Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Vee op je bol

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krystle Bekijk Berichten
    [MENTION=3965]Loreen[/MENTION] Naast mij ( nou ja zo'n 200 meter verderop) zit een schapenboer. En volgens mij heeft hij ook kinderen, dus ik hoop dat die mij willen helpen tegen een kleine vergoeding.
    Oke dat is wel gunstig! Dan zou je bijvoorbeeld af kunnen spreken dat jij wat schapen koopt, die bij hem stalt en daar eventueel een klein bedrag "kostgeld" voor betaalt, en dat de boer dan bijvoorbeeld als tegenprestatie totdat jij er zelf met je schapen gaat zitten ook van jouw land/stal gebruik mag maken mocht dat nodig zijn oid. Heb je meteen iemand die een oogje in het zeil houdt op je land als jij er niet bent. Als die boer daar tenminste interesse voor zou hebben natuurlijk

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Lijkt me heel simpel,
    Die kinderen moeten meehelpen op de hun boerderij. Maar ze zullen tijd over hebben, die ze normaal zouden gebruiken voor een krantenwijk (of iets dergelijks in NL.)
    Laat zij dan de veestal onderhouden, onder toeziend oog van pa. Mocht er wat aan de hand zijn, kan je altijd nog telefonisch contact onderhouden.
    Maar dit is alleen mogelijk, als je goed contact hebt met je buren. Nogmaals je moet telefonisch dan kunnen vertrouwen op wat er wordt doorgegeven.

Investeer eerst in je buren. Dan kan je wat, als je langdurig niet op je locatie bent.

Greetz Holy.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik zit midden tussen de veeboeren die zowel koeien, varkens, schapen, geiten als ezels hebben. Ik wordt al bekeken als 'onbenullig' als ik zeg dat ik nog niet zeker weet of ik later dieren bij mijn BOL wil hebben.
    Nu moet ik ook eerlijk zijn dat ik onze BOL in eerste instantie heb gekocht om er later (maar wel zo snel mogelijk) te gaan wonen, zodra de financiŽle toestand dat toelaat.
    Ik heb al aan biedingen van alle kanten gehad om jong vee te kopen en als ik dat zou willen kan dat makkelijk.

Wellicht zou je ook dat eens kunnen nagaan. Wanneer de 'buren' vee in overvloed hebben en je bent er vrij zeker van dat je dat kunt kopen of krijgen wanneer je daar de behoefte aan hebt hoef je geen vee mee te nemen. Het is altijd het proberen waard lijkt me.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    een grote stal is leuk
    veel uitloop is belangrijker een afdak is niet perse een levensbehoefte, een paar bomen/struiken of een klein afdakje is meer dan genoeg
    veel grond is belangrijker omdat daar het eten op groeit (gras etc)
    vee houden is niet de makkelijkste zaak zeker als je nog een keer met roofdieren zit (en die ga je zeker krijgen als je bv kippen konijnen etc houd)
    nogmaals voedsel gaat boven een stal, ik heb paarden al jaren buiten met niet veel meer dan wat bomen of een afdakje en dat gaat prima
    je krijgt pas een probleem als het gras op is
    Kabouterfokker

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Als je met roofdieren vossen, wolven en boskatten (gťťn verwilderde huiskatten) bedoelt, dan lopen die ook bij mij rond. Er vliegen ook veel roofvogels en gieren (al eten die laatsten alleen maar kadavers, geloof ik). Ik weet dat bijna al mijn buren wel kippen hebben, maar ik heb eigenlijk nog niet gehoord dat ze ook konijnen houden.
    De kippen laten ze gewoon los lopen over hun finca's, ik weet niet of dat met konijnen ook kan (ik denk het niet trouwens).

Bomen staan er zat op mijn finca, een aantal jaren geleden hebben daar nog loslopende paarden onder geschuild toen het ineens hevig ging sneeuwen. Ik heb eigenlijk bij ons nog geen enkele finca gezien waarop alle bomen gerooid waren, overal staan wel grote(re) bomen. Het gras groeit ook best goed, vaak komen er hertjes uit het bos om te grazen en ik heb de laatste keer dat ik er was een foto gemaakt van een hinde die in mijn 'tuin' stond waarbij alleen haar hals en kop nog boven het gras uitstak.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Doe Bekijk Berichten
    Als je met roofdieren vossen, wolven en boskatten (gťťn verwilderde huiskatten) bedoelt, dan lopen die ook bij mij rond. Er vliegen ook veel roofvogels en gieren (al eten die laatsten alleen maar kadavers, geloof ik). Ik weet dat bijna al mijn buren wel kippen hebben, maar ik heb eigenlijk nog niet gehoord dat ze ook konijnen houden.
    De kippen laten ze gewoon los lopen over hun finca's, ik weet niet of dat met konijnen ook kan (ik denk het niet trouwens).

Bomen staan er zat op mijn finca, een aantal jaren geleden hebben daar nog loslopende paarden onder geschuild toen het ineens hevig ging sneeuwen. Ik heb eigenlijk bij ons nog geen enkele finca gezien waarop alle bomen gerooid waren, overal staan wel grote(re) bomen. Het gras groeit ook best goed, vaak komen er hertjes uit het bos om te grazen en ik heb de laatste keer dat ik er was een foto gemaakt van een hinde die in mijn 'tuin' stond waarbij alleen haar hals en kop nog boven het gras uitstak.
    Ik ken meerdere mensen die konijnen houden voor het vlees. Een Engelsman die ik ken heeft een flinke ren gemaakt, diep ingraven en staal of beton onder de bodem. Die krengen graven behoorlijk diepe gangen en ook wil je roofdieren buiten houden.

Hij begon met 8 konijnen, maar voor hij er erg in had zaten al zijn vriezers en de vriezers van zijn buren vol. Op gegeven moment wist hij zich geen raad meer die krengen kwijt te raken.

Je moet dus goed aan planning doen en inteelt proberen te voorkomen. Daarnaast goed uitkijken voor ziekten die op de campo regelmatig voor komen. Zelf wil ik ook een paar kweekstellen, maar de jongen gaan snel de pan in. En om de zoveel tijd vervang ik het kweekstel. Het vlees is voor mij uitsluitend bedoeld voor eigen gebruik en om wat aan mijn buren te geven.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION]

Kun je niet naast mij komen wonen? Ik vind konijn namelijk heerlijk. Ik kan ze wel heel goed klaarmaken in een braadpan.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Doe Bekijk Berichten

Kun je niet naast mij komen wonen? Ik vind konijn namelijk heerlijk. Ik kan ze wel heel goed klaarmaken in een braadpan.
    Dat zou mooi zijn. Ik denk dat we toch minimaal op 3 uur rijden van elkaar zitten. Ik zit in de buurt van Mora D, ebre.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014

Grijns, dat worden wel drie lange uren denk ik, zelfs als ik 'El Diagonal' pak...ik zit 70 km ten ZW van Bilbao. Als ik weer eens langer in Spanje zit en jij bent er ook wil ik wel een keertje langskomen en je bent natuurlijk ook welkom bij mij.

Maar als ik het goed heb zin we elkaar sowieso op 4 oktober toch? Neem vooral wat gebraden konijnenbouten mee dan

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    Klinkt als een niet doordacht plan. Heb je deze plek bewust gekocht als bol of als vakantie adres of wellicht om te emigreren in de toekomst?
    Idd, misschien familie van Hippietrip Duo?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten