Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUK (Bug Out Kano)


Gast

Aanbevolen berichten

Bug Out Kano

 

Eigenlijk een grapje. Hoewel ik er rekening mee houd om eventueel via water een bug out te moeten doen, is mijn groep te groot om dit per kano te doen. Wel hebben wij een boot gereed staan mocht dit ooit zo ver komen.

 

De kano is dus eigenlijk voor nu. Voor mijn avonturen met mijn Bushcraft maatjes.

Als achterliggende gedachte hou ik natuurlijk wel het idee dat als het mogelijk is, ik de kano meeneem.

Snel, wendbaar, niet makkelijk te zien en voor vele andere dingen erg praktisch als je net zoals ik vlak bij het water woont en/of een eventuele BOL dat is.

 

Vandaag begonnen met het opnieuw opschuren van de kano zelf. Hij was/is wit met blauw en dat is uiteraard erg opvallend op het water (note: veilig).

Na het schuren ben ik begonnen met de eerste laag legergroen aan te brengen en uiteindelijk moeten er nog zwarte V-strepen overheen komen. Ook wil ik aan de achterkant of een kratje, of zes ogen (3 aan weerszijde) plaatsen zodat ik mijn bushcraft tas of BOB mee kan nemen. Vast te zetten met een spin.

Ik zal jullie via dit topic op de hoogte houden van de vorderingen, maar hierbij de eerste foto's van het klussen:

 

[ATTACH=CONFIG]11863[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]11864[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]11865[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Gambel is het een kano of een kajak ? Bij een kajak hoort nog een zeiltje om de opening aftesluiten als je er in zit .

 

 

Toen ik nog een jochie was van een jaar of negen ooit een vervelende ervaring mee gehad toen ik bij ruig weer omsloeg en sindsdien geen zeiltje meer voor mij.

 

Correctie: officieel is dit een kayak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble ,

leuk project dit ga ik zeker volgen ik heb ook al over een kano/ kayak nagedacht moest er water overlast zijn en als hobby enkel te weinig tijd voor de moment

off topic : kun jij het bushcraft forum bereiken ? ik krijg steeds een fout melding of andere pagina

mvg Bjorn

Zelfde foutmelding hier. Krijg wel het forum maar kan geen berichten openen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt dus nog een projectje....

 

@Gamble, leuk project ben je begonnen.

zelf heb ik een sit on top , dit is een kruising tussen een kajak en een kano . Nu is deze dus ook blauw als een smurf en heeft ook een ander kleurtje nodig.

mijn vraag is dus heb jij een primer gebruikt en wat voor verf/lak zet jij erop?

En evt nog wat oplossingen voor jou kajak; netje voorop om spullen onder te kunnen steken. Evt pvc buis met schroefdop en schouderband in je kuip voor en achter aanbrengen voor spullen voor het zwaarte punt en waterdicht , evt kliksysteem, dan kan je ze er uithalen over je schouder doen als je te voet verder moet. De overige ruimte in de kuip opvullem met piepschuim/ purschuim, mocht je toch omkappen dan zinkt je kajak niet naar de bodem wat anders wel kan gebeuren. Voor je bob zou ik verzinnen, dat mocht je van je kajak vallen ,dat je ermee verbonden blijft d.m.v een kort koord en deze moet dan makkelijk in 1 trek van je kajak los komen, of al gelijk met dat je er afvalt. De kajak kan je missen de bob minder denk ik. Mocht je afdrijven dan is je bob tevens bruikbaar als een soort reddingsvlotje om op te hangen. Veel succes ermee , ik ga je project zeker volgen en de koffie staat klaar voor als je afmeert aan de scheldemonding.

hierbij nog wat foto's van mijn kajak20140805_182700.jpg.ac7a2deba81cd03d4e97165c7c0bbf0a.jpg20140805_182144.jpg.1b45e2ac937bee937e4b5ab0235191e3.jpg20140805_182203.jpg.69bfce1d6010bcbc276e8ff541de43d4.jpg, de skeg kan je vanaf je zitplaats omlaag en omhoog doen , het wieltje werkt makkelijk als je een stukje over de weg moet wegens een obstakel bijv. ! Komt er water in de kuip kan dat via de gaten er weer uit. Verder behoorlijk stabiel en ruimte voor lading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...