kennis laten maken met deze zaken is niet meer aan de orde ivm hun leeftijd nu. Ze snappen prima dat wij onze voorbereidingen treffen en vooral onze zoon vind het allemaal geweldig. Onze dochter is iets sceptischer en vind het allemaal wel best, zolang ze er niet teveel last van heeft. Ondanks dat, ben ik er 110% van overtuigt dat ze in een echte situatie volledig zal meewerken.

 

Deze oefeningen komen er nog wel, en hopelijk dit jaar nog, maar zoals ik al zei, hier neem ik echt de tijd voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het onderwerp Het gaat fout en je bent niet thuis. Wat dan? heb ik nog aan gedacht toen ik dit jaar in IJsland en Zwitserland zat, tsja, dan ben ik gewoon de pineut.

Voor mijn werk kom ik in heel het land, heb altijd handgel bij me en ben van plan om ook voortaan een Sawyer en een zwitsers multi mes mee te nemen.

Niet echt meer dan dat, soms loop ik al met 20 kilo met cameraspullen op me rug dus alleen dat soort kleine zaken kunnen erbij.

 

Terwijl ik dit topic leest en nu type ben ik ook het eerste filmpje aan het kijken.

Ben het wel eens met anderen hier dat tempo wat omhoog kan.

Misschien ga ik ook ooit in het kralingse bos wat doen :p, is voor mij vrijwel om de hoek

 

Geef dan een gil als je gaat. Gaan we samen. Stuk gezelliger dan alleen tegen de muggen vechten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit het filmpje nog te kijken, maar hulde. Niet zozeer voor het proberen maar dat je het aandurft om een overnachting te doen in het Kralingse bos. Had je daar nog speciaal voor geprept? Kuisheidsgordel ofzo :D

 

Hartstikke goed dat je het getest heb. Daar leer je van en zo wordt je iedere keer een stukje beter. Als je zin hebt? Morgen overnacht ik ergens in de Hoeksche Waard. Zal in de buurt van de Haringvlietbrug zijn. Ga mijn GHB testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dragon, hier hou ik van. Je krijgt nergens zo veel ervaring van als het gewoon DOEN! ;)

Heb me op je filmpjes geabonneerd en zal je andere filmpjes later eens even bekijken.

 

Een paar handige tips:

Na het zien van het eerste filmpje dacht ik er gelijk aan je te zeggen dat tondel onder het hout moet en niet erboven. Gelukkig kwam je zelf met die oplossing al in film 2 :p

Ook is het verstandig om de ondergrond van je vuur altijd vrij gewaard te maken van alles wat eventueel kan branden. Maak een mooi stukje grond plat met alleen aarde dus.

Was je kannetje nou van plastic trouwens? Kon het niet goed zien (zit buiten in de zon), maar hou er rekening mee dat als dat wel zo os je bakje ook vlam zal vatten.

 

Voor meer warmte in de nacht is behalve vuur ook een simpele shelter van bv een A frame beter voor je nachtrust. Ik weet niet of je rookt, maar een klein plukje natte tabak smeren op ontblote lichaamsdelen houden veel muggen weg.

 

Verder top man! Elke keer leer je wat bij. Moet nu zelf ook eens gaan beginnen met filmen. Loopt allemaal een beetje achter nu sinds ik weer een kleine heb gekregen, maar komt er aan ;)

 

Wolves and Dragons... de site staat nog wat te wachten! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolves and Dragons...

 

Klinkt als een Game of Thrones aflevering haha!

@Dirty Dragons, Goed bezig!!!

@Communicator , wat jij omschrijft is ook 1 van mijn grootste "angsten", dat er op wat voor manier dan ook dus inderdaad een plotse SHTF is, en ik niet in de buurt van mijn kinderen ben. Het komt regelmatig voor dat ik zo'n 100km van mijn kinderen verwijderd ben. Nu op dit moment zijn ze zelfs nog een stukkie verder weg.

Sowieso, bij alle prepgerelateerde problemen waar ik tegenaan loop, zijn de grootste problemen of zorgen altijd ivm m'n kinderen. (Hiermee bedoel ik dus niet dat ik mijn kinderen maar lastig vind als ik zelf probeer te overleven, ik bedoel juist dat ik het het aller belangrijkste vind dat mijn kinderen veilig zijn, maar vaak twijfel of ik ze die veiligheid wel kan geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...