Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012

Preppen meer dan voor mensen alleen .

Mijn 4000ste post wou ik hier neerpennen . In een van de minst bezochte uithoek van het forum . Maar toch een van mijn favoriete plaats. Naast de groep mensen waar ik voor prep moet ik ook preppen voor heel wat dieren .
    Momenteel heb ik kippen bij mijn moeder 6 legkippen een haan ( van een ander kippenras ) 11 kuikens nog nie te zien of het hanen of hennen zijn .
    Een gezamelijk project met mijn zwager is konijnen kweken . Na de slacht van de week hebben we er nu nog 58 . Ook bij mijn zwager heb ik wilde eenden voor de kweek . Maar dit is dit jaar slecht afgelopen . 0 nabestaanden alle kuikens zijn door kraaien en andere recht bekken uitgeroeid . Ook heb ik daar 2 ganzen maar die zijn te oud om te kweken . Van mijn 5 aangekochte bosfazanten zijn er nog 4 over 3 hennen en een haan . Die hebben voor meer dan 40 nakomelingen gezorgt 5 heb ik gekortwiekt de rest mag lopen en vliegen waar ze willen deze winter ook richtingmijn pan .
    Thuis heb ik ook nog 13 konijnen een moederdier en 12 van de 14 jongen die nu 3 maand geleden geboren zijn.En der komende dagen gaat de rest mijn mes tegen komen . Ook nog 11 vetmesthaantjes .
    Voor al die dieren moet ik ook preppen . Niet alleen aankoop voer maar ook de mogelijk hebben om zelf voor voer te zorgen als dit niet meer voor handen is .
    Zo heb ik een grote voorraad zaad van voederkool ( mergkool ) ook cichorei is een interessant gewas de bladeren voor pluimvee de wortels voor konijnen . Ook maÔs is ideaal de kolven zowel voor de knaagdieren als voor het pluimvee . Ook de stengels zijn lekker voor konijnen . Stroo is wat lastig daarvoor moet je graan zaaien en daar heb ik weinig ervaring mee . Hooi daarentegen is stuk gemakkelijker dat groeit nu overal . En zo loop ik ook tweemaal per week door een weide en de berm van de expresweg om de bladeren van paardebloem uit te steken wat zeer voedzaam is voor de dieren .
    Zo heb ik naast mijn voorraad kelder en kast ook een prep voorraad voor mijn dieren min. 50 kg konijnen voer in voorraad 50kg mais tarwe gemengd kippenvoer en meel .
    Met dat gezegt zijnde ga ik mijn 4000st post eindigen.

Geert

oja dat is ook de laatste maal dat ik mijn naam onder een post zet .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Gefeliciteerd Geert!

Zijn kippen zelf goed in het vinden van voedsel? Ik hoor altijd dat kippen erg inventief zijn hierin
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Van harte Geert! En een mooie post om het jubileum mee te vieren. Prep je naast het bed & breakfast ook nog iets op ehbo/medisch gebied voor de dieren om je veestapel gezond te houden mocht het nodig zijn?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd Geert!

Zijn kippen zelf goed in het vinden van voedsel? Ik hoor altijd dat kippen erg inventief zijn hierin
    Dank u wel . Kippen kunnen zelf ook voor hun voedsel zorgen maar dan moeten ze een heel groot beloop hebben en veel variatie zand om in te scharrelen gras en zaadgoed om te pikken. Maar daarvoor is het bij mij te klein . Mijn kippen bij mijn moeder lopen op ongeveer 80m2 .

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Gefeliciteerd Geert.

Man wat een beestenboel bij jou! Heb je geen grotere dieren meer? Die had je toch ook? 'k Mis mijn naamgenootjes in de opsomming.

Gelukkig staat je naam ook nog links naast je post, dus we weten toch wel dat jij het bent.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd Geert.

Man wat een beestenboel bij jou! Heb je geen grotere dieren meer? Die had je toch ook? 'k Mis mijn naamgenootjes in de opsomming.

Gelukkig staat je naam ook nog links naast je post, dus we weten toch wel dat jij het bent.
    Nee Ray met reeŽn ben ik gestopt .
    En ja ik prep ook medicijnen voor de dieren vooral voor de konijnen want die zijn nogal gevoelig [MENTION=646]Mandy Lifeboats[/MENTION]

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Gefeliciteerd Geert, en dat ik nog veel van je mag lezen
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Gefeliciteerd met je 4000e post [MENTION=1469]Geert[/MENTION] !
    En dat is inderdaad een beestenboel zeg. Ik zei altijd dat ik een kat, twee vissen en twee apen heb, maar de twee apen zijn uit logeren (best bijzondere apen, ze noemen mij mama), en van die vissen was er van de week opeens nog maar 1 =/ En nee, niet 1 zwemmende en 1 drijvende, gewoon 1 en de ander is spoorloos verdwenen. Hoewel iedereen meteen bevooroordeeld de kat beschuldigt, zit er een deksel op het aquarium.... Denk dat de overgebleven vis wat extra proteÔne wou preppen ofzo... Maar goed, zelfs als de vissen er wel nog beiden waren stelt het natuurlijk niks voor bij wat jij allemaal hebt!

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Gefeliciteerd [MENTION=1469]Geert [/MENTION]met je 4000ste post. Ene, leuk hoor al die diertjes thuis. Ik neem aan dat je er ook de ruimte voor hebt?
    - Prepare yourself - The End is Coming -

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Dank u wel allemaal . [MENTION=12]Cyberbeer[/MENTION] omdat ik volgens mij t weinig plaats heb boer ik ook wat bij mijn moeder en mijn zwager . Ook mijn moestuinen zijn zo verdeeld .

Vergelijkbare onderwerpen

1. Steeds meer mensen back to basics kamperen
    Door FincaInSpanje in forum Binnenland
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 01-05-14, 23:43
  2. Steeds meer ZZP-ers gaan preppen.
    Door FincaInSpanje in forum Macro algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 30-10-13, 18:42
  3. Gelukkig, er zijn meer mensen die nadenken :)
    Door SG31 in forum Voorstelronde
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-03-13, 20:13
  4. Preppen is meer dan eten verzamelen
    Door survivor1 in forum Koffiecorner
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 18-02-13, 16:59

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten