Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=4350]Flex[/MENTION]

Ik zal het van mijn kant ook verduidelijken. Wanneer je dus inderdaad emigreert (je uitschrijft uit de gemeentelijke basisadministratie in Nederland) en je wil eventueel Nederlands inkomen wat je hebt (WIA, AOW, Pensioen) onbelast laten uitkeren (en ik neem aan dat dat de bedoeling is van iedereen, ooit, omdat de inhoudingen in Hongarije ongetwijfeld lager liggen dan in Nederland) dan maakt de uitkerende instantie dit alleen bruto over nŠdat ze een schriftelijk bewijs hebben gezien dat je je in je nieuwe woonland hebt aangemeld als belastingplichtige. Zo niet, dan kun je je inkomen nog steeds over laten maken naar een buitenlandse bank (in jouw geval een Hongaarse) maar dan blijf je in Nederland belastingplichtig, ook al ben je officieel geŽmigreerd.

Ik geloof best dat je dan in Hongarije geen inkomstenbelasting betaalt, maar dat zou in mijn geval (in Spanje) ook zo zijn. Aangezien ook in Spanje de inhoudingen lager liggen dan in Nederland (ik hou daar dus netto meer over) wil ik te zijner tijd ook dat het inkomen bruto wordt overgemaakt, maar dan moet ik toch echt met een verklaring belastingplichtige op de proppen komen. Ander zou het wel hťťl rendabel zijn, want als je dan het inkomen bruto krijgt en je zegt er niks van zou je nooit en nergens belasting betalen. Het enige land waar dat kan is sprookjesland. Ik bedoelde het dus geenszins negatief naar jou toe.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Doe Bekijk Berichten

Ik zal het van mijn kant ook verduidelijken. Wanneer je dus inderdaad emigreert (je uitschrijft uit de gemeentelijke basisadministratie in Nederland) en je wil eventueel Nederlands inkomen wat je hebt (WIA, AOW, Pensioen) onbelast laten uitkeren (en ik neem aan dat dat de bedoeling is van iedereen, ooit, omdat de inhoudingen in Hongarije ongetwijfeld lager liggen dan in Nederland) dan maakt de uitkerende instantie dit alleen bruto over nŠdat ze een schriftelijk bewijs hebben gezien dat je je in je nieuwe woonland hebt aangemeld als belastingplichtige. Zo niet, dan kun je je inkomen nog steeds over laten maken naar een buitenlandse bank (in jouw geval een Hongaarse) maar dan blijf je in Nederland belastingplichtig, ook al ben je officieel geŽmigreerd.

Ik geloof best dat je dan in Hongarije geen inkomstenbelasting betaalt, maar dat zou in mijn geval (in Spanje) ook zo zijn. Aangezien ook in Spanje de inhoudingen lager liggen dan in Nederland (ik hou daar dus netto meer over) wil ik te zijner tijd ook dat het inkomen bruto wordt overgemaakt, maar dan moet ik toch echt met een verklaring belastingplichtige op de proppen komen. Ander zou het wel hťťl rendabel zijn, want als je dan het inkomen bruto krijgt en je zegt er niks van zou je nooit en nergens belasting betalen. Het enige land waar dat kan is sprookjesland. Ik bedoelde het dus geenszins negatief naar jou toe.
    Ik kan dit verhaal beamen, want ik heb het uitgezocht voor een vriend. Overigens wordt het pas helemaal gunstig in Spanje als je 65+ bent en het geld bruto laat storten op je Spaanse rekening. Dan betaal je helemaal bijna niets meer, terwijl NL de ouderen aan het kaalplukken is.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=4308]Ron Doe[/MENTION] @FincalnSpanje

Ik ben nog niet helemaal duidelijk geweest. Ik ben allang niet meer ingeschreven in NL, en dus niet onderdeel van NLse systeem (zoals AOW). Verder heb ik wel een NL paspoort. Echter, ik wil wel mij weer vestigen in EU, en heb de landen vergeleken op meerdere factoren, en dus ook belasting (niet het enige criterium). Aangezien ik geen AOW of bedrijfspensioen heb, heb ik zelf vermogen moeten opbouwen, en hier wringt het. Als ik in NL (of Spanje) zou vestigen, dan wil de belastingdienst graag weten wat ik allemaal gespaard heb, en in Spanje moet je zelfs een officieel formulier invullen waarin je al je bezittingen moet aangeven (het heet geloof ik 121, maar dat zullen jullie wel weten, en vergeet je iets, krijg je fikse boete). En dit is nou precies wat ik niet wil, en dat is het verschil met Hongarije, alhier hoef je dus niks in te vullen zolang je hier maar niet werkt, dus "geen vragen, geen formulieren", en dat bedoel ik met, ze laten je met rust. M.a.w. het gaat niet om Bruto/Netto uitkeringen, e.d.
    Laatst gewijzigd door Flex; 09-09-14 om 22:54.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014

Wanneer je (al) zover bent dat je jezelf kunt bedruipen op financieel gebied, dan Chapeau (met een hoofdletter C)!
    Wij zijn zover niet (en komen ook niet zover denk ik, tenzij we de Staatsloterij winnen).
    In zo'n geval denk ik dat je het gelijk aan jouw kant hebt... Ik vind het erg knap!

Wij hebben wel en zodanig kostenplaatje in Spanje dat we wel met redelijk weinig toe kunnen komen, dus dat scheelt dan weer wel.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=4308]Ron Doe[/MENTION] en voor jouw Chapeau dat je die weg gevonden hebt naar Spanje. Ik ben het verder met je eens, dat als je in NL werkt en spaart, dan maakt het niet veel uit of je in Spanje of NL belasting betaalt, en zoals je aangaf, in Spanje is het zelfs wat voordeliger! Voor mij geldt, ik wil zo weinig mogelijk bemoeienis van een overheid. Overigens ik ben niet "rijk" maar net genoeg financieel zelfstanding, en het leven in Hongarije is goed en goedkoop (voor 1000 euro per maand leef je al als een koning). Hoe dan ook, Spanje is ook geweldig

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Ik heb een huis in Hongarije. Staat niet te koop maar dat is wel bespreekbaar. Niet in heuvelachtig gebied, maar wel een unieke locatie met veel grond en een Ha (productie?) bos er bij.
    Stuur even een PM als je wat meer info wil.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    en hoe verlopen de plannen voor hongarije Flex Komende zomer reeds deze plannen, om er defenitief heen te vertrekken ?

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=323]b5141975[/MENTION] Ben er weer! Tijdje offline geweest, maar niet qua emigratie-plannen. De huidige planning is Feb 2016 voor definitieve vestiging in Hongarije. We zijn al ingeschreven in de gemeente, dat ging lekker gemakkelijk, 50 Euro gemeentebelasting per jaar (incl vuilnis-ophaal, enz..), dat is te doen :-)

We kunnen niet wachten, zoveel ideeen! Ik wil niet zeggen dat het een preppers-heaven is, maar je komt redelijk ver met de ideeen om zelfvoorzienend daar te leven, vele mensen in Hongarije weten niet anders, je kan er dus veel van leren. En als SHTF, dan zit je daar redelijk goed, niet te veel mensen, genoeg voedsel van het land, en vriendelijke mensen die zichzelf kunnen bedruipen, dus je zal niet snel in de problemen komen. Geen garanties natuurlijk, maar ik vind dit een beter alternatief dan in NL blijven, en alleen een BOL creeren (met alle problemen van dien als je weg moet komen).

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    super veel plezier buren
    http://simpleliving.isgiving.com

https://www.flickr.com/photos/benjaminsmit/sets/

van mij mag iedereen meningen hebben en respect deze. ...alstublief[/SIZE]bvd.
    ecodorpgezocht@gmail.com

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zelfvoorzienend leven in Hongarije
    Door Flow in forum Huisvesting
    Reacties: 108
    Laatste Bericht: 29-09-14, 22:05
  2. Reacties: 10
    Laatste Bericht: 07-09-14, 15:42
  3. Hongarije : Vrijwilligers gevraagd BOL
    Door Highway in forum Huisvesting
    Reacties: 81
    Laatste Bericht: 04-06-14, 06:38