Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 70
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012

Gesaboteerde kernreactor Doel ligt tot 2015 stil

De gesaboteerde Belgische kernreactor Doel 4 ligt zeker tot het einde van het jaar stil. Dat heeft eigenaar Electrabel van de kerncentrale bij Antwerpen donderdag bekendgemaakt.

Naam:     gesaboteerde-kernreactor-doel-ligt-tot-2015-stil.jpg
Bekeken:  633
Groote:   11,3 KB
    Foto: ANP

De reactor kwam stil te liggen na sabotage. Zeer waarschijnlijk heeft een personeelslid een olietank laten leeglopen.

Niet alleen Electrabel, maar ook de Belgische justitie doet onderzoek naar de sabotage. De leeggelopen olietank stond in een niet-nucleaire ruimte van de centrale.

Tot die ruimte hebben zo'n 1500 personeelsleden toegang. Uit eerste onderzoek is gebleken dat er aanzienlijke schade is waardoor sluiting tot zeker 31 december noodzakelijk is.

Doel 4 is niet de enige reactor die stilligt. Ook Doel 3 en Tihange 2, circa 40 kilometer van Maastricht, liggen al geruime tijd stil nadat scheurtjes waren ontdekt. Mogelijk komt de energielevering in gevaar.

Bron: nu.nl
    In omnia paratus

Peerke
    Guest
    Mijn vraag hierbij is: komt hiermee alleen de energievoorziening in BelgiŽ in 'gevaar' of zijn er ook nog gevolgen voor Nederland ?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Das niet ver van mijn bed
    Wordt wat deze winter...

Gaskraan half open, energie op half vermogen in BelgiŽ ...

Ik weet niet wat het recept is, maar mij lijkt dat vrijwel alle ingrediŽnten aanwezig zijn voor een grootschalig ... iets ...
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

ghostwhiper
    Guest
    Ach we hebben in Nederland genoeg gas in eigen veld.
    Valt de stroom uit heb ik hier brandstof staan voor ongeveer 3 maand generator gebruik om de cv en wat lampen etc aan te houden voor mezelf en eventueel de directe buren.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Tja als security man kan ik zat verhalen vertellen van grote bedrijven waar je zo de stekker uit kunt trekken. Dat dit soort acties mogelijk is, zegt al genoeg. 1 man of een groepje kan dus levensgevaarlijke situaties teweegbrengen.

Ik hoop voor BE op een zachte winter.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik denk dat tweedehands kachels goed gaan verkopen.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NightOwl Bekijk Berichten
    De gesaboteerde Belgische kernreactor Doel 4 ligt zeker tot het einde van het jaar stil. Dat heeft eigenaar Electrabel van de kerncentrale bij Antwerpen donderdag bekendgemaakt.

Naam:     gesaboteerde-kernreactor-doel-ligt-tot-2015-stil.jpg
Bekeken:  633
Groote:   11,3 KB
    Foto: ANP

De reactor kwam stil te liggen na sabotage. Zeer waarschijnlijk heeft een personeelslid een olietank laten leeglopen.

Niet alleen Electrabel, maar ook de Belgische justitie doet onderzoek naar de sabotage. De leeggelopen olietank stond in een niet-nucleaire ruimte van de centrale.

Tot die ruimte hebben zo'n 1500 personeelsleden toegang. Uit eerste onderzoek is gebleken dat er aanzienlijke schade is waardoor sluiting tot zeker 31 december noodzakelijk is.

Doel 4 is niet de enige reactor die stilligt. Ook Doel 3 en Tihange 2, circa 40 kilometer van Maastricht, liggen al geruime tijd stil nadat scheurtjes waren ontdekt. Mogelijk komt de energielevering in gevaar.

Bron: nu.nl
    Goed beveiligd, zo'n kerncentrale........

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Punt 1: Als het waar is dat zo iets fundamenteels niet gemonitord wordt en dus een turbine kan platleggen, kunnen we best alle centrales zoals dit sluiten.
    Punt 2: Als het niet waar is en maar een verhaaltje dat de media mooi rondstrooit, is het om het volk voor te bereiden op iets wat men al langer aankondigt en
    als hoofddoel het verhogen van de prijs zonder dat iedereen op zijn achterpoten gaat staan heeft.

Als BEIDE zaken ten dele waar zijn, wat ook kan, zijn we dubbel geschoren. Ik vrees dat het een combinatie van beide is. Leuk land BananÔe hť, waarin men
    oude materieel (de centrales en andere infrastructuur) laat verouderen, dan nog goedkoop verkoopt (met de nodige steekpenningen?) aan een buitenlandse
    groep (GDF Suez) die dan met minimum onderhoud het zaakje uitbaat (uitbuit) en het resultaat terug duur verkoopt aan de vorige eigenaren (de burgers).

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Punt 1: Als het waar is dat zo iets fundamenteels niet gemonitord wordt en dus een turbine kan platleggen, kunnen we best alle centrales zoals dit sluiten.
    Punt 2: Als het niet waar is en maar een verhaaltje dat de media mooi rondstrooit, is het om het volk voor te bereiden op iets wat men al langer aankondigt en
    als hoofddoel het verhogen van de prijs zonder dat iedereen op zijn achterpoten gaat staan heeft.

Als BEIDE zaken ten dele waar zijn, wat ook kan, zijn we dubbel geschoren. Ik vrees dat het een combinatie van beide is. Leuk land BananÔe hť, waarin men
    oude materieel (de centrales en andere infrastructuur) laat verouderen, dan nog goedkoop verkoopt (met de nodige steekpenningen?) aan een buitenlandse
    groep (GDF Suez) die dan met minimum onderhoud het zaakje uitbaat (uitbuit) en het resultaat terug duur verkoopt aan de vorige eigenaren (de burgers).
    En nog wat politici in de raad van bestuur maakt het plaatje helemaal af. Ik zeg het je, Vlaanderen gaat naar de kloten. Als het dan toch moet, dan liever snel dan traag.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Goed beveiligd, zo'n kerncentrale........
    je verzint t niet he

*laat flauwe belgenmoppen maar zitten dit is te makkelijk *
    Kabouterfokker

Vergelijkbare onderwerpen

1. Sluit de wrakkige kernreactor in Petten
    Door DickBerts in forum Binnenland
    Reacties: 49
    Laatste Bericht: 30-09-15, 18:53
  2. Reacties: 53
    Laatste Bericht: 24-09-15, 09:34
  3. Kerncentrale in Borssele ligt stil
    Door Mr. Gold in forum Binnenland