Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOT (eigenlijk BOV )


Lindaja

Aanbevolen berichten

vouwwagen-2.jpg.69b3401e06f31080314217f65f49a73e.jpg

 

Dit is de vouwwagen waar ik het in de chat al vaker over had helaas geen duidelijkere foto`s want schijnbaar is dit de enigste waar geen mensen op staan.

Ik ga nog een grondzeil maken van oude tent stof ( zitten druk knopen in de tent maar daar heb ik nog geen apparaat voor gevonden )

De matrassen nog vervangen

en wil nog kijken voor een koeling op gas ?

En optie voor verwarmen

ook moet ik nog eens kijken naar de derde gaspit die snel uitwaait en neiging heeft mijn pannen zwart te blakeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuke vouwwagen op een mooi plekje trouwens zo aan het bos. Voor dat uitwaaien van het gas kan je een windscherpje van aluminium maken/monteren. Ik vries altijd kleine flesjes water in voor onderin de koelbox en de rest erboven op dat gaat een weekendje meehoor en het water kan je op het laatst opdrinken of voor de terugreis. Koelelement hebt je niks meer aan als het ontdooit is. In mijn camper heb ikook een koelkast die gas gekoeld kan worden met lpg , maar ik gebruik dat niet, dan ga ik toch niet zo lekker slapen en op de camping gaat ie gewoon op de 220. Ook na het koken draai ik meteen de gaskraan weer dicht van de lpg tank, zal een tik zijn , maarja dat zal dan maar. Veel campeerplezier ermee. Evt een paar stormbanden voor aan de voortent kan ook geen kwaad( ik zag ze niet zitten, maar misschien heb je ze al wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet zo zeer door de wind komt als dat de gaspit gewoon schoon geschuurd moet worden de andere 2 pitten hebben geen probleem.

Ik gebruik altijd grote oude cola flessen , die heb ik standaard een aantal in mijn vriezer , sommige gevuld met ijsthee of ranja , maar de meeste met water

maar dat is niet echt doeltreffend meer als je meer dan 3 dagen weggaat

 

 

Stormbanden nee die heb ik niet ( ik heb ook nog geen echte wind meegemaakt natuurlijk )

Maar ik heb ze ook niet bij de oude tentjes die we voorheen gebruikten gezien hmm ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beter om als grondzeil een dik plastic zeil te gebruiken, mijn ervaring is dat dit bij plasvorming onder je zeil vaak veel langer voor droge voeten zorgt :-) (Ik weet dat ze ooit bij Alpen kreuzer standaard werden meegeleverd. ) Dit omdat tentdoek vaak bij belasting (voeten of tassen op het doek) toch water door laat door de capilaire werking.

 

GreetZ Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zelf makkelijk drukknopen aan te zetten kun je een tang van Prym kopen. Deze werkt met een klein beetje oefeing heel makkelijk. Prym heeft ook een groot assortiment drukknopen dus daarmee moet je kunnen slagen.

 

http://www.fournituren.nl/drukknopen-nestels/inslagdrukkers--nestels/prym-variotang

 

Om de gaatjes voor de drukknopen te maken werkt een revolvertang heel handig.

 

http://www.bol.com/nl/p/knipex-revolvertang/9200000009975880/

 

Deze zijn ook goedkoper bij de meeste bouwmarkten te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vouwwagen-2.jpg.69b3401e06f31080314217f65f49a73e.jpg

 

Dit is de vouwwagen waar ik het in de chat al vaker over had helaas geen duidelijkere foto`s want schijnbaar is dit de enigste waar geen mensen op staan.

Ik ga nog een grondzeil maken van oude tent stof ( zitten druk knopen in de tent maar daar heb ik nog geen apparaat voor gevonden )

De matrassen nog vervangen

en wil nog kijken voor een koeling op gas ?

En optie voor verwarmen

ook moet ik nog eens kijken naar de derde gaspit die snel uitwaait en neiging heeft mijn pannen zwart te blakeren

 

Dus zo ziet ie er uit, het is een heel mooi ding @Lindaja. en ook grappig hoe dat kleine tentje er tegen afsteekt ;).

voor de matrassen, misschien kun je koudschuim-matrassen nemen, die kun je op maat laten maken namelijk.

en misschien heeft die kleine gaspit een flinke schoonmaakbeurt nodig. Sorry als ik heel erg zeurderig klink maar ik vind het geweldig voor je dat je zo'n mooie vouwwagen hebt :o.

 

en zo'n grondzeil is een slim idee, ik heb zelf het grondzeil uit een oude windbrekertent ( zo'n vaag half ding ) geknipt en gebruikt als grondzeil voor mijn voortentje, daar zat geen vast grondzeil in namelijk. Nogmaals het is een mooi ding en ik hoop dat je er veel plezier aan zult hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert zoiets dacht ik al maar dat lijkt me redelijk makkelijk op te lossen nog

 

Misschien beter om als grondzeil een dik plastic zeil te gebruiken, mijn ervaring is dat dit bij plasvorming onder je zeil vaak veel langer voor droge voeten zorgt :-) (Ik weet dat ze ooit bij Alpen kreuzer standaard werden meegeleverd. ) Dit omdat tentdoek vaak bij belasting (voeten of tassen op het doek) toch water door laat door de capilaire werking.

 

GreetZ Pjotr78

Ik zit met een erg krap budget dus ik recycle zo veel mogelijk

Ik zou het liefst iets van vijverfolie kopen zodra budget het toelaat

@FKAGB

Die tang prijzen vallen me nog mee bedankt voor de tip @konijn

Dat is mijn dochters speeltent 10 euro bij de action

In paar minuten opgezet , en idiale plek om al haar speelgoed in te gooien , zodat ze niet overal slingeren ( en zodat al de kinderen die ze onderweg tegenkomt niet constant in mijn tent rondzoemen )

 

Er zijn een heleboel soorten schuim , ik zie door de bomen het bos niet meer welke nu het beste geschikt is( 6 cm dikte )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet zo zeer door de wind komt als dat de gaspit gewoon schoon geschuurd moet worden de andere 2 pitten hebben geen probleem.

Ik gebruik altijd grote oude cola flessen , die heb ik standaard een aantal in mijn vriezer , sommige gevuld met ijsthee of ranja , maar de meeste met water

maar dat is niet echt doeltreffend meer als je meer dan 3 dagen weggaat

 

 

Stormbanden nee die heb ik niet ( ik heb ook nog geen echte wind meegemaakt natuurlijk )

Maar ik heb ze ook niet bij de oude tentjes die we voorheen gebruikten gezien hmm ?

@Lindaja van dat zwart worden van je pannen had ik ff gemist( gezien het tijdstip deden de oogjes het wat minder mogelijk), maar zoals@geert al zij heeft t met vervuiling te maken , zelf ook eens gehad en het ging om een klein beetje spinrag aan het eind van de toevoer leiding.

wat de stormbanden betreft te koop vanaf een paar euro bij de wit in schijndel. Kan je veel ongemak besparen voor als je in onbekend gebied staat. Aan zee of in de bergen kan soms bijna uit het niets zeer harde wind opsteken. Denk maar aan de mistral in frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert zoiets dacht ik al maar dat lijkt me redelijk makkelijk op te lossen nog

 

 

Ik zit met een erg krap budget dus ik recycle zo veel mogelijk

Ik zou het liefst iets van vijverfolie kopen zodra budget het toelaat

@FKAGB

Die tang prijzen vallen me nog mee bedankt voor de tip @konijn

Dat is mijn dochters speeltent 10 euro bij de action

In paar minuten opgezet , en idiale plek om al haar speelgoed in te gooien , zodat ze niet overal slingeren ( en zodat al de kinderen die ze onderweg tegenkomt niet constant in mijn tent rondzoemen )

 

Er zijn een heleboel soorten schuim , ik zie door de bomen het bos niet meer welke nu het beste geschikt is( 6 cm dikte )

 

ik dacht hem al te herkennen vanuit het action krantje. Ik dacht aan koudschuim want dat was het eerste wat in me opkwam. Ze zijn ( voor mij ) dan wel erg duur maar die zelfopblazende luchtbedden zijn misschien wel een idee, vooral handig als de stroom uitvalt. natuurlijk zijn vaste matrassen een stuk idealer, maar misschien komt er binnenkort wel iets nieuws op de markt wat dan weer beter en goedkoper is. Je word inderdaad bijna doodgegooid met schuimsoorten, dat maakt het uitkiezen zo lastig. En zo'n tentje is idd heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel handig, meteen een plek om al haar speelgoed te isoleren, dat voorkomt een hoop "verloren speelgoed drama" namelijk :o.

 

Veel plezier nog ermee, en hopelijk worden de problemen snel opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zelf makkelijk drukknopen aan te zetten kun je een tang van Prym kopen. Deze werkt met een klein beetje oefeing heel makkelijk. Prym heeft ook een groot assortiment drukknopen dus daarmee moet je kunnen slagen.

 

http://www.fournituren.nl/drukknopen-nestels/inslagdrukkers--nestels/prym-variotang

 

Om de gaatjes voor de drukknopen te maken werkt een revolvertang heel handig.

 

http://www.bol.com/nl/p/knipex-revolvertang/9200000009975880/

 

Deze zijn ook goedkoper bij de meeste bouwmarkten te krijgen.

 

Een gloeiende spijker om gaten in textiel of plastic te maken is goedkoop en brandt meteen de stof of plastic mooi af. Werkt ook in leer. @Lindaja je kunt van die sjor banden gebruiken. Één eind bevestigen aan tent stok. Aan andere eind zit verstel en trek mechaniek. succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Onze caravan voortent heeft een grondzeil van landbouwplastic en voortent vloerbedekking.

Plastic houd al een aantal jaar water tegen en de vloerbedekking is speciaal gemaakt voor voortenten en werkt ook goed. Beide zijn niet duur.

 

Beter een grondzeil met opblaasbare rand. Ook bij veel water blijft de voortent droog. Je staat niet altijd op het hoogste punt en als water zich onder je grondzeil gaat ophopen heb je iets goeds nodig.

 

Stormband kost ook bijna niets in een kampeershop. Bij een onweersbui heb je soms stevige windvlagen die de windgevoelige voortent aardig te pakken kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok grondzeil plannen zullen worden aangepast ;-)

Maar zal nog niet voor vlaanderen gebeuren

zowiezo zullen de plannen allemaal pas na dat weekend gebeuren ben weer eens door mijn budget een door aanschaf van enkele benodigdheden ;-)

 

Je kunt ook prima zonder grondzeil. :)

 

Ik vind ze vaak maar lastig en na een regenbui staan er dan al snel plasjes op. Zelf gebruik ik daarom in een tent iig geen grondzeil. Als de bodem helemaal geen water doorlaat kan het wel makkelijk zijn, mits je weet te voorkomen dat het water over je grondzeiltje loopt. Laat de grond het water makkelijk door dan zie ik het nut van een grondzeil niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok grondzeil plannen zullen worden aangepast ;-)

Maar zal nog niet voor vlaanderen gebeuren

zowiezo zullen de plannen allemaal pas na dat weekend gebeuren ben weer eens door mijn budget een door aanschaf van enkele benodigdheden ;-)

 

lindaja ik heb zo'n revolvertang set gezien voor zo'n 5 euro, en daar zitten nog andere tangen bij ook!

http://www.hmk.nl/view_product.php?database=gereedschap&productID=99202578

ik hoop dat de link het doet en dat je er wat aan hebt, overigens liggen die sets ook vaak voor die prijs in bouwmarkten enzo, veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

vind zomaar een filmpje hoe dit ding opgezet hoort te worden

Hier zijn mijn commentaar

 

O hoort die flap boven de keuken los te zitten bij het opvouwen ?

O zit daar een elastiek ? Dat heb ik dan gemist

Dat plankje boven 1 bed heb ik niet

Ja die uitklap stoeltjes zal ik niet snel gebruiken , ik heb losse stoeltjes

Zo,n aanhang kastje aan de keuken heb ik ook al niet ( wil ik ook nog iets op verzinnen trouwens )

He ze halen het zeil tussen bed en keuken weg voor ze de voortent bevestigen ? wat raar

Wij probeerden ook eerst de stokken te zetten om daarna de voortent te bevestigen

Lukte niet dus eerst tent eraan gerits en daarna de stokken eronder geschoven Hoe lang zijn die mannen trouwens ze kunnen er wel erg makkelijk bij

 

 

Ik heb er ook een luifel bij , die heb ik niet geprobeerd

 

@konijn ziet er uit alsof het uit elkaar zal vallen als ik het een keer gebruik @FincaInSpanje Dank misschien wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

vind zomaar een filmpje hoe dit ding opgezet hoort te worden

Hier zijn mijn commentaar

 

O hoort die flap boven de keuken los te zitten bij het opvouwen ?

O zit daar een elastiek ? Dat heb ik dan gemist

Dat plankje boven 1 bed heb ik niet

Ja die uitklap stoeltjes zal ik niet snel gebruiken , ik heb losse stoeltjes

Zo,n aanhang kastje aan de keuken heb ik ook al niet ( wil ik ook nog iets op verzinnen trouwens )

He ze halen het zeil tussen bed en keuken weg voor ze de voortent bevestigen ? wat raar

Wij probeerden ook eerst de stokken te zetten om daarna de voortent te bevestigen

Lukte niet dus eerst tent eraan gerits en daarna de stokken eronder geschoven Hoe lang zijn die mannen trouwens ze kunnen er wel erg makkelijk bij

 

 

Ik heb er ook een luifel bij , die heb ik niet geprobeerd

 

@konijn ziet er uit alsof het uit elkaar zal vallen als ik het een keer gebruik @FincaInSpanje Dank misschien wel

 

leuk filmpje, maar gezien de kapsels en de beeldkwaliteit en geluisterd naar de muziek denk ik toch dat hij flink "outdatet" is ( :o ). en het lijkt of ze overal makkelijk bij kunnen omdat ze het geheel nog wat laag laten hangen en pas als ze klaar zijn helemaal omhoog schuiven. Maar sommige dingen lijken wel erg gemakkelijk te gaan ja. maar goed, als het je kan helpen maakt dat niks uit natuurlijk. veel plezier nog met de vouwwagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...