Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Vee op je bol

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014

Vee op je bol

Ik heb en kleine boerderij gekocht in het buitenland als bol. Nu heb ik daar ook een redelijk grote stal bij ideaal dus voor vee, zoals varkens, koeien, paarden en kippen. Nu vraag ik me af hoe ik die daar kan krijgen tijdens de shtf. Ik kan ze daar moeilijk al neerzetten, ze moeten namelijk verzorgd worden. Heeft er iemand een oplossing?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krystle Bekijk Berichten
    Ik heb en kleine boerderij gekocht in het buitenland als bol. Nu heb ik daar ook een redelijk grote stal bij ideaal dus voor vee, zoals varkens, koeien, paarden en kippen. Nu vraag ik me af hoe ik die daar kan krijgen tijdens de shtf. Ik kan ze daar moeilijk al neerzetten, ze moeten namelijk verzorgd worden. Heeft er iemand een oplossing?
    Waar zit je precies en hoever is je bol rijden?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    In de Bourgogne Zo'n 8 uur rijden.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    In de Bourgogne Zo'n 8 uur rijden.
    Ik zit nog 8 uur verder en bij mij houdt de buurman mijn finca bij. Kan hij een dagje niet, dan een andere buurman. Hij vind het helemaal geen probleem en iedereen op de campo helpt elkaar daar waar we kunnen. Als ik er dan ben dan help ik hun weer met wat klusjes.

Hij doet het in principe gratis maar ik heb een voliere met 30 a 40 vogels erbij en hij deelt mee als we de jongen verkopen. 8 uur rijden tijdens een shtf met een trailer vol vee, zal lastig zijn al is het misschien te doen.

Mijn tip zou dus zijn om betrouwbare vrienden te zoeken daar die het geen probleem vinden te helpen. Laat ze ook meedelen in de opbrengst, bijv. Eieren, kippen, vlees etc.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    [MENTION=3421]krystle[/MENTION]
    Nu wil ik geen boeman zijn, maar als de shtf er is. Zou ik me eerder zorgen maken om er zelf te komen dan met de vraag: " Hoe krijg ik mijn veestal daar?"
    Dit omdat je mogelijkerwijs heel veel obstakels tegen komt, die je normaal al bijna niet kan overzien. Danwel overwinnen.
    Hoe zou je dit willen doen met een aanhangwagen vol met vee, over een weg die niet meer doorrijdt, omdat er blokkades zijn. (opzettelijk, danwel niet)
    Ik denk dat je beter hele goede vrienden met je lokale buren kan worden. En daar vee wegzet tegen een redelijke vergoeding, of dat je vraagt of als je mogelijkerwijs emigreert een stuk van zijn veestapel kan overnemen.
    Dit heeft namelijk een tweeledig karakter. Je hebt goed zakelijk contact met je buren, en zij zullen je dan ten aller tijden ondersteunen tegen een courante/coulante vergoeding. En mogelijk zullen ze je erf een stuk beter in de gaten houden.

Ik zelf zou dus persoonlijk nooit zo'n stuk normaal willen rijden met een veestapel, laat staan met een shtf.

(Dit bovenstaande is puur mijn eigen mening, en mag zekers overheen gepiest worden)

Greetz Holy.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_holyman Bekijk Berichten

(Dit bovenstaande is puur mijn eigen mening, en mag zekers overheen gepiest worden)

Greetz Holy.
    Dit is een forum dus is het de bedoeling om je mening te geven. Ik vraag om hulp en die heb ik gekregen, dank je daarvoor. Ik denk dat ik inderdaad maar even mijn beste beentje frans voor ga zetten en op de koffie ga bij mijn buren.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Dit is een forum dus is het de bedoeling om je mening te geven. Ik vraag om hulp en die heb ik gekregen, dank je daarvoor. Ik denk dat ik inderdaad maar even mijn beste beentje frans voor ga zetten en op de koffie ga bij mijn buren.
    Ik kan eigenlijk niet anders dan me aansluiten bij [MENTION=3135]the_holyman[/MENTION]!
    Hebben de buren bij je bol zelf ook vee?

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013

Dat lijkt me een heel goed plan, en het mooiste zou zijn. Als je de veestapel lokaal op die van de buren aanpast, maar met totaal andere voorouders. Dus van 20 dorpen verderop of uit nederland.
    Want dit geeft een mooie diversiteit aan de genen, en geeft jou weer de luxe dat jouw mannetjes-beest de boel kan bevruchten, maar als je een dametjes-beest heb, dat zij evt de kinderen verder op kunnen fokken. En geeft voor je buren weer extra vers bloed in de veestapel.
    zie wiki gregor mendel

Greetz Holy.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Klinkt als een niet doordacht plan. Heb je deze plek bewust gekocht als bol of als vakantie adres of wellicht om te emigreren in de toekomst?
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=3965]Loreen[/MENTION] Naast mij ( nou ja zo'n 200 meter verderop) zit een schapenboer. En volgens mij heeft hij ook kinderen, dus ik hoop dat die mij willen helpen tegen een kleine vergoeding.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten