Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen meer dan voor mensen alleen .


Flos

Aanbevolen berichten

Mijn 4000ste post wou ik hier neerpennen . In een van de minst bezochte uithoek van het forum . Maar toch een van mijn favoriete plaats. Naast de groep mensen waar ik voor prep moet ik ook preppen voor heel wat dieren .

Momenteel heb ik kippen bij mijn moeder 6 legkippen een haan ( van een ander kippenras ) 11 kuikens nog nie te zien of het hanen of hennen zijn .

Een gezamelijk project met mijn zwager is konijnen kweken . Na de slacht van de week hebben we er nu nog 58 . Ook bij mijn zwager heb ik wilde eenden voor de kweek . Maar dit is dit jaar slecht afgelopen . 0 nabestaanden alle kuikens zijn door kraaien en andere recht bekken uitgeroeid . Ook heb ik daar 2 ganzen maar die zijn te oud om te kweken . Van mijn 5 aangekochte bosfazanten zijn er nog 4 over 3 hennen en een haan . Die hebben voor meer dan 40 nakomelingen gezorgt 5 heb ik gekortwiekt de rest mag lopen en vliegen waar ze willen deze winter ook richtingmijn pan .

Thuis heb ik ook nog 13 konijnen een moederdier en 12 van de 14 jongen die nu 3 maand geleden geboren zijn.En der komende dagen gaat de rest mijn mes tegen komen . Ook nog 11 vetmesthaantjes .

Voor al die dieren moet ik ook preppen . Niet alleen aankoop voer maar ook de mogelijk hebben om zelf voor voer te zorgen als dit niet meer voor handen is .

Zo heb ik een grote voorraad zaad van voederkool ( mergkool ) ook cichorei is een interessant gewas de bladeren voor pluimvee de wortels voor konijnen . Ook maïs is ideaal de kolven zowel voor de knaagdieren als voor het pluimvee . Ook de stengels zijn lekker voor konijnen . Stroo is wat lastig daarvoor moet je graan zaaien en daar heb ik weinig ervaring mee . Hooi daarentegen is stuk gemakkelijker dat groeit nu overal . En zo loop ik ook tweemaal per week door een weide en de berm van de expresweg om de bladeren van paardebloem uit te steken wat zeer voedzaam is voor de dieren .

Zo heb ik naast mijn voorraad kelder en kast ook een prep voorraad voor mijn dieren min. 50 kg konijnen voer in voorraad 50kg mais tarwe gemengd kippenvoer en meel .

Met dat gezegt zijnde ga ik mijn 4000st post eindigen.

 

Geert

 

oja dat is ook de laatste maal dat ik mijn naam onder een post zet .

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gefeliciteerd Geert!:)

 

Zijn kippen zelf goed in het vinden van voedsel? Ik hoor altijd dat kippen erg inventief zijn hierin

 

Dank u wel . Kippen kunnen zelf ook voor hun voedsel zorgen maar dan moeten ze een heel groot beloop hebben en veel variatie zand om in te scharrelen gras en zaadgoed om te pikken. Maar daarvoor is het bij mij te klein . Mijn kippen bij mijn moeder lopen op ongeveer 80m2 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Geert.

 

Man wat een beestenboel bij jou! Heb je geen grotere dieren meer? Die had je toch ook? 'k Mis mijn naamgenootjes in de opsomming. :p

 

Gelukkig staat je naam ook nog links naast je post, dus we weten toch wel dat jij het bent. ;)

Nee Ray met reeën ben ik gestopt .

En ja ik prep ook medicijnen voor de dieren vooral voor de konijnen want die zijn nogal gevoelig @Mandy Lifeboats

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je 4000e post @Geert !

En dat is inderdaad een beestenboel zeg. Ik zei altijd dat ik een kat, twee vissen en twee apen heb, maar de twee apen zijn uit logeren (best bijzondere apen, ze noemen mij mama), en van die vissen was er van de week opeens nog maar 1 =/ En nee, niet 1 zwemmende en 1 drijvende, gewoon 1 en de ander is spoorloos verdwenen. Hoewel iedereen meteen bevooroordeeld de kat beschuldigt, zit er een deksel op het aquarium.... Denk dat de overgebleven vis wat extra proteïne wou preppen ofzo... Maar goed, zelfs als de vissen er wel nog beiden waren stelt het natuurlijk niks voor bij wat jij allemaal hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert, gefeliciteerd met je 4000e post alweer waarvan verreweg de meeste zeer leerzaam voor velen. Naast het feit dat je zo ongeveer onze uber prepper bent, ben je persoonlijk ook een prima kerel die altijd voor anderen klaar staat en een hart van goud heeft.;)

 

PS mocht je mes na 23 augustus wat konijnen en kippen gaan raken, dan kom ik graag eens langs om te leren. Mocht ik er een paar kunnen kopen, dan graag.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...