Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 36 van de 36
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Zoals ik lees kiezen de meeste voor een bug-in van 3 maanden.
    Stel je voor, je kiest voor een bug-in op het moment dat het virus zich begin t te verspreiden in de grote steden. Het grijpt snel om zich heen en het lijkt niet meer in te dammen.
    Na 3 maanden zal het virus nog niet uitgeraasd zijn, sterker nog ik geloof dat het virus dan ergens op zijn hoogtepunt zal zijn of net op zijn retour is maar nog steeds veel slachtoffers zal maken.
    Wat gaan jullie doen na die 3 maanden, wat is jullie plan?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    Vanaf wanneer kies je ervoor om thuis te blijven en je baan op het spel te zetten? Zo lastig want als de incubatie 20 dagen is kan het al zijn dat je er zonder het te weten mee in aanraking bent gekomen. Dus gelijk al bij het eerste geval in NL? Of bij meerdere gevallen? En hoe eerlijk zal de overheid zijn? Denk niet dat ze mensen gaan inlichten.

Adventurer
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Hoe eerlijk de overheid zal zijn? Niet!
    Als er een patiŽnt in Nederland is en dit wordt bekend gemaakt, zullen veel mensen ervoor kiezen om geen risico te lopen en thuis willen blijven. Dag 1 zal misschien nog gaan, maar dag 2 zijn er te weinig mensen om het land draaiende te houden: ziekenhuispersoneel, hulpdiensten, bevoorraders van supermarkten, vuilnisophaaldienst, energiecentralepersoneel om maar een greep te doen. Al die mensen zijn dagelijks gewoon keihard nodig.
    De overheid weet dit ook en zal er vanuit economisch oogpunt zo lang mogelijk mee willen wachten met nieuws naar buiten brengen.
    Als ze dit al doen, komt er direct achteraan dat de patiŽnt in quarantaine is en niemand gevaar loopt...jaja...

Tja, wanneer maak je de keuze om in huis te blijven? Moeilijk.
    Ik denk bij het eerste geval in Nederland mondkapje voor en handschoenen aan en alleen datgene wat echt noodzakelijk is buitenshuis. En meerdere keren per dag temperatuur opnemen.
    Komen er gevallen bij door besmetting, dan komt de bug in snel in beeld. Maar ja...werk huh.
    Hopelijk komt het niet zover en blijft het bij 'wat als' in dit topic.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luna1988 Bekijk Berichten
    Zoals ik lees kiezen de meeste voor een bug-in van 3 maanden.
    Stel je voor, je kiest voor een bug-in op het moment dat het virus zich begin t te verspreiden in de grote steden. Het grijpt snel om zich heen en het lijkt niet meer in te dammen.
    Na 3 maanden zal het virus nog niet uitgeraasd zijn, sterker nog ik geloof dat het virus dan ergens op zijn hoogtepunt zal zijn of net op zijn retour is maar nog steeds veel slachtoffers zal maken.
    Wat gaan jullie doen na die 3 maanden, wat is jullie plan?
    Daarom prep ik wat voedsel en water betreft ook voor 6 maanden. Een jaar zou ideaal zijn en mogelijk als er genoeg regen valt (en die regen niet besmet is met iets dat ik er niet uit kan filteren). Mocht het niet gaan dan heb ik met wat vrienden afspraken. Helemaal afdekken kun je niets maar ik denk dat je in drie maanden al een stuk creatiever wordt dan je nu bent.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Een blauw met groene planeet die steeds bruiner wordt
    Vandaag begonnen met rijst en blikjes en heb iig mijn man overtuigt om een waterfilter aan te schaffen.
    Dat is een eerste stap. Hij heeft nog wat overtuiging nodig

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik ben ook wat versneld bezig gegaan nu...ffp3 maskers en handschoenen had ik al.
    Ook ben ik bezig met extra veel groente en fruit van de moestuin te conserveren.
    Waterfilter ga ik nu ook aanschaffen.

Ik ga de komende tijd in elk geval nog extra rijst , blikjes vlees etc , multivitaminen en medicijnen inslaan...

denk er ook om dat je voldoende medicijnen waar je niet zonder kunt op voorraad hebt!

Vergelijkbare onderwerpen

1. ORS zelf maken
    Door Wafels in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 02-11-14, 23:23
  2. Zelf denken, beslissen...
    Door Kans in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 08-03-14, 05:13
  3. Zelf onderhoudende groenten
    Door hakin9 in forum Tuinieren
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 23-06-13, 00:18
  4. Doe-het-zelf waterfilter
    Door Rodin in forum Water
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 07-12-12, 01:10
  5. Zelf een zonnepaneel bouwen
    Door prepperpappa in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 24-10-12, 19:48

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten