Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Rugzak Alpine Lowe Sting


Greener

Aanbevolen berichten

logo_96.jpg.618e7cc7f356a1576bc1067eb5f22f41.jpg

 

Review Alpine Lowe Sting

 

STING.jpg.e61dbe6423ad6f47c062e7fcda6ca22a.jpg

 

Dit is de rugzak die ik persoonlijk gebruik als Bug Out Bag, BOB.

Nu ongeveer 9 maanden in bezit en nu tijd voor een leuke review.

 

Wat zeggen de verkopers over de Sting:

 

Middenmaat rugzak voor de gevechtssoldaat, bedoeld voor operationele ernstinzet of oefeningen van langere duur. Sinds hun introductie in 2003 zijn de tweeling Sting en Stingray ook veelgevraagd evacuatiemodellen. Voorbeeldig in gebruiksgemak, draagcomfort en degelijkheid. Volledig soldierproof, vervaardigd uit 1000TXN Cordura® en voorzien van oerdegelijk APS-rugpand met lengteverstelling en lichtgewicht bilaminaat heupband. De twee standaard zijvakken kunnen van de rugzakken worden losgeritst om samen als verkenningsrugzak te dienen. Leverbaar in olijfgroen en Woodland camouflagepatroon. NSN Sting: 8465-17-115-5334

 

Gewicht: 3420 gram

 

Uitgebreide beschrijving kenmerken: Torso Fit APS3 rugverstelsysteem, verstelbaar van 15inch tot 20inch, één compartiment, compressiebanden waarop meegeleverde ritszijvakken kunnen worden geborgd, klep met interne en externe ritsvakken, ergonomische schouderbanden en borstbandje uitbouwmogelijkheid (extra volume), twee verstevigde handvatten/hijslussen, pickelbevestiging, extra bevestigingslussen t.b.v. modulaire opbouwtassenset, verstevigde tentstokvakken, drinkzakvoorbereiding, totaal volume 75 liter: 55 liter rugzak met twee meegeleverde zijzakken van samen 20 liter.

 

sting1.jpg.2f3df25e990429a15fe7c6b7921696d1.jpg

 

Wat vind ik er nu echt van:

Het is een flink flink, flink gevaarte.

De eerste keer dat hij op de rug zat lag moeder de vrouw op de grond van het lachen en noemde vreemde koosnaampjes zoals "klein soldaatje" en "ga je zo de bosjes in".

Ook wat betreft de camo zijn de meningen over verdeeld ten tijde van shtf. Sommigen op fora hebben het idee dat regeringstroepen eerder bechoten zullen worden en dat camo dan in je nadeel werkt.

Mijn idee mbt het einde van de wereld is niet zo heftig dus ben ik hier niet bang voor.

Het ruggedeelte is geheel aan te passen aan de lichaamslenge van de gebruiker, dikke plus dus.

 

Ruimte:

Die heb je genoeg, totaal 75 liter. Met wat duw en trekwerk haal je misschien zelfs de 80 liter wel. (Of je rug het zal overleven is een tweede)

Veel mensen vinden de Sting erg groot maar bedenk wel: Je gaat je schuilplaats verlaten en dus moet je aardig wat gear en voeding meenemn en dan is de Sting zijn gewicht goud waard.

 

Kwaliteit:

Zeer goed en stevig. Ik trek daar niet zo maar een ritsje vanaf zoals bij een rugzakje van de Zeeman wel zou kunnen.

Wel heb ik al van verschillende bronnen vernomen dat het enige probleem van de Sting is dat de camotekening na verloop van tijd kan vervagen.

 

Prijs:

Grootste minpunt van de Sting.

Kwaliteit kost nu eenmaal geld en deze rugzak zul je dus door kunnen geven aan de kids.

 

Cijfer:

Op een schaal van 0 naar 10 (En om het makkelijk te maken hoe hoger hoe beter) krijgt deze rugzak een 9.

Echt een zeer stevige rugzak die je perfect in de berging kan leggen als BOB, of bvb te gebruiken als trekking rugzak.

 

Tip van Greener:

Zoek eens op MP. Soms zéér (ik herhaal zéér) goede deals te vinden mbt deze rugzak!

 

sting2.jpg.2955f6290b140c6cc5096bc26535759a.jpg

 

Greener

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Prijs:

Grootste minpunt van de Sting.

Kwaliteit kost nu eenmaal geld en deze rugzak zul je dus door kunnen geven aan de kids.

 

Tip van Greener:

Zoek eens op MP. Soms zéér (ik herhaal zéér) goede deals te vinden mbt deze rugzak!

 

Greener

 

Mooie tas en prima merk dus qua kwaliteit zit het wel goed. Eerste paar hits in google zeggen over prijs: €100 - €150 Dat vind ik wel meevallen voor een rugzak >55 liter, meestal zit je tussen de €150 - €200. Zelf heb ik een Deuter Aircontact 55+10, weegt iets van 800 gram minder maar 10L minder ruimte. Wat waren jou redenen om juist voor de Sting te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een (kleine) rugzak van Lowe Alpine voor een dagje weg oid, daar zit een airzone in, waardoor de rugzak in feite niet tegen je rug komt. Heerlijk comfortabel en ook een stuk minder zweterig. Heeft deze tas ook zo'n airzone? Lowe heeft nl. wel een aantal grote tassen die dit hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3

 

De prijs valt inderdaad erg mee maar vergeet niet dat er hier budgetpreppers zijn die van vier tientjes per week moeten rondkomen.

Voor hen kost deze rugzak dus een "maandinkomen" wat ik dan weer niet vind meevallen ;)

De keuze is op de Lowe gevallen omdat het een kwalitatief sterk merk is.

Tel daarbij op dat de strijdkrachten hier ook gebruik van maken en ik weet genoeg.

Ze sturen soldaten niet met een rugzakje van de Wibra naar Irak dus vandaar.

 

@ Noodv

 

Dit type heeft dat niet maar dat is geen gemis.

de rugzak is nl. te groot om hier nog een airzone kwijt te kunnen.

Daarnaast is het contact met de zak, het gevoel", ook meteen weg.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik van andere merken en kleinere types wel de airzone gewend ben en dat dat in de zomer heerlijk is.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen kiezen een kleine BOB maar vergeet niet:

 

Een BOB is je last resort, je gaat weg van je "veilige" plekje en moet dus alles hebben om te overleven danwel een nieuw bestaan op te kunnen bouwen.

Helaas lukt dat dus niet met een 25 lt rugzak.

 

Ik heb hem nog nooit gewogen, maar dit komt omdat de samenstelling nogal vaak aan verandering onderhevig is.

dan denk je ineens, laat ik toch maar even dit of dat uit de BOB halen om nog eens te testen of te proberen...

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Greener. Er zijn twee kanten aan deze medaille. Aan de ene kant wil je zoveel mogelijk bij je hebben, maar aan de andere kant kom je met een te zware BOB niet weg. Ik zou jou graag eens tien kilometer of meer zien speedmarsen met je BOB. Mijn advies: maakt je BOB niet te zwaar. Stop de belangrijkste zaken in een rugzak voor als je lopend weg moet. Maak nog een of twee tassen met aanvullende uitrusting, voor het geval je er per auto vandoor gaat. Veel hoeft dat niet extra te kosten, omdat er spullen in zitten die je ook nodig hebt als je tijdens SHTF gewoon thuis blijft. De kans daarop blijft natuurlijk het grootste. Zeker nu de voornaamste bedreiging wordt gevormd door een mega economische crisis. Vergeet niet dat je ook heel wat opgeeft als je je huis verlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dick,

 

Je kent mij niet en dat blijkt uit je reactie.

Je mag best een keer komen kijken hoe ik méér dan 10 km speedmars met de BOB.

Ik ben niet de doorsnee burger met een 9 tot 5 baantje die als enige gymnastiek een muisarm heeft.

Jij vergeet duidelijk één van de belangrijkste preps, een gezond en sportief lichaam dat klaar is voor wat komen gaat :rolleyes:

Daarnaast weet je ook niet hoeveel kilo mijn BOB is.

Blijft als enig punt over dat je een BB inderdaad niet moet overbeladen, maar dat mag duidelijk zijn.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hallo Greener. Ontzettend leerzaam zo'n forum. Ik ben even heel erg open naar je, en dat moet je niet verkeerd opvatten. In eerste instantie dacht ik; Greener, sukkel, neem mijn reactie nou niet zo persoonlijk. We hebben veel gevorderde preppers in de club, maar ook flink wat beginners. Het niet te vol laden van je BOB is zo belangrijk, dat dit niet vaak genoeg aan de orde gesteld kan worden. Mijn reactie was dus meer als algemene waarschuwing bedoeld en niet zo zeer aan jou persoonlijk gericht. Maar ja, toen ik mijn eigen bericht terug las, dat al heel persoonlijk met @Greener begint, was ik nog steeds van mening dat er een sukkel in het spel is, alleen heet hij nu Dick Berts. Overigens vind ik het heerlijk om af en toe een sukkel te zijn, omdat het van die geweldige leermomenten oplevert. Met hartelijke groet, Dick Berts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick,

 

Je bent een fijne kerel, Mocht er shtf zijn mag je zelfs een Hartkek in smaak naar keuze komen halen:p

Ik reageer zelf te persoonlijk als ik het terug lees, no hard feelings.

 

Ik zit zelf ook op verscheidene fora waaronder ook de Survivalist Boards en daar lees ik ook best vaak bij de beginners dat ze de BOB juist erg licht maken.

Ze hebben dan een BOB die meer op een GHB (Beginners: Get Home Bag) lijkt.

Ik zag daar BOB's voorbij komen met een fles water van 500 ml, een handvol Snickers, Marsen en Twixen en tenslotte een Glock met handenvol patronen.

Dit is denk ik dus het andere uiterste van de situatie zoals jij die beschreef.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het mooie aan een BOB, je moet dit zelf samenstellen en iedereen heeft een andere smaak/mening/ervaring/wensen. Persoonlijk zie ik heil in 2 type BOB's: een kleine tas met alleen de meest essentiële zaken en een grotere BOB met aanvullende zaken die het (over)leven een stuk makkelijker maken.

 

De kleine tas voor als je moet vluchten voor je leven: rennen/zwemmen/klimmen doe je niet met een 50+ liter tas met >10kilo, althans niet erg lang en in deze levensbedreigende situatie wil je geen beperkingen want secondes tellen.

 

De grote tas voor als je moet vluchten maar niet vanwege een directe levensbedreigende situatie: 'luxe' zaken als een tent/slaapzak/slaapmatje/extra kleding/extra voedsel etc maken de trip een stuk plezieriger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Veel mensen kiezen een kleine BOB maar vergeet niet:

 

Een BOB is je last resort, je gaat weg van je "veilige" plekje en moet dus alles hebben om te overleven danwel een nieuw bestaan op te kunnen bouwen.

Helaas lukt dat dus niet met een 25 lt rugzak.

 

Ik heb hem nog nooit gewogen, maar dit komt omdat de samenstelling nogal vaak aan verandering onderhevig is.

dan denk je ineens, laat ik toch maar even dit of dat uit de BOB halen om nog eens te testen of te proberen...

 

Greener

 

Beste Greener

Ik wilde even mededelen dat ik 100% achter je Sting Review sta. Ik heb deze tas nu ruim 3 jaar in bezit en ben er zeer tevreden over.

Ik heb meerdere bergbeklim /urban explorations expedities gemaakt waarbij mijn tas bijzonder belangrijk was.

Om in te spelen op de reactie van Ivan: volume=1 gewicht=2 Op het moment dat ik in de winter weg ben neem ik niet veel water mee (er is zat te vinden), maar in plaats daarvan isolatie. Bv extra sokken, muts, trui, wat dacht u van een winterslaapzak... erg volumineus. Met andere woorden word het volume groot, maar gewicht RELATIEF klein.

In de zomer viezeverza, er gaat veel water mee, camelbag vol 2ltr, 2x daypacks 5ltr st dan krijg je al je gear nog. Kortom fucking ZWAAR (22- 28 kilo)

Mocht de tas alsnog te groot zijn kan je de keuze maken om de daypacks eraf te ritsen en de "ingangslurf" goed dicht te trekken, dit scheelt erg veel in volume.

Back to Greener:

Exact wat je aangaf is dat de kleuren lichtelijk kunnen vervagen, ook is het verstandig de Daypack update aan te schaffen (niet perse nodig)

Dit zijn de daypacks met daarbij de zelfde IKK blokrits als waar je deze op de tas mee bevestigt.

Hulde aan jou review en hulde aan Lowe Alpine, voor dit top product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Top review. De eerste Google en Marktplaats hits leert al dat deze tas nieuw voor 109.95 EUR te koop is.

 

Heeft iemand ervaring met en/of een mening over de Maxpedition DOPPELDUFFEL Adventure Bag? Zelf ben ik ontzettend tevreden met wat ik tot nu toe van Maxpedition heb mogen ervaren. Afgezien dat het een beetje duur is voor spul dat in Taiwan gemaakt wordt. Reviews zijn ieder geval lovend, ook op Amazon of Youtube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Leuk om even een Review van de Sting tegen te komen.

 

Dat verkleuren doen de Originele Strike,Sting, Stingray en Saracen van Lowe Alpine zelf veel en veel minder.

Toen de Fabrikant Arwy deze ging maken ! Pas toen bemerkte men dat zeer snelle verkleuren.

Alle Arwy Camo doet dat .:( Oorzaak Zonlicht, UV

Maar dat vind ik ook het enigste nadeel.:) Eigenlijk ook de Woodland Camo :( Maar ik had geen andere keuze bij de Nieuwe aankoop.

Gebruik een hoes en dan is het probleem verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft Dick ons al duidelijk probeert te maken " We hebben veel gevorderde preppers in de club, maar ook flink wat beginners. Het niet te vol laden van je BOB is zo belangrijk, dat dit niet vaak genoeg aan de orde gesteld kan worden. Mijn reactie was dus meer als algemene waarschuwing bedoeld "

 

Ook ik kan er niet meer omheen en word mij er steeds bewuster van. Het moet minder .En het kan ook. Maar dan moet je jezelf aanpassen aan een andere manier van denken :(

Leeftijd en handicaps/gebreken/conditie daar moet je toch rekening mee houden. Ik heb door dit forum al een heel andere kijk gekregen op mijn Items en Het gewicht wat Kwaliteit met zich meebrengt.

Kwalitatief licht van gewicht zijnde uitrusting is gewoon hartstikke duur. Jammer .Ik ga in ieder geval mijn rommeltje is goed doornemen .:o en kijken wat weg kan of vervangen worden door ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Licht materiaal erin doen is zeker handig.

Je moet er zeker een zakmes en slijper ,firesteel ,waterfles en filter ,een zeil of tarp, EHBO kit ,een naaiset met textiel ,schep ,bijl/zaag en touw is zeker handig.

Maar doe erin wat je echt nodig heb en wat je aankan.

Je moet er lange afstanden mee kunnen lopen en ermee kunnen hardlopen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

@Sharpy

Om even in te haken voor wat die Camelbag betreft . Deze doe je binnen in de rugzak in die Zwarte zak tegen de rugzijde aan de Binnenkant .

Aan de bovenzijde van de achterkant zit een gat waar je slang door kan , zie Link met handleiding . De pagina kan je vergroten in het werkbalkje .

http://www.boekje-pienter.nl/images/lowealpine-rugzak-sting-model50.pdf

 

Dan nog even een Tip . Koop geen drie liter model want deze zijn te lang !!

Koop iets in de vorm van 2 Ltr

 

camelbak-waterzak.jpg.407bd62e2c37d4b0b28f9d05b5202753.jpg

 

Meet even de lengte en de Breedte van dat vak .

Een model van drie liter of zelfs drie en halve literzak is gewoon lastig in een Sting / Saracen of wat dan ook .

 

Onderstaand model is niet geschikt

 

camelbak.jpg.87a9c1f1145aab9782281af0233f3349.jpg

 

Ik heb hier nog een nieuwe 3 Liter Thermobak ( Zie Foto ) model liggen waarvan ik de binnenzak geprobeerd heb in de Sting . Ik vind hem te lang .

Camelbag-Omega.jpg.33ce518954512adf8b3e8e127bf39050.jpg

Waarom koop je niet zoiets ? Dat kun je ook aan de buitenzijde van je rugzak hangen.

En wanneer je de rugzak even niet mee kan en toch water nodig hebt dan hang je hem gewoon om als een rugzakje .

Ik heb deze Thermobak destijds nieuw gekocht en helaas nog nooit gebruikt .

Oerdegelijke uitvoering met mooie grote vulopening .

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je input @frans81

 

Goed om te weten dat niet elk formaat in de Sting past.

Zover ik begrepen heb kun je beter wat zwaarder gewicht dicht tegen je lichaam aanhebben in de rugzak. Vandaar de voorkeur voor de camelbag in de rugzak ipv er buitenop.

Maar je wil natuurlijk niet dat je camelbag lek gaat en alles in je bob nat is...

Dus daar zit ik nog over te dubben...

Ja, de plek voor de camelbag heb ik inderdaad begrepen. Maar ik was opzoek naar iets van een lusje of haakje waar je de camelbag in kan hangen, zodat hij niet in elkaar zakt als hij leger wordt..

 

Het plan zou het volgende zijn:

 

 

Het doel is om geen vervuild water in het drinksysteem te hoeven doen (zie 2de filmpje)

Maar ik wil eerst uitzoeken of het de investering wel waard is, want goedkoop is het niet..:p (de Mini heb ik al).

(Maar misschien kan ik daar beter even een nieuw topic voor aanmaken?)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je input @frans81

 

Goed om te weten dat niet elk formaat in de Sting past.

Zover ik begrepen heb kun je beter wat zwaarder gewicht dicht tegen je lichaam aanhebben in de rugzak. Vandaar de voorkeur voor de camelbag in de rugzak ipv er buitenop.

Maar je wil natuurlijk niet dat je camelbag lek gaat en alles in je bob nat is...

Dus daar zit ik nog over te dubben...

Ja, de plek voor de camelbag heb ik inderdaad begrepen. Maar ik was opzoek naar iets van een lusje of haakje waar je de camelbag in kan hangen, zodat hij niet in elkaar zakt als hij leger wo

 

Het doel is om geen vervuild water in het drinksysteem te hoeven doen (zie 2de filmpje)

Maar ik wil eerst uitzoeken of het de investering wel waard is, want goedkoop is het niet..:p (de Mini heb ik al).

(Maar misschien kan ik daar beter even een nieuw topic voor aanmaken?)

 

Voor wat betreft mijn voorbeeld van de Camelbak :o ging het mij alleen om de Uitvoering .

Niet persee 3 Ltr maar dan zoiets in twee liter . Kun je dan compleet in je binnenvak duwen ( Zie Foto's )en dan zakt het ook niet in :)wanneer je al veel water verbruikt hebt .

Hoeven er dus ook geen lusjes aanwezig te zijn .

Riempjes zijn namelijk allemaal weg te werken zodat ze geen hinder vormen .

Je hebt ook de Low Profile Camelbak uitvoeringen ! Dan zijn ze wat Compacter . Wel Breder . Het scheelt dus veel in de hoogte

 

camelbak-3-1-.jpg.1b97c04057634df492d0f9095a55bbe9.jpgcamelbak-3-2-.jpg.c7bc670f58e8c0f5c572b2ba7888ab28.jpg

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

logo_96.jpg.618e7cc7f356a1576bc1067eb5f22f41.jpg

 

Review Alpine Lowe Sting

 

STING.jpg.e61dbe6423ad6f47c062e7fcda6ca22a.jpg

 

Dit is de rugzak die ik persoonlijk gebruik als Bug Out Bag, BOB.

Nu ongeveer 9 maanden in bezit en nu tijd voor een leuke review.

 

Wat zeggen de verkopers over de Sting:

 

Middenmaat rugzak voor de gevechtssoldaat, bedoeld voor operationele ernstinzet of oefeningen van langere duur. Sinds hun introductie in 2003 zijn de tweeling Sting en Stingray ook veelgevraagd evacuatiemodellen. Voorbeeldig in gebruiksgemak, draagcomfort en degelijkheid. Volledig soldierproof, vervaardigd uit 1000TXN Cordura® en voorzien van oerdegelijk APS-rugpand met lengteverstelling en lichtgewicht bilaminaat heupband. De twee standaard zijvakken kunnen van de rugzakken worden losgeritst om samen als verkenningsrugzak te dienen. Leverbaar in olijfgroen en Woodland camouflagepatroon. NSN Sting: 8465-17-115-5334

 

Gewicht: 3420 gram

 

Uitgebreide beschrijving kenmerken: Torso Fit APS3 rugverstelsysteem, verstelbaar van 15inch tot 20inch, één compartiment, compressiebanden waarop meegeleverde ritszijvakken kunnen worden geborgd, klep met interne en externe ritsvakken, ergonomische schouderbanden en borstbandje uitbouwmogelijkheid (extra volume), twee verstevigde handvatten/hijslussen, pickelbevestiging, extra bevestigingslussen t.b.v. modulaire opbouwtassenset, verstevigde tentstokvakken, drinkzakvoorbereiding, totaal volume 75 liter: 55 liter rugzak met twee meegeleverde zijzakken van samen 20 liter.

 

sting1.jpg.2f3df25e990429a15fe7c6b7921696d1.jpg

 

Wat vind ik er nu echt van:

Het is een flink flink, flink gevaarte.

De eerste keer dat hij op de rug zat lag moeder de vrouw op de grond van het lachen en noemde vreemde koosnaampjes zoals "klein soldaatje" en "ga je zo de bosjes in".

Ook wat betreft de camo zijn de meningen over verdeeld ten tijde van shtf. Sommigen op fora hebben het idee dat regeringstroepen eerder bechoten zullen worden en dat camo dan in je nadeel werkt.

Mijn idee mbt het einde van de wereld is niet zo heftig dus ben ik hier niet bang voor.

Het ruggedeelte is geheel aan te passen aan de lichaamslenge van de gebruiker, dikke plus dus.

 

Ruimte:

Die heb je genoeg, totaal 75 liter. Met wat duw en trekwerk haal je misschien zelfs de 80 liter wel. (Of je rug het zal overleven is een tweede)

Veel mensen vinden de Sting erg groot maar bedenk wel: Je gaat je schuilplaats verlaten en dus moet je aardig wat gear en voeding meenemn en dan is de Sting zijn gewicht goud waard.

 

Kwaliteit:

Zeer goed en stevig. Ik trek daar niet zo maar een ritsje vanaf zoals bij een rugzakje van de Zeeman wel zou kunnen.

Wel heb ik al van verschillende bronnen vernomen dat het enige probleem van de Sting is dat de camotekening na verloop van tijd kan vervagen.

 

Prijs:

Grootste minpunt van de Sting.

Kwaliteit kost nu eenmaal geld en deze rugzak zul je dus door kunnen geven aan de kids.

 

Cijfer:

Op een schaal van 0 naar 10 (En om het makkelijk te maken hoe hoger hoe beter) krijgt deze rugzak een 9.

Echt een zeer stevige rugzak die je perfect in de berging kan leggen als BOB, of bvb te gebruiken als trekking rugzak.

 

Tip van Greener:

Zoek eens op MP. Soms zéér (ik herhaal zéér) goede deals te vinden mbt deze rugzak!

 

sting2.jpg.2955f6290b140c6cc5096bc26535759a.jpg

 

Greener

 

Onder wat voor omstandigheden heb je deze rugzak getest?

Mijn ervaringen met de rugzak zijn namelijk anders ..

clipjes kunnen het zwaardere werk niet aan, onder koude omstandigheden barsten ze. De ritsen voor de daypacks zijn wat minder . Camo vervaagt waar je bij staat. De one size fitts all gedachte is minder prettig als je wat groter bent. Ook de schouderbanden zijn aan de smalle kant. Tevens is het borstclipje benauwend als je er een chestrig/ opsvest onder draagt.. om nog maar te zwijgen van een scherfvest...

 

Ga er zeker niet van uit dat je deze door kunt geven aan je kinderen. Bij zware belading ( oke mortier granaten zijn misschien een beetje too much) begint het uit te scheuren.

 

Mijn advies :Koop alsjeblieft een berghaus , heb je gegarandeerd langer plezier van en is groen ipv camo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje. Ik heb een Saracen. Dat was mijn BOB. Maar vond het uiteindelijk, door grote middengedeelte, een soort stortbak worden waarin je je kapot zoekt als je wat nodig hebt.

 

Hiervoor in de plaats heb ik nu een Condor 3daypack. Veel meer vakken en indeling en daardoor overzichtelijker. Maar kom eigenlijk ruimte te kort. Het gewicht valt reuze mee, 15 kg in totaal. Maar alles zit er nu echt ingepropt.

 

Ik zit er de laatste weken aan te denken om mijn Saracen toch weer te gebruiken als BOB. Maar hoe houden jullie m overzichtelijk? Heb al zitten denken aan van die bagage cubes in verschillende kleuren (afgekeken van the urban prepper). Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...