Ga naar inhoud
GENEGEERD

Project BOC - Bug Out Caravan


Communicator

Aanbevolen berichten

[TABLE=class: outer_border, width: 500, align: center]

[TR]

[TD]

2014-08-22-13.11.06.jpg.c7f85eb39562ffcc654b63bc8279ff2c.jpg

Type: Ever Caravan Impala 400

Bouwjaar: 1979

doel: Ready to go in 10 minutes[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Tussen de buien door ben ik de afgelopen dagen flink aan het knutselen geweest in onze BOC. De caravan zelf verkeerd zelf in uitstekende staat. Ik heb alles eerst grondig nagelopen. van houtwerk aan de buiten en binnenkant, als ook de elektra en gas aansluitingen. Daarna ook alles goed getest en tot de ontdekking gekomen dat alles 100% werkt. Het enige wat ik wel moest doen was een aantal schroeven en bouten van scharnierende delen opnieuw aandraaien of vervangen. Nu zit alles weer stevig vast :)

 

De eerste klus was het vervangen van het slot. Altijd een fijn idee om weer een uniek slot op de deur te hebben. Tevens een deur-stop ketting gemonteerd. De tweede klus was het schoonmaken ... dus alle gordijntjes er uit en hop, de wasmachine in. schrobben, poetsen, stoffen dweilen.. en de gordijntjes weer terug hangen. Ik ben gek op retro, dus de jaren 70 inrichting is geweldig :)

 

2014-08-22-13.05.18.jpg.581e23f6a313ea21099fded2821dd16d.jpg

 

2014-08-22-13.04.41.jpg.6375b3ddcf72ec3007246ab1133c8761.jpg

 

Omdat ik de BOC zo zelfstandig mogelijk wil hebben komt de 12 Volt inrichting van de vouwwagen natuurlijk naar de caravan. Enig denkwerk ging hier wel aan vooraf om dat goed en makkelijk in te richten. Ik heb een gedeelte onder één van de banken nu ingedeeld als accu compartiment en van daar uit ook degelijke 12 Volt kabels getrokken naar het kastje boven het aanrecht. Van dit kastje heb ik het linkergedeelte in beslag genomen om de elektra aan te sturen. Hier heb ik ook de autoradio ingebouwd en het 12 Volt paneel. Aan de binnenkant van deze kast komt ook de 220v aansluiting binnen als ik bijvoorbeeld campingstroom aansluit.

 

2014-08-22-13.03.11.jpg.2946840c51e4e74f9be0a56d701a203c.jpg 2014-08-22-13.02.33.jpg.f9d5a4e724b5ad289425448daee110b2.jpg

 

2014-08-22-13.08.27.jpg.b40e2010c0770042a3ebba2f418423d6.jpg

 

Het 12 Volt gedeelte is nu bijna klaar. Ik moet enkel nog een sigarettenplug aansluiting maken. Die ligt al klaar, dus dat is nog een klusje van 10 minuten.

Wat ik nog wel moet doen is 1 grote schakelaar maken waarmee ik van netstroom van accu's kan schakelen. nu moet ik dat nog handmatig wisselen met stekkers.

 

Verder heeft de BOC een sloot bergruimte die ik zo optimaal mogelijk probeer te benutten. Alle 4 de bankjes zitten vol met spullen voor de caravan zelf, zoals voortent/luifel, grondzeilen, stoelen, parasols, tentstokken, gereedschap, kabels, water-jerrycans, waterslangen, etc. De hangkast wordt gebruikt voor proviand, eetgerei, keukenmiddelen en overigen.

 

2014-08-22-13.06.34.jpg.2d5af8e273b6f414b2e2ec4c13f5fa29.jpg

Onder deze hangkast zit nog een kast, daar zit de gaskachel in :)

 

Dan hebben we op ooghoogte nog 5 opberg ruimtes. 4 daarvan wordt per persoon gebruikt voor kleding en persoonlijke dingen. en de vijfde voor vertier en overigen.

en als laatste twee richels waar je wat spullen op kwijt kan. Hiervan heb ik er één in gebruik voor deze jongens:

 

2014-08-22-13.06.01.jpg.e3002826b4f63156058dadfc406efbf7.jpg

 

Verder is het gewoon een standaard caravan, niet opvallend ( i learned my lesson :) )

Ik weet het, het heeft niets met bushcraft te maken, maar het geeft mij en mijn gezin wel een mogelijkheid om snel het hazenpad te kiezen bij onraad. En om hem natuurlijk ook gewoon te gebruiken tijdens vakanties :)

 

Ohwja, deze foto wil ik jullie ook nog laten zien... Mijn antennepark in één oogopslag :)

 

2014-08-22-13.10.27.jpg.520673ef85011accbfe437ca83f81c49.jpg

Je ziet 5 antennes in beeld... jup, het zijn er echt 5!!! :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Ik zag het 2 meter antennetje inderdaad op de schoorsteen staan.

Die leuke antenne met radialen mag nog wel een metertje of 10 omhoog :p

 

Caravan zit er goed uit zo alleen had ik ook een gpa antenne montage punt er op gemaakt.

Kun je prima meenemen en als je echt een basis antenne wil gebruiken monteer je de gpa en blazen maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het 2 meter antennetje inderdaad op de schoorsteen staan.

Die leuke antenne met radialen mag nog wel een metertje of 10 omhoog :p

 

Caravan zit er goed uit zo alleen had ik ook een gpa antenne montage punt er op gemaakt.

Kun je prima meenemen en als je echt een basis antenne wil gebruiken monteer je de gpa en blazen maar

 

Die leuke antenne staat op een schuifmast :) ... nu in laagste stand dus :)

 

Ik heb een losse mast in de caravan liggen met een 27mc thunderstick basisantenne die dan 9 meter de lucht in prijkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ah dan heb je een leuke hoogte mobiel.

 

Ik zou ook wel een schuifmast willen maar ga die niet kopen maar zelf maken ;)

Zag overigens wel en leuk 6x8 meter mastje op marktplaats iets voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator leuk projectje weer, ben zelf ook altijd met van alles en nog wat in de weer.

goed jaar van de caravan(1979 mn geboorte jaar), retro is inderdaad leuk, had zelf een constructam uit 1982, de kussens gebruik ik nu in mn camper en ook de retro gordijnen heb ik aangepast voor in mn camper. Als ik op de sc ben kom ik wel eens kijken in mobiele huisje , ben altijd benieuwd naar de inrichting van busjes en caravans om evt ideen op te doen. Laten we hopen dat je er alleen mee op vakantie hoeft in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi man !

 

Ik hoor je niet over een disselbak. Zit die er niet op ? Daar kan je behalve je gasfles ook nog wat spullen in kwijt.

Vergeet ook niet dat je onder je caravan bv een rioolbuis kunt monteren voor de stokken van de voortent. Scheelt weer ruimte in de caravan. En je zwaartepunt wordt wat lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor zo'n project.

Een aantal jaar geleden heeft mijn moeder onderstaande caravan(-netje) verkocht voor heel weinig. Had al jaren stil gestaan maar was nog in redelijk staat.

Achteraf gezien vind ik het best jammer dat ik hem niet heb overgenomen alhoewel ik de stallingskosten ook niet echt had gewild. Maar ja, ik was toen nog niet echt met deze materie bezig.

 

DSCF0445.jpg.32292b2839358a1f28bd05119aaeb303.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt een beetje op mijn SC sleurhut uit 1976 qua indeling precies hetzelfde. Toch maar ff checken morgen of die er nog staat.;)

 

Leuk projectje weer van @Communicator en vol apparatuur zoals we van hem gewend zijn. Waar stal je de caravan?

 

Ik heb nl. mijn SC Sleurhut ergens op een terrein van de gemeente staan, aangewezen voor aanhanger dus niet erg veilig en weet niet eens of het mag zolang dat ding neerzetten. Misschien toch maar een keer meenemen naar Spanje.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de caravan controleert, kijk dan ook de dingen na die de BOC ban A naar B brengen!!

 

Koppeling- check

Remmen- check

Handrem- check

Lagers- X

Dempers- X

Vering- check

Banden 3x - check, check check :)

Verlichting- check

 

Uiteraard vervang je de drukregelaar en slang van je gasfles!! - uiteraard!

Dat heb ik allemaal gedaan voordat ik hem meenam, lijkt me logisch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar stal je de caravan?

 

Vooralsnog achter mijn huis op een parkeerplaats. Zolang ik geen klachten krijg wil ik hem daar laten. super handig en snel aan te pikken als het nodig is.

Mocht de gemeente moeilijk doen dan wil ik proberen om hem in mijn voortuin te stallen. heb het nagemeten, past pre-cies! :)

 

Ik heb de APV er op nagelezen van de gemeente, en kan er niets over terugvinden dat ik dat niet zou mogen. Het enige wat ze kunnen gebruiken is het aanzicht van de wijk, waarvan ik vermoedt dat ze dat ook gaan gebruiken. Dat vindt ik zelf ook erg logisch, maargoed, zolang ik het onbetaald kan stallen, des te beter :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=goal%20zero%20lighthouse

 

zulkes mogen toch niet ontbreken in het camping gevoel

kost wat, maar multifunctioneel, ik heb t oude type en dat is een erg fijn lampje ;)

 

waar heb je dat antennepaneneeltje dat aan de buitenkant van je radio"bak" zit vandaan?

 

Paneeltje is HIER te vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...