Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 62

Onderwerp: BUK (Bug Out Kano)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    http://www.kajakvaren.nl/page/verschil-kajak-kano

Wist ik ook niet, maar kano is een verzamelnaam voor alle types waaronder ook kayak volgens wiki.
    Ook weer wat geleerd
    Ha bedankt ook wat geleerd.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Persoonlijk denk ik dat je aan een kano met een outrigger meer hebt qua laden, en een kano kan je evengoed overtrekken met een zeil om bv je bob droog te houden, voor de rest gebruik je best van die tonnetjes die je in camo kan spuiten of inwikkelen met camotape.
    Laatst gewijzigd door carismo; 04-08-14 om 23:08.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    Dat wordt dus nog een projectje....
    [MENTION=1824]Gamble[/MENTION], leuk project ben je begonnen.
    zelf heb ik een sit on top , dit is een kruising tussen een kajak en een kano . Nu is deze dus ook blauw als een smurf en heeft ook een ander kleurtje nodig.
    mijn vraag is dus heb jij een primer gebruikt en wat voor verf/lak zet jij erop?
    En evt nog wat oplossingen voor jou kajak; netje voorop om spullen onder te kunnen steken. Evt pvc buis met schroefdop en schouderband in je kuip voor en achter aanbrengen voor spullen voor het zwaarte punt en waterdicht , evt kliksysteem, dan kan je ze er uithalen over je schouder doen als je te voet verder moet. De overige ruimte in de kuip opvullem met piepschuim/ purschuim, mocht je toch omkappen dan zinkt je kajak niet naar de bodem wat anders wel kan gebeuren. Voor je bob zou ik verzinnen, dat mocht je van je kajak vallen ,dat je ermee verbonden blijft d.m.v een kort koord en deze moet dan makkelijk in 1 trek van je kajak los komen, of al gelijk met dat je er afvalt. De kajak kan je missen de bob minder denk ik. Mocht je afdrijven dan is je bob tevens bruikbaar als een soort reddingsvlotje om op te hangen. Veel succes ermee , ik ga je project zeker volgen en de koffie staat klaar voor als je afmeert aan de scheldemonding.
    hierbij nog wat foto's van mijn kajakNaam:     20140805_182700.jpg
Bekeken:  161
Groote:   201,5 KBNaam:     20140805_182144.jpg
Bekeken:  165
Groote:   196,8 KBNaam:     20140805_182203.jpg
Bekeken:  162
Groote:   202,7 KB, de skeg kan je vanaf je zitplaats omlaag en omhoog doen , het wieltje werkt makkelijk als je een stukje over de weg moet wegens een obstakel bijv. ! Komt er water in de kuip kan dat via de gaten er weer uit. Verder behoorlijk stabiel en ruimte voor lading.
    Laatst gewijzigd door Rataplan; 05-08-14 om 17:36. Reden: foto's toegevoegd

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Defensie gebruikt Kano's van het merk "Klepper" , dat zijn groene op het plaatje.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    ziet er top uit man..ben erg benieuwd als de kleur en shades erop zitten..dry bags kunnen ook erg prettig zijn..volgens mij zijn ze nog in de aanbieding bij de hema..10 en 40 liter bags kosten iets tussen de 5 en 15 pleuroos dacht ik..
    greets van hier
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mooi project. Ik ben meer van de Canadese kano vanwege de mogelijkheid om echt veel spul mee te nemen, maar iets wat vaart is in ons waterrijke land altijd handig.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Leuk speelgoed! Heb er zelf ook over nagedacht om zo een ding te kopen.
    Voor mij is het echter helemaal niet praktisch, de maas is 25 km verderop de roer 30km.
    En voor de rest is er hier geen riviertje waar je bij laag water kunt kanoŽn.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    Grappig idee, maar met dit soort kano's ben je toch gebonden aan de binnenwateren, wat betekent (afhankelijk van waar je woont), je de Maas of de Rijn stroomafwaarts of opwaarts kunt varen en dan houdt het wel op. Nog afgezien van de vele stuwen, watervallen e.d. Je hebt inderdaad meer aan je boot, maar voor de korte tochtjes is het natuurlijk prima.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Als je de grote rivieren stroomopwaarts vaart kom je in Duitsland of BelgiŽ al vrij snel kerncentrales tegen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Sowieso is stroomopwaarts met de kano een hele uitdaging. De Rijn stroom zo'n beetje tussen de 3,6 en 7,2 kilometer per uur. Met de elektromotor op vol vermogen haal ik net 7 kilometer per uur. Peddelend doe ik rond de 6 kilometer per uur. Nu is dat wel met een hele grote kano (5,5 meter lang en 94 cm breed) maar ook met een kleiner model al je of stroomafwaarts of op niet stromend water willen varen als je ook nog ergens wilt komen.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Packraft / opblaasbare kano
    Door hakin9 in forum Voertuigen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 18-09-13, 04:56
  2. Houten kano's
    Door Dakhaas in forum Koffiecorner
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 09-04-13, 21:01

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten