Ga naar inhoud
GENEGEERD

Konijnen- en Kippenhok


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Nieuwe schutting geplaatst en voor twee dwerg konijnen van de kinderen een flink hok, volledig geïsoleerd (behalve de deur natuurlijk), gaas in de bodem gegraven. De kippen hebben rondom een ingegraven stuk gaas van 60 cm diep. Het zijn twee Sussex kippen en twee Barnevelders kriel - allemaal raszuiver gisteren gekocht van hobby fokkers. We hebben zelfs al twee eieren!

 

De schutting en de verblijven hebben pittig wat zweet, hout, schroeven, lijm, vloeken en euri's gekost, maar de moeite waard. De achtertuin was een beetje een loos stuk, nu heeft het een dubbel functie. Volgende project: de rest van de achtertuin vlakken en betegelen. Eerst moed verzamelen, de tegels heb ik reeds.

 

20140807_134951-1-.jpg.e903682c750e4142f9ccaba59a6f6646.jpg

20140807_135012.jpg.00fcc0e7a09ace84a4d4f5992cf6aafd.jpg

20140807_135101.jpg.35f0f57c71851f4f953a745d2d38243b.jpg

20140807_134843.jpg.6e9243f3bec3335cb774da8f03fab7be.jpg

20140807_134824.jpg.b0e9d59b828460f82d9a0e18cbec90d9.jpg

20140807_134646.jpg.401bc5bcc7f7aa56fe3e5c319a0b4ebf.jpg

20140807_134716.jpg.eefdda082fefa0f459ca90b019561c92.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mijn eerste gedacht was KS zit met een konijnen plaag . Niet dus . Gefeliciteerd mooi bouwwerk . Dat is nog eens wat anders dan pleisters leggen he . Alleen de vraag rijst bij mij . Waarom 60cm gaas in de grond ? Zijn het mijnwerkers kippen?

 

Ik woon in een gebied waar het werkelijk barst van de vossen. Hier om de hoek woont een vriend van mij, twee keer de kippen verdwenen. 's Winters lopen hier de reeën en damherten in het dorp door de tuinen, op zoek naar eetbaar groen. 5 minuten fietsen van mijn huis is een zeer groot duingebied, vandaar.

 

Mooi bouwwerk! Krijgt het konijn nog een binnenhok met veel stro zodat hij van de winter uit de kou zit? Mooie kippetjes heb je.

 

Op de vijfde foto zie je het konijnenhok, het staat 60 cm boven de grond. Hier vanuit een andere hoek. Goed geïsoleerd, kurkdroog, lekker veel stro, inderdaad voor de winter belangrijk. 20140807_134755.jpg.bca0be2efe7ffc5295c99f0f345220dc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkelijk heel mooi gebouwd, wist niet dat je dat ook nog in je had, je bent een veelzijdig mens, chapeau hoor :)

 

Dank! Ik heb een brede opvoeding en educatie genoten. Zelf mijn fiets maken, zelf mijn kamer schilderen, zelf. ... enzovoort. En twee rechter handen, dat scheelt.

 

Ik heb er ruim een week over gedaan. Af en toe lag het werk stil in verband met familie aangelegenheden. Dat scheppen in die wortel grond was nog het meest irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank! Ik heb een brede opvoeding en educatie genoten. Zelf mijn fiets maken, zelf mijn kamer schilderen, zelf. ... enzovoort. En twee rechter handen, dat scheelt.

 

Ik heb er ruim een week over gedaan. Af en toe lag het werk stil in verband met familie aangelegenheden. Dat scheppen in die wortel grond was nog het meest irritant.

 

Dat heb je dan nog snel gedaan, vind ik :)

Lijkt me ook vreselijk, graven in grond vol met wortels, wij kwamen er gelukkig maar een paar tegen, bij het omspitten voor de moestuin.

Die is nu vreselijk grappig, staat vol met beginnersfouten, maar ja, die fouten maak ik volgend jaar dus niet meer.

Dus qua leren, heb ik er goed aan gedaan.

 

Je kippen zien er ook leuk uit, en je konijntjes schattig.

Weldone !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze

Mooi gemaakt!

 

Echter toch even klein beetje azijn pissen, als je deurtjes gaat maken is het goed daar een schoor in te maken. Dat heb je ook gedaan, alleen is je bovenste schoor net verkeerd.

Hij hoort van je scharnierzijde omhoog te lopen, in jou geval:

 

Zo:

1hok.jpg.158c6138cbe9f3e8f5774dc348036efc.jpg

 

of zo (OF de zwarte OF de rode):

2hok.jpg.cda2d809a885edbac507c38a12a65aa2.jpg

 

De schoor rechtsboven geeft niet veel stevigheid, de kracht gaat naar beneden.

 

Verder, super mooi gemaakt en trek je niets van mij aan!!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe schutting geplaatst en voor twee dwerg konijnen van de kinderen een flink hok, volledig geïsoleerd (behalve de deur natuurlijk), gaas in de bodem gegraven. De kippen hebben rondom een ingegraven stuk gaas van 60 cm diep. Het zijn twee Sussex kippen en twee Barnevelders kriel - allemaal raszuiver gisteren gekocht van hobby fokkers. We hebben zelfs al twee eieren!

 

De schutting en de verblijven hebben pittig wat zweet, hout, schroeven, lijm, vloeken en euri's gekost, maar de moeite waard. De achtertuin was een beetje een loos stuk, nu heeft het een dubbel functie. Volgende project: de rest van de achtertuin vlakken en betegelen. Eerst moed verzamelen, de tegels heb ik reeds.

 

 

Klasse Keyser, werkelijk een zeer mooi hok. Je hebt er duidelijk over nagedacht. Niet recht toe, recht an, maar speels en nog functioneel ook. Echt mooi.

 

En dat tegelen, dat valt ook wel mee... als je weet waar je op letten moet :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...