Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het vervoeren van voedsel in een BOB.


Range

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Er zijn wat ontwikkelingen gaande in mijn omgeving waar ik op in wil gaan spelen. Één van die ontwikkelingen is dat men voedsel gaat verbouwen in de achtertuin bij een familie waar ik goed bevriend mee ben. Hoewel ik zelf nul komma nul tuin heb (appartement eh) hebben zij daar wel de ruimte en tot een zekere hoogte ook de arbeid en tijd. Ook is de tuin gericht op zuidje met een vleugje richting het oosten wat betekend dat de zon er van pakweg in de ochtend vroeg tot net voor bij 5 uur er op staat.

 

Hartstikke bruikbaar stukkie land dus.

 

Ik ben bereid om ze te helpen (en zij mij). De hoeveelheid gewassen die ze kunnen verbouwen overstijgt behoorlijk hun eigen behoeften.

 

Ik woon zelf op fietsbare afstand en al met al kan ik dus wat van de oogst meenemen als die er is.

 

Ik zit te overwegen om een BOB aan te schaffen. Dat dit nu een verhoogde prioriteit gaat krijgen moge duidelijk zijn. Ik kan ook aan de informatie komen welke voor mij geschikt zouden zijn (als all-round uiteraard).

 

En dan nu de vraag: Hoe kan ik gemakkelijk verschillende producten van vorm, grootte, gewicht etc. gemakkelijk vervoeren in de BOB in het algemeen en heb ik met bepaalde onderwerpen nog rekening te houden die ik zo niet heb genoemd?

 

Een korte Q&A:

 

Q: Wat moet je er kwijt in kunnen/formaat?

A: In feite alles maar zeker een formaat watermeloen moet passen door het openingsgat.

 

Q: Hoelang ben je er mee onderweg?

A: Ongekoeld niet langer dan 20 minuten.

 

Tips/tricks en assecoires zijn allemaal welkom :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens wat ik hier uit begrijp wil jij een tas aanschaffen om wat je uit de moestuin haalt te transporteren naar jou appartement .

A) ik zou dat nu niet in een tas rugzak of zoals jij het noemt een BOB doen .

B) een gewone kunststoffen kist op de bagagedrager is ideaal . Die kan je thuis nog uit wassen om de aarde resten te verwijderen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties!

 

Wat @Wesp en @Geert al heel snel opmerken is inderdaad correct. Ik verhaspel wat afkortingen door elkaar of in dit geval gebruik het in de verkeerde context.

 

Ik had wat hoofdpijn en heb dit geschreven vlak voordat ik ging dutten. Nu weer helemaal fris en fruitig na een douche! Dus hier komt mijn heldere antwoord.

 

Wat men hier al correct beantwoord zie ik inderdaad in dat een tas onhandig is. Iets op de bagage drager o.i.d. is veel functioneler.

 

Echter een klein probleempje. Een bagagedrager op een ATB van KTM monteer je hoe? Of uberhaupt een bagagedrager in het algemeen op een ATB. Ik wil niks hebben aan tassen of bakken aan het stuur, dit belemmert mijn stuur vermogen aanzienlijk waardoor het geen prettig tochtje wordt. (Ik had overigens aan deze optie nog niet gedacht anders had ik het zeer zeker vermeld)

@Geert, klinkt als een goed plan! Heb je ook nog zo'n goed plan nu je het bovenstaande hebt gelezen:)?

@Zefanja, dankjewel voor de gedetailleerde uitleg. Goed om te weten :)!

@phaelin, creatieve oplossing in het algemeen for sure! Dankje :)!

@AWOL, vooral dat mag niet ontbreken inderdaad, thanks :)!

@Dirty Dragons, Watermeloenen behoren bij mij tot het grootste product wat je op het land kan verbouwen als gewas. Tenminste hier in de omgeving kan ik niet van iets groters bedenken. Dus tja.. wanneer dat past, dan past alles wat kleiner is dus ook. Vandaar :)!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger vervoerde ik zelfs kerstbomen met de fiets.

Maar voor de gewone boodschappen hing ik gewoon 2 stevige tassen aan het stuur . dat kan wat onhandig zijn voor echt grote watermeloenen

dat soort dingen zette ik gewoon op de bagagedrager

, als je meerdere dingen ermee wil vervoeren is een kratje aan te raden en wat spanbanden waardoor je het hoger kan opstapelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel vrouwen die weten hoe ze meloenen moeten vervoeren. Wat een topic zeg. Een paar tips : fietstas, curverbox, vouwkrat, rugzak, fietsaanhanger, stuurmandje, ... .

 

[ATTACH=CONFIG]11842[/ATTACH]

 

Ja maar ze zijn allemaal begonnen met erwten ;)! (Wat een meloenen zeg inderdaad...:eek:!) Afijn, dank voor je hulp!

 

@Range En waar heb je precies hulp voor nodig? Je stopt ze in kratten, douwt ze in je auto en vervoert ze naar huis.

Als ik een rijbewijs heb is dit uiteraard een prima oplossing.

 

@Zefanja: dat is inderdaad een oplossing maar de link voor de ATB bagage heeft mij op nieuwe ideeën gebracht.

 

@Stuudje: Bedankt voor de suggestie voor achtstehandse fiets alleen niet praktisch voor op mij op dit moment. Lang verhaal om uit te leggen...

 

Stuudje & @Mandy Lifeboats, de zijtassen zijn een goed idee mits niet te vol te doen. Echter is het mij opgevallen dat fietsen bar snel stuk gaan bij het gebruik van zulke tassen. Dat kan overigens ook mij hebben gelegen toen ik het deed zo'n 9 jaar geleden.

 

@Lindaja, hele kerstbomen ;)? Bedankt voor je suggesties.

 

En hiermee sluit ik dit topic af:

 

@Geert Ik moest effen opzoeken wat voor fiets het is . Ondertussen is een zeer interessante oplossing gegeven . Voor elk probleem is een oplossing , toch?

 

Zo zie ik het ook en waarvoor dank preppers op het forum! Slotje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuudje & @Mandy Lifeboats, de zijtassen zijn een goed idee mits niet te vol te doen. Echter is het mij opgevallen dat fietsen bar snel stuk gaan bij het gebruik van zulke tassen. Dat kan overigens ook mij hebben gelegen toen ik het deed zo'n 9 jaar geleden.

Hmmm...dat heeft dan inderdaad aan jou gelegen denk ik.Ik heb nog nooit een fiets kapot gekregen, qua kapot was er niets anders dan eens een lekke band of ketting eraf.

Ik heb mijn hele leven al fietstassen achterop...net als Lindaja heb ik vanalles op de fiets vervoerd. Vande kerstboom, tot aan kasten toe en de wekelijkse boodschappen en de mud aardappels...alles gaat hier met de fiets. Zelfs drie verhuizingen gedaan grotendeels met de fiets(ja vijftig keer heen en weer rijden met volle fietstassen, tas aan het stuur en doos achterop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fietskar inderdaad.

Variant laag vast te maken (bij achterwiel) kan aan bijna alle fietsen. Variant vastmaken net onder je zadel heeft koppelstuk nodig. Voordeel van die laatste is wel dat je deze ook makkelijk met de hand wegrijd bv als alternatieve kruiwagen op je moestuin tijdens het oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Range

 

ik weet niet of je de tips al hebt gekregen maar wat dacht je van een (halve) wasmand die je met touw/riempjes als een rugzak draagt, als je deze iets losser maakt zou die ook achterop je fiets kunnen staan en als je hem slim inpakt pletten de groentes elkaar ook niet.

 

ze gebruikten dit systeem ook in de 18e/19e eeuw om bijvoorbeeld een soort semi-permanent kamp te dragen alleen waren de "wasmanden" toen van riet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...