Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF kaarten (atlas) voor Nederland


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen al hadden gezien in de Nederland na 2050... topic, was ik aan het stoeien met kaarten.

Daar liep ik op een gegeven moment tegen verschillende dingen aan met mijn Photoshop bestand + ik vond een website waar ik gedetailleerder en preciezer kaarten mee kon maken.

Ik besloot om weer op 0 te beginnen en het heel grondig en nauwkeurig aan te pakken.

Hieronder het resultaat, deze illustraties zijn ook in het groot te downloaden.

 

Wat cijfers: de losse bestanden zijn 3402x3203 pixels groot, ca. 7mb per stuk, het Photoshop bestand waarmee ik de kaarten heb gemaakt is inmiddels 302mb groot.

 

Update Versie 2 (24 september 2014)

Hier te downloaden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8D8PZR8HNYD.zip

Hier de illustraties in het klein:

1.1

1.1.jpg.63b53b02b28548c6e1b3008b05d6339c.jpg

 

2.1

2.1.jpg.aa5f1d869a2ed17362c6b92f91f797d7.jpg

 

2.2

2.2.jpg.7055cfaf9b970d40f216219b04a880b1.jpg

 

2.3

2.3.jpg.a0f05ff21e9e0718109f7fd2875145a5.jpg

 

2.4

2.4.jpg.b0de5e66ea72c3c7860691943bab48c3.jpg

 

2.5

2.5.jpg.f385a3bb6f7641aa54dc31115824e893.jpg

 

2.6

2.6.jpg.27a4a63dc61fea2532168661f6e90e9c.jpg

 

2.7

2.7.jpg.37de7bb6e0eb2daf0736b84db9d0eb68.jpg

 

2.8

2.8.jpg.2915ad9a22343076fec77d37cc380e45.jpg

 

2.9

2.9.jpg.99ed4bb2a4df7c8e8dd4eb8d81e62024.jpg

 

edit, ga nu een 2e post maken met de rest van de kaarten....

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Feedback,

De overstromingskaarten bevatten overstromingen op basis van NAP. Ik zou ook de hoogwater en afvoer kaarten van de grote rivieren mee nemen,

 

Die situaties komt namelijk elk jaar voor en levert ook al regelmatige overstromingen of near-misses op, en dat risicoprofiel is vele male hoger, dan overstroming van uit zee.. Dat Limburg en Overijssel overstroomt door de Zee is klein, maar grote afvoer van de Geul, Maas, Rijn, IJssel, Vecht, en andere regen rivieren zijn daar zeer reëel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feedback,

De overstromingskaarten bevatten overstromingen op basis van NAP. Ik zou ook de hoogwater en afvoer kaarten van de grote rivieren mee nemen,

 

Die situaties komt namelijk elk jaar voor en levert ook al regelmatige overstromingen of near-misses op, en dat risicoprofiel is vele male hoger, dan overstroming van uit zee.. Dat Limburg en Overijssel overstroomt door de Zee is klein, maar grote afvoer van de Geul, Maas, Rijn, IJssel, Vecht, en andere regen rivieren zijn daar zeer reëel.

 

kaart 2.13 is niet op basis van nap, maar ook op basis van zee én de rivieren, wat jij wil zien is dus kaart 2.13

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nazdrovje je bent zeker niet de enigste die laag zal wonen in Nederland :D , trouwens je hebt geen meters water nodig om eventueel te verdrinken

dat gaat in 10 cm water net zo makkelijk (mensen verkijken zich daar weleens op :p ) enkel de waterschade aan je spullen zal iets groter zijn als bij andere

maar ik woon ook in een laag stuk hoor , zie het van de zonnige kant als er een zware storm overkomt zit je lekker laag ;)

In ieder geval geven deze kaarten een goed beeld waar je naar toe zou kunnen gaan (als dat nog mogelijk is )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi werk @nitrogenix en ik zit redelijk gunstig gelukkig. Bij overstromingen kom ik alleen nooit meer bij het Canadameer :(

 

Verder valt op (dat wisten de meesten misschien al) dat de kerncentrale bij Petten in Noord Holland bij een erg schamel dijkje staat.....Jammer dat we het @DickBerts niet kunnen vragen.

 

Je hebt de afgelopen 24 uur te veel repuratie gegeven. Probeer het later opnieuw.

 

Tis wat met die REPURATIE.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hard gewerkt maar ik ga wel even een kanttekening plaatsen @nitrogenix.

 

Ik pak even een random voorbeeld van een overstroming met een dijkdoorbraak van +2m NAP.

Op de kaarten zie ik dan ondergelopen gebieden die in werkelijkheid meerdere dijken hebben.

Het gebied achter die dijken ligt idd lager maar bijv. een "slaper" (ik ga er even vanuit dat je de terminologie begrijpt anders zou je niet aan deze kaarten beginnen) ligt dan weer 7 meter boven NAP.

Hier is dus volgens mij geen rekening gehouden of je moet er vanuit zijn gegaan dat bij een dijkdoorbraak alle dijken in Nederland zijn verdwenen?

 

Ik hoor het graag!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nitrogenix

 

Hoe zit het met de chemische fabrieken en brandstof opslagtanks, komt dat in het water?

En is dit dan nog te filteren.

 

Bij een dijkdoorbraak valt dan de stoomvoorziening sowieso uit, dus dan ook de watervoorziening?

 

Ik durf het bijna niet te vragen maar kun je ook en kaartje maken van de chemische lokatie's die gevaar op leveren in de overstroomde gebieden?

 

Een kudo (groen blokje) komt u kant op als blik van waardering:)

(verdraait wil niet, komt er wel aan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener

Daar heb ik wel aan gedacht.

Voor de duidelijkheid, de meeste kaarten (de 2.zoveel kaarten) geven alleen n.a.p. standen aan, voor meer zijn ze niet bedoelt.

2.13 geeft aan wat onder water kan lopen en waar, ook voor rivieren

De ramp kaarten zoals ik ze maar noem zijn 3.1 en 3.2 voor een maximale evacuatie, uiteraard zal niet alles tegelijkertijd onderlopen

3.3 en 3.4 zie je hoe nederland eruit ziet bij 2meter zeespiegelstijging en na een paar stormen (dit staat ook als tekst op die kaarten) , want zoals je al aangaf, er zijn meerder dijken, dus bv storm 1 verwoest de eerste ring, storm 2 de tweede enzovoorts.

Overigens zie je bij een paar kaarten in het klein ook nog ringdijken aangegeven

 

@Tom

Er komt zoveel onder water te staan, dat daar ook allerlei chemisch zooi bij zit.

Wat filteren betreft, hou er rekening mee dat je met zout water te maken heb......

Je verzoek zal ik meenemen in een eventuele uitbreiding van de kaarten hoeveelheid.

Voor nu, kan je ook kijken op http://www.risicokaart.nl/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op vliegbasis Volkel liggen kernwapens opgeslagen. Waarschijnlijk op nog meer plaatsen. Daarnaast is er ook ergens een opslag van kernafval heb ik begrepen.

Ik weet niet wat kernbommen doen bij een overstroming, komt daar straling van vrij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...