Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 88
    Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemini Bekijk Berichten
    Iedereen is in dit land (nog)vrij om te zeggen wat ie wil en dat is prachtig.. Dat ik daar iemand op kan/mag aanspreken ook.
    Dat mag en kan. Maar is die negert nu wel of niet een lekkere vogel?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Jones Bekijk Berichten
    Jawel, maar dat doen ze ook naar white trash, chinks, mensen met rood haar en lui met een gek brilletje. Op het moment dat een negert aan de beurt is breekt de pleuris uit, worden winkels leeggeroofd en worden fontanelletjes gekliefd. Alsof er op gewacht wordt.
    Juist omdat de politie dus langzamerhand in steeds grotere getale uitgroeit tot een intimiderend schietgraag brainless stel cowboys lijkt het me niet zo zinvol om deze hele draad nu te gaan ombuigen naar een negerts-zijn-slecht-ja/nee-discussie. Door alleen te focussen op de groep rellende types doe je een veel grotere groep bezorgde burgers tekort.

Er is onder aanvoering van de NSA sprake van een bizarre wapenwedloop onder de burgers en de politie gaat daar nog eens dubbel overheen - en heel veel mensen vragen zich af tot wat voor rampen dat moet gaan leiden. Zeker wanneer elke dialoog wegvalt en er simpelweg meteen geschoten wordt.

Ja, ze doen het ook naar white trash etc. In hoeverre negerts bovengemiddeld vaak zonder fatsoenlijke aanleiding te grazen worden genomen, is niet helemaal duidelijk omdat er geen fatsoenlijke statistieken van zijn (dat krijg je met een kleine overheid...). Op Twitter zie ik dus allerlei mensen van allerlei kleur en professie langskomen die dat graag eens goed uitgezocht zouden willen zien.

Feit is dat door het draconische strafregime de Amerikaanse gevangenissen buiten proportie vol zitten met gekleurde inwoners die voor dingen die wij hier jeugdzondes zouden noemen zomaar tien jaar in de cel zitten. Daartegenover staat de heibel rondom de populaire college quarterbacks die zich al verkrachtend door hun studie heen rotzooien en die op allerlei manieren de hand boven het hoofd wordt gehouden omdat het zulke leuke veelbelovende jongens zijn en een veroordeling zo sneu zou zijn - moeten die meiden ook maar niet zoveel zuipen met minirokjes aan.

Dit is allemaal kort door de bocht en nee, ik kan het ook niet kwantificeren, maar dat grote groepen zwart ťn wit zich in de VS zorgen maken over alledaags racisme en andere ongelijkheid - mwah, dat lijkt me een serieus te nemen ding. Dat zwarten hun zaak geen goed doen door te gaan rellen, dat moge duidelijk zijn, maar om alles daar nu naar terug te brengen vind ik absoluut eendimensionaal.
    Be a weed. A weed is a plant that has mastered every survival skill except for learning how to grow in rows. (Doug Larson)

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Mij zul je er niet over horen dat negerts slecht zijn. De kern van de quote die je van mij aanhaalt is dat het lijkt alsof er op gewacht wordt dat een negert te grazen wordt genomen omdat dan de racismekaart kan worden gespeeld.

Ik zette eerder een valletje uit, ik geef het toe, en er trapte zoals verwacht meteen iemand in. Maar het was om aan te tonen hoe krom er gedacht wordt. Een blanke mag over negerts minder zeggen dan een negert mag, en andersom. En laat dit nu juist een eerlijke dialoog in de weg staan, zeker ook in de USA. Een dergelijke benauwende gedachtegang voorkomt dat er werkelijke oplossingen komen. De grondhouding is verkeerd.

Dat het rechtssysteem daar niet klopt is duidelijk. Er is zonder meer sprake van klassenjustitie. Want behalve dat de overgrote meerderheid van de rechters blank is, en ze zich dus beter met een blanke verdachte dan met een zwarte verdachte kunnen vereenzelvigen is het ook nog eens zo dat degene die een goede advocaat kan betalen veel meer kans heeft er met een sisser vanaf te komen. Het laatste geldt overigens ook voor kapitaalkrachtige zwartmensen. Kijk maar naar O.J. Simpson die strafrechtelijk werd vrijgesproken van moord. Hij werd voor hetzelfde delict wel civielrechtelijk werd veroordeeld en moest daarom schadevergoeding aan de nabestaanden van het slachtoffer betalen. Kan het veel krommer?

Ja, dat kan. Want als ook nog eens de politie faalt en je idiote straffen uitdeelt - zoals het three strikes is out systeem waarbij je als je drie keer (bijvoorbeeld) wordt betrapt op het bezit van wiet de kans op levenslang loopt - heb je de ideale mixtuur voor een hoop ellende. En dat is er in de USA aan de hand. Lijkt me.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Zoals velen weten is de kloof tussen arm en rijk enorm in de VS. Arm is zo arm als je in een westers land kunt zijn. Het land van de onbegrensde mogelijkheden naar zowel boven als beneden. Voor velen is criminaliteit de enige mogelijkheid om in hun levensonderhoud te voorzien, zonder het daarmee goed te praten. Die kloof zet de boel op scherp.

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk Berichten
    Die kloof zet de boel op scherp.
    Er zijn andere landen waar net zo'n kloof is en waar het niet zo uit de hand loopt. Ik denk dat een van de belangrijkste oorzaken de geweldscultuur is die midden door alle geledingen, en in allerlei vormen, van de Amerikaanse maatschappij loopt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Er zijn andere landen waar net zo'n kloof is en waar het niet zo uit de hand loopt. Ik denk dat een van de belangrijkste oorzaken de geweldscultuur is die midden door alle geledingen, en in allerlei vormen, van de Amerikaanse maatschappij loopt.
    Aan welke landen denk je dan?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Er is onder aanvoering van de NSA sprake van een bizarre wapenwedloop onder de burgers en de politie gaat daar nog eens dubbel overheen - en heel veel mensen vragen zich af tot wat voor rampen dat moet gaan leiden. Zeker wanneer elke dialoog wegvalt en er simpelweg meteen geschoten wordt.
    De ramp dat schieten het eerste woord wordt.

Enige winnaars zijn de fabrieken die al het spul maken.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Aan welke landen denk je dan?
    Canada, Ierland, AustraliŽ, Spanje. Al is het verschil, eerlijk gezegd, wel minder groot.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Canada, Ierland, AustraliŽ, Spanje. Al is het verschil, eerlijk gezegd, wel minder groot.
    Idd een kloof maar zoals jezelf al aangeeft minder groot dan in de VS.

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Idd een kloof maar zoals jezelf al aangeeft minder groot dan in de VS.
    In vrijwel ieder land ter wereld lijkt de middenklasse te verkleinen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Dit is het huidige Amerika
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 154
    Laatste Bericht: 07-12-15, 16:51
  2. Onrust in Amerika...
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 06-05-14, 08:00
  3. Revolutie in Amerika
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 7