Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 98
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014

Moeten we rekening houden met Rusland als nucleaire mogendheid?

Het kan altijd weer gekker... De heer Vladimir P. heeft tijdens een lezing voor studenten geopperd dat 'de wereld' niet moet vergeten dat Rusland nog steeds een van de grote nucleaire mogendheden is (volgens het late NOS-journaal). Nu geloof ik zelf (en de wens is in dit geval ook wel een beetje de vader van de gedachte) dat hij deze spierballentaal vooral bezigt om indruk te maken op zijn gehoor en niet dat hij dag en nacht rondloopt met de lanceercodes in zijn binnenzak (teveel films gezien, ik weet het).

Aan de andere kant is dit weer een nieuw level in het taalgebruik, natuurlijk.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    kort antwoord: ja

lang antwoord: ten tijde van de koude oorlog was een balans tussen oost en west en onze grote vriend MAD (wederzijdse gegarandeerde vernietiging) zorgde ervoor dat er geen nucleaire oorlog is gekomen......nu is de vs al enige tijd alleenheerser in de wereld, en die macht is ze naar het hoofd gestegen, ze denken superieur te zijn en rusland te kunnen verslaan middels een pre-emptive nucleaire aanval (motief: rusland wil af van petrodollar, het enige waarop de vs nog half drijft, en concurrent wat betreft baasje van de wereld)......rusland weet dit natuurlijk en zal niet afwachten tot de vs het initiatief neemt voor die pre-emptive strike......ziedaar een risicootje.....(zie: http://www.paulcraigroberts.org/2014.......daarnaast: de compleet absurde anti-rusland propaganda van de laatste tijd kan volgens mij alleen betekenen dat "ze" de publieke opinie aan het manipuleren zijn om vůůr een oorlog met rusland te zijn....waarom anders zoveel zo absurde propaganda?...nou...tel maar op!

groeten!
    Laatst gewijzigd door nu even niet; 29-08-14 om 23:28.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    maarrrrrr.......de grootste dreiging uit rusland is niet het nucleaire arsenaal dat ze hebben......ze hebben de laatste decennia echt niet stil gezeten......en hebben nu een technologie ontwikkeld om ONZICHTBAAR te worden.......onzichtbare legereenheden met onzichtbare tanks en onzichtbare manschappen en onzichtbare voertuigen en onzichtbare wapens zijn de laatste paar weken al 4 keer de oekraine binnen gevallen.....

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Het is maar goed dat Rusland deze wapens heeft, anders zou de VS nog meer de baas gaan spelen

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Het klinkt alsof de 'koude oorlog' wordt hervat... we gaan het zien wie de rode knop als eerste gaat indrukken.

Wat [MENTION=4119]nu even niet[/MENTION] zegt denk ik ook. Ze moeten de aandacht toch afleiden want dat 'Fergunson' staat niet goed op je CV net zoals al die andere tientallen binnelandse problemen die zich daar bevinden.
    Laatst gewijzigd door Range; 30-08-14 om 00:06.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

DickBerts
    Guest
    Overal wordt gesproken over de hervatting van de Koude Oorlog. Ik vind dat zeer misleidend. De Koude Oorlog heeft een flink aantal incidenten gekend, maar de situatie was nooit zo onevenwichtig en gevaarlijk als hij nu is. Zelfs de Cuba Crisis was ietsje minder ernstig dan velen denken. Kennedy begon met het plaatsen van op Rusland gerichte kernraketten in Turkije en Italie. Chroestsjov eiste achter de schermen dat die teruggetrokken zouden worden in ruil voor het omkeren van de Russische schepen met kernraketten aan boord richting Cuba. Kennedy stemde daarmee in en daar mogen we hem dankbaar voor zijn. Maar ik ben Chroestsjov (wat die verder ook geflikt mag hebben) nog veel meer dankbaar. Hij stemde er namelijk mee in, om de terugtrekking van de Amerikaanse raketten geheim te houden, zodat Kennedy ernstig gezichtsverlies werd bespaard, omdat het leek alsof hij aan het langste eind had getrokken, terwijl feitelijk het omgekeerde het geval was.

En zo staan onze geschiedenisboeken vol met wangedrag van het westen ten opzichte van Rusland (Napoleon, Hitler en noem de shit maar op). De Russen hebben ons al zo vaak onmetelijke diensten bewezen (feitelijk hebben zij ons van Hitler Duitsland bevrijd)en ze krijgen altijd stank voor dank. Iets wat we echt in ons achterhoofd moeten houden willen we ook maar iets van Rusland kunnen begrijpen. Ik zou in het huidige conflict zo ontzettend graag partij voor Rusland willen kiezen, daar is ook wel de nodige aanleiding toe, maar ik slaag er maar niet in om Putin te vertrouwen.

[MENTION=473]vheeswijk[/MENTION]
    Laatst gewijzigd door DickBerts; 30-08-14 om 10:08.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    maarrrrrr.......de grootste dreiging uit rusland is niet het nucleaire arsenaal dat ze hebben......ze hebben de laatste decennia echt niet stil gezeten......en hebben nu een technologie ontwikkeld om ONZICHTBAAR te worden.......onzichtbare legereenheden met onzichtbare tanks en onzichtbare manschappen en onzichtbare voertuigen en onzichtbare wapens zijn de laatste paar weken al 4 keer de oekraine binnen gevallen.....
    doet me echt denken aan de Praagse lente
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DickBerts Bekijk Berichten
    Overal wordt gesproken over de hervatting van de Koude Oorlog. Ik vind dat zeer misleidend. De Koude Oorlog heeft een flink aantal incidenten gekend, maar de situatie was nooit zo onevenwichtig en gevaarlijk als hij nu is. Zelfs de Cuba Crisis was ietsje minder ernstig dan velen denken. Kennedy begon met het plaatsen van op Rusland gerichte kernraketten in Turkije en Italie. Chroestsjov eiste achter de schermen dat die teruggetrokken zouden worden in ruil voor het omkeren van de Russische schepen met kernraketten aan boord richting Cuba. Kennedy stemde daarmee in en daar mogen we hem dankbaar voor zijn. Maar ik ben Chroestsjov (wat die verder ook geflikt mag hebben) nog veel meer dankbaar. Hij stemde er namelijk mee in, om de terugtrekking van de Amerikaanse raketten geheim te houden, zodat Kennedy ernstig gezichtsverlies werd bespaard, omdat het leek alsof hij aan het langste eind had getrokken, terwijl feitelijk het omgekeerde het geval was.

En zo staan onze geschiedenisboeken vol met wangedrag van het westen ten opzichte van Rusland (Napoleon, Hitler en noem de shit maar op). De Russen hebben ons al zo vaak onmetelijke diensten bewezen (feitelijk hebben zij ons van Hitler Duitsland bevrijd)en ze krijgen altijd stank voor dank. Iets wat we echt in ons achterhoofd moeten houden willen we ook maar iets van Rusland kunnen begrijpen. Ik zou ook in het huidige conflict zo ontzettend graag partij voor Rusland willen kiezen, daar is ook wel de nodige aanleiding toe, maar ik slaag er maar niet in om Putin te vertrouwen.

[MENTION=473]vheeswijk[/MENTION]
    helemaal me eens! rusland heeft al heel veel van "ons" moeten slikken, en met name de laatste decennia hebben "we" het erg bont gemaakt (georgie, libie, iran, " homowet", raketschild "tegen iran", sochi, Cyprus, etc, maar met name het feit dat "wij" tegen belofte in de nato hebben uitgebreid richting oosten). rusland is al die tijd geduldig geweest en hebben de rust bewaard. dankzij rusland is de zaak destijds in syrie niet geŽscaleerd. rusland heeft er alles aan gedaan om de situatie in oekraine te de-escaleren en constant aangedrongen op diplomatie, terwijl "wij" daar een democratisch gekozen regering omver hebben gegooid....en onze poppetjes die er nu zitten steunen bij het vermoorden van de Russischtalige burgers.......Obama krijgt nobelprijs en putin krijgt sancties.....de omgekeerde wereld......er is nog niet ťťn stukje bewijs dat rusland de separatisten steunt, maar rusland is daar al wel 100 keer van beschuldigd, en ook van het binnenvallen van oekraine.....en rusland blijft maar geduldig en vriendelijk.....ik kan me voorstellen dat hun geduld een keer opraakt.....en terecht, want wij zijn heel onrechtvaardig geweest en hebben het heel erg bont gemaakt......

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    Dat klopt ja. Ik heb ze ook niet gezien....
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Zie de grote nucleaire machten als een soort verzekering voor de "wereldvrede". Uiteraard alleen tussen het westen en de rijke landen uit het oosten.

Waar ik bang voor ben is een nucleaire ramp zoals Tsjernobyl, maar dan vele malen groter. Of als er gekken aan de macht komen die op de verkeerde knoppen gaat drukken.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Nucleaire veiligheid van Nederland
    Door Bunkerprepper in forum Binnenland
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 09-02-15, 18:42
  2. VS: Moskou test nucleaire raketten
    Door Communicator in forum Internationaal
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 10-09-14, 23:35
  3. Niet-euro rekening
    Door jobs in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 21