Kom ik weer aan met mijn konijnen Sorry, het is het enige waar ik zeker weten over mee kan praten.

Konijnen kan je nu al makkelijk zelf houden. Meenemen is een eitje, je kan ze met gemak in een relatief kleine doos/kooi plaatsen en ze overleven makkelijk 48 uur zonder water en eten. Ideaal? Nee! Maar in absolute noodgevallen wťl mogelijk. Alleen wel ervoor zorgen dat je je rammelaars niet bij elkaar in een hokje zet. Zowel thuis als op transport. De moeren kunnen wel bij elkaar in. 6 middelgrote moeren kunnen al in 1 bananendoos gestopt worden om die afstand te overbruggen. Rammelaartjes stop je makkelijk weg in een wijndoosje. Uiteraard zijn er betere transportkooien mogelijk, maar dit is cheap-ass en werkt prima.

Op je BOL zou je met groot gemak van te voren al een paar konijnenhokken kunnen maken. Beetje van die krengen zoals je ze ook vaak ziet op kinderboerderijen. Van die flatjes. Natuurlijk is zaagsel of hooi het mooiste als vloerbedekking in deze kooien. Maar met gewoon wat zand en flink wat blaadjes in zijn nachthokje is zo'n beest ook al snel tevreden.

Ik mag aannemen dat als iemand een BOL creŽert zijn eerste prioriteit water is. Tada, de eerste levensbehoefte van Konijnen is een feit (ondanks konijnen normaliter al hun vocht uit het eten halen). Eten is net zo eenvoudig. Er is altijd wel ergens gras, kruiden, fruit of zelfs plantaardig afval etc. (de mijne krijgen oa het rauwe keukenafval te eten). Levensbehoefte 2 is dus ook zo geregeld zodra je aankomt.

De puntjes op de I zetten kan altijd wanneer je er bent. Denk dan aan fatsoenlijk voer produceren voor je konijnen, een mooie veilige ren etc.

En om meteen advocaat van de duivel te spelen: Neem je 2 Rammelaars mee en 6 moeren en er gaan er onderweg een paar dood heb je nog steeds voldoende om degelijk te kunnen blijven fokken en in je vleesproductie te blijven voorzien.