Ga naar inhoud
GENEGEERD

Krav Maga


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Wie van jullie doe aan full contact sport.hoe vaak trainen jullie?en met wie?

Ik train nu met 6 mannen, 2 keer per week ,ong 1 1/2 uur per keer.

Eentje heeft uitgebreid training gehad in de IDF ,de anderen zijn ex militair.

We trainen hard en ook ongewapende zelf defense tegen iemand met plastic mes en gun.

.iedere keer hebben wij flinke wat blauwe plekken en schaafwonden.

We trainen ook geblinddoek of met keiharde muziek waar door je een deel van je zintuig verlies.

Ik vecht met veel plezier en overtuiging. Denk ook dat Krav Maga erg goed is voor oudere dame zoals ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Volop in Amsterdam. Dat is toch maar een half uur uit Haarlem.

come on guys, let's talk fighting skills.

 

Ik woon in Amsterdam en wil graag krav maga gaan doen. Je hoort echter vaak dat er beunhazen zijn. Ik wil het van een expert leren. Kun jij mij vertellen waar ik moet zijn? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook wel weer eens iets gaan doen. Krav Maga of Aikido. Gewoon om m'n conditie wat te verbeteren (niet dat daar zoveel mis mee is :) ). Dat ik dan ook nog wat nuttige skills leer is meegenomen.

Probleem voor mij is ook afstand (en ik heb een hekel aan OV), plus dat ik er niet van houd om iets te moeten op een bepaald tijdstip.

Idealiter zou ik zoals ik met m'n luchtdrukpistooltje in huis op m'n kogelvangertje schiet het kunnen doen wanneer ik zin heb. Natuurlijk doe ik 't niet na 10 uur 's avonds want je hoort wel getik aan de andere kant van de muur en ik houd m'n buren liever te vriend.

 

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iets dergelijks in de buurt (Zeist of Utrecht) met een beetje een flexibele instelling en een relaxte sfeer. Ik houd niet van dat opgefokte gedoe dat je soms hebt in sportscholen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus nog steeds op zoek naar iets dergelijks in de buurt (Zeist of Utrecht) met een beetje een flexibele instelling en een relaxte sfeer. Ik houd niet van dat opgefokte gedoe dat je soms hebt in sportscholen.

 

Toevallig zag ik langs komen dat overmorgen een nieuwe dojo opent in Utrecht, misschien wat voor jou?

 

"Krijgskunst doen bij Za-Zen houdt het ontwikkelen van fysieke en mentale vaardigheden in om zo succesvol mogelijk te zijn op het slagveld. Zodoende leer je jezelf persoonlijk en lichamelijk op allerlei vlakken ontwikkelen. Voel jij je hierdoor aangesproken? Dan ben je bij Za-Zen Utrecht op de goede plek!"

 

http://za-zen.nl/index.php/utrecht/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dank je @Johnny BravoNL

 

Ik ga woensdag beginnen met een baan, en sta nu anders in het lesgeven in basupi. Ik kan de leerlingen selecteren nu:o

 

Als mensen graag krav maga trainen in de omgeving van Utrecht, lijkt mij mario schouten wel een goede leraar. http://www.protectinvest.nl/2_instructeurs_mario.html

Ik zou altijd een leraar zoeken met gedegen vechtsport achtergrond, die als aanvulling krav erbij is gaan doen.

Niet iemand die nooit iets gedaan heeft en enkel krav als achtergrond heeft.

 

Veel plezier met trainen allemaal!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Amsterdam en wil graag krav maga gaan doen. Je hoort echter vaak dat er beunhazen zijn. Ik wil het van een expert leren. Kun jij mij vertellen waar ik moet zijn? Alvast bedankt.

 

Ik weet dat macabi in Amsterdam Krav Maga geef, het is een Joodse Vereeniging ook met schieten, boksen ,ect. Erg goede trainers, je kun contact met ze op nemen of er ook lessen zijn voor niet- leden.je kun ook een trainer huren met een paar mensen,en dan na het amsterdamse Bos ofzo.die zijn instruteur uit het IDF,ze leren jou goed te vechten,maar je moet ook heftig training aan kunnen.hoewel het niet echt hoor bij Krav Maga, gebruik ik een bit omdat ik niet geweldig tanden heb.een ik bind mijn borsten in voor dat ik een heel strak sport bh aan doe .je zie zelf wat je moet beschermen.in een korte Tijd leer je heel veel, je moet trainen om je muscle memory goed te houden,en om je angst ook aan te gaan.

Wij trainen vaak 2 tegen een, met ze alleen tegen een, kortom alles wat je schrep houd.

Krav Maga is niet een sport, het zijn vecht tecniek, voor je conditie Enzo kun je beter nog iets erbij doen.ik loop iedere dag 1 1/2 uur om mijn land te inspecteren.ik werk op het land, in de keuken ,ect de rest van de dag,van brood knijden krijg je ook spiermassa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He leuk Krav Maga! Wil ik ook al heel lang gaan doen, maar helaas gaat dat er waarschijnlijk niet meer van komen omdat ik het afgelopen jaar blijvend lichamelijk letsel heb opgelopen aan mijn nek waardoor de technieken uitvoeren niet meer gaan lukken. :mad:

Wel is onze jongste van bijna 3 nu net gestart met een voorloper van de kinder krav maga lessen die hier in de buurt gegeven worden. De lessen heten tigers: life skills education. Er worden wel wat krav maga technieken verwerkt in de lessen op een speelse manier. Is een erg leuk en leerzaam trainingsprogramma om de kleintjes kennis te laten maken met gevaar, sociale vaardigheden en zelfverdediging:

http://www.tigers-lse.com/page/about-tigers-lse

Onze uk is in ieder geval helemaal fan:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooohooo! Nog een Krav Maga lady! Ik train nu 1x per week ivm drukke baan en kinderen maar wil eigenlijk 2x pw. Train vrnl met mannen (hard!) maar wordt de laatste tijd meer aan een vrouw gekoppeld en dat vind ik soms niet heftig genoeg.

Ook met messen en pistolen en soms in een kooi of met strobe lichten om stress (en vertraagde reactie) na te bootsen.

Doe dit nu 6 maanden, dus nog wel een beginner. Maar het is geweldig en ik kan het iedereen aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk Krav Maga!! Train minimaal 2 keer per week ongeveer 2 uur per keer en soms thuis in de tuin een beetje.

 

Er zijn in amsterdam en omgeving 2 hele goeie krav maga scholen.

http://www.grea.nl (Badhoeverdorp, Den Haag en Franeker)

en

http://www.insidedefense.nl (Amsterdam IJburg)

 

Wil je eens meer weten dan organiseerd Grea een kennismakingsdag. Je kan natuurlijk ook gewoon eens een avond mee trainen om te kijken of je het wat vind. Ik vind wel dat je beter het een avond kan proberen dan op de bank zitten en kijken. Je traint gewoon mee met beginners dus niks te vrezen.

http://www.grea.nl/nl/evenement/i-am-binck-festival/

 

@Mrsjones laatst veel geleerd van in het donker vechten en verblind worden door zaklantaarns, een echte aanrader om te proberen. En ook door een ongevalletje 6 weken met een gekneusde hand moeten vechten. Dat was misschien nog wel het leerzaamste van alles om met 1 hand te vechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...