Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012

Er gaan 150 bedrijven per week failliet

Er gaan 150 bedrijven per week failliet

Dit Biflatie Bulletin beginnen we met nieuws over het aantal faillissementen in Nederland. In juni 2012 zijn er 610 bedrijven en instellingen op de fles gegaan. Dit aantal is exclusief de faillissementen van eenmanszaken. Bij eenmanszaken wordt een faillissement namelijk gerekend tot een persoonlijk faillissement. De zelfstandigen en zzp'ers zijn dus door het CBS niet meegenomen in de berekening. Desalwelteplus bleek het aantal faillissementen in het eerste halfjaar van 2012 uitzonderlijk hoog. Er gingen in de afgelopen zes maanden 3.760 bedrijven failliet. Dat houdt in dat er ongeveer 150 per week failliet gaan. Dit is een stijging van ongeveer 25% in vergelijking met een jaar geleden.

http://biflatie.nl/artikelen/74-bifl...-week-failliet

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Dat zou goed nieuws kunnen zijn.
    Een recessie moet juist de verliesmakers uit de markt gooien.
    Maar als de overblijvers vooral de TBTF zijn.....
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ik las van de week ook dat de voorspelling is dat we in het najaar helemaal een grote hoos krijgen van faillissementen. Zelf heb ik regelmatig contact met ondernemers en vrienden van "de ronde tafel" en als ik de verhalen zo hoor wordt je hier niet vrolijk van. Veel ondernemers teren in op hun eigen vermogen en proberen zolang het kan hun hoofd boven water te houden. Investeringen doen is erg lastig en zijn bijna allemaal aan het "downsizen" en dus minder aan het uitgeven. Als deze economische recessie nog een aantal jaar aanhoudt is het voor veel van deze mensen gewoon over. Het gaat hier om relatief kleinere ondernemingen (middenstand).
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Gold Bekijk Berichten
    Als deze economische recessie nog een aantal jaar aanhoudt is het voor veel van deze mensen gewoon over. Het gaat hier om relatief kleinere ondernemingen (middenstand).
    En dat is natuurlijk het tragische. De grote partijen worden groter, de kleine verdwijnen.
    Je blijft over met een soort "monocultuur" die de maatschappij gevoeliger maakt voor verstoringen.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Je ziet in bijna elke woonplaats meer uniformiteit. De leuke en unieke winkels verdwijnen langzamerhand en overal tref je dezelfde ketenwinkels aan zoals Kruidvat, H&M, Blokker, Marskramer en ga zo maar door. In onze plaats staat al de helft van de winkels leeg, waarna de etalages worden gevuld met showartikelen van de andere shops (anders ziet het er helemaal niet uit).

jolanda
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Gold Bekijk Berichten
    Ik las van de week ook dat de voorspelling is dat we in het najaar helemaal een grote hoos krijgen van faillissementen. Zelf heb ik regelmatig contact met ondernemers en vrienden van "de ronde tafel" en als ik de verhalen zo hoor wordt je hier niet vrolijk van. Veel ondernemers teren in op hun eigen vermogen en proberen zolang het kan hun hoofd boven water te houden. Investeringen doen is erg lastig en zijn bijna allemaal aan het "downsizen" en dus minder aan het uitgeven. Als deze economische recessie nog een aantal jaar aanhoudt is het voor veel van deze mensen gewoon over. Het gaat hier om relatief kleinere ondernemingen (middenstand).
    Hier zuidoost Drenthe is er *geen* crisis mijn man eigen bedrijfje verzuipt in opdrachten en verdiend meer dan ooit
    Ook vrienden ZZpers verdienen bakken met euro een slecht dag is momenteel 250 euro !

Ook andere bedrijven willen mijn man weer inhuren om achter liggend werk weg te werken ........ maar werk dagen van 12 uur is genoeg

Groet Jolanda

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Alles ligt er aan in welke branche je zit. Iemand die handig is en wil werken, heeft nooit honger.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2012
    Ook in onze branche (wellness) veel faillissementen. De sterke blijven bestaan. Natuurlijke selektie. Jezelf ook niet gek laten maken door de concurrentie en grillen die ze uithalen om omzet binnen te slepen. Gewoon je eigen koers varen en je kwaliteit blijven leveren zover mogelijk, dat is mijn motto. Tja en de crisis... Klanten klagen nu maar 1x met vakantie te kunnen ipv 2 of 3 x. Vakantie is heilig, zo komt het over. Soms lijkt het alsof mensen van vakantie tot vakantie leven en daarmee het dagelijkse leven wat meer draagbaar is. Waar hebben we het over, vraag ik me soms af. Ook in het dorp met stadse allure onder de rook van Utrecht waar wij onze onderneming hebben is enorm veel leegstand van winkelpanden en kantoorpanden. De huurprijzen swingen de pan uit. Er is veel geld onder de mensen. Het valt op dat contante betalingen de afgelopen weken toenemen t.o.v. pintransakties die normaliter hoger zijn dan contante betalingen. We moeten de laatste weken ook meer wisselgeld op voorraad hebben om retourgeld te kunnen geven.
    Kortom, we signaleren afwijkend betaalgedrag en met name meer contanten. Ook leveranciers die hun facturen voldaan wensen te zien binnen 14 dagen ipv bijvoorbeeld 30 dagen wat ze voorheen hanteerden. Hieraan merk je toch dat de lijnen allemaal strakker getrokken worden.

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kopjethee Bekijk Berichten
    Natuurlijke selektie.
    Volgens mij is deze crisis - en daarmee de selektie - helemaal niet zo natuurlijk, maar behoorlijk kunstmatig. De banken krijgen geld zodat ze niet omvallen (haha) en houden dat vervolgens vast zodat mensen moeilijk hypotheken en bedrijfsmatige kredieten kunnen krijgen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodin Bekijk Berichten
    De banken krijgen geld zodat ze niet omvallen (haha) en houden dat vervolgens vast zodat mensen moeilijk hypotheken en bedrijfsmatige kredieten kunnen krijgen.
    Inmiddels zijn de banken daarmee gestopt. De ECB heeft hun rente voor bankdeposito's op 0% gezet en daarop is het geld massaal bij de ECB weggetrokken.
    Het ging o.a. naar staatsleningen. Vandaar de "negatieve" rente op 2 jarige staatsleningen van de betere landen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten