Ga naar inhoud
GENEGEERD

Medische Artikelen bestellen


Aanbevolen berichten

Geachte Prepper(s),

 

Recent is mij gebleken dat ook niet-medici artikelen kunnen bestellen bij een medische groothandel. Één daarvan is Daxtrio. Nog leuker is het dat wanneer er voldoende animo is, dat er een korting kan worden verstrekt. Bovendien bestel je het direct bij dit bedrijf, zodat je privacy gewaarborgd blijft, in plaats van het bij mij bestellen zodat ik het weer op moet sturen, dat lijkt mij beter. Ik heb het aangekondigd bij mijn leverancier, als dat ik deel uitmaak van de medische verzorging van een groep sportieve avonturiers...

Aangezien ik meen enig verstand te hebben van medische zaken, en je ongetwijfeld al een doos pleisters en rolletjes verband in je BOB hebt zitten, hier een klein advies over wat ìk zou bestellen als ik nog helemaal niets had, en wèl goed voorbereid zou willen zijn als SHTF. Let wel; het gaat NIET om medicijnen, daar hebben de apothekers en artsen het alleenrecht op (en dierenartsen). De kosten, als je alles hieronder optelt, overstijgen de 150 euro. Elke korting is leuk natuurlijk.

 

GAARNE ALLEEN REAGEREN OP DEZE POST MET EEN JA ONGEACHT OF JE VEEL OF WEINIG WIL BESTELLEN. ALS ER BIJVOORBEELD 60 X EEN JA WORDT GEPOST, DAN KAN IK MET DE LEVERANCIER GAAN PRATEN.

 

Winkel: http://www.daxtrio.nl/

 

Advies hieronder, uiteraard staat het iedereen vrij om naar eigen inzicht iets samen te stellen

 

Hechtset "basis" bestaande uit:

Naaldvoerder Mathieu 14cm

Chirurgische schaar stomp/spits 14 cm

Anatomisch pincet 14 cm

Chirurgisch pincet 1/2 tands 14,5 cm

 

[ATTACH=CONFIG]566[/ATTACH]

 

Hechtdraad Seralon Blau 2/0 1x50cm met 18mm snijdende naald 3/8 gebogen. Seralon is een polyamide draad die in tegenstelling tot gebruikelijk monofil hechtdraad bijzonder soepel en glad is. Seralon is bij uitstek geschikt als hechtdraad voor de huid en in de cosmetische chirurgie. Uniek voor het Serag Wiessner hechtdraad zijn de speciale kunststof verpakkingen waardoor er nauwelijks "memory effect" optreedt. Seralon wordt steriel per stuk verpakt geleverd in doosjes van 24 stuks.

[ATTACH=CONFIG]567[/ATTACH]

Met deze vulling kunt u heel snel de inhoud van uw verbandtrommel weer compleet maken. Het pakket bevat de gehele inhoud zoals voorgeschreven voor een verbandtrommel A. De inhoud wordt geleverd in een doorzichtige zak.

 

Inhoud losse vulling -A-

 

2 Wondsnelverband 6 x 8 cm Nr. 2

4 Nederlands snelverband Nr.1

2 Nederlands snelverband Nr.2

1 Nederlands snelverband Nr. 3

4 Synthetische wattenrollen 10 cm

2 Verbandwatten 25 gram

16 Gaaskompres zestientje STERIEL

10 Gaaskompres 5 x 5 cm STERIEL

10 Gaaskompres 10 x 10 cm STERIEL

3 Mitella - nonwoven driekante doek

3 Elastisch hydrofiel windsel 6 cm

3 Elastisch hydrofiel windsel 8 cm

2 Ideaal windsel 6 cm

2 Ideaal windsel 8 cm

6 Veiligheidsspelden

6 Verbandklemmen

4 Hekapad niet verklevend wondkompres 10x10 cm

1 Beademingsmasker

2 paar vinyl handschoenen

1 Splinterpincet rvs 11 cm Feilchenfeld

1 Lister verbandschaar 14 cm

1 Hechtpleister pe 5m x 2,5cm

1 Verstuiver desinfectans 30 ml

1 Assortiment wondpleister

- wondpleisters assorti 20 stuks

- wondpleister 10 stuks 10x6 cm

[ATTACH=CONFIG]568[/ATTACH]

 

Speciale handschoen voor personen die allergische reacties hebben bij het gebruik van latex handschoenen. Hoge bestendigheid tegen chemicaliën. Hoge steekvastheid. Hoge elasticiteit. Uitstekend bestand tegen wrijvingsslijtage. Leverbaar in de maten S, M, L en XL. Verpakking à 90 stuks in een doos.

 

Poedervrij

Kleur blauw

Allergievrij

Kwaliteit AQL 1.5

[ATTACH=CONFIG]569[/ATTACH]

 

Betadine oplossing is een waterige oplossing met 100 mg/ml povidonjood en wordt gebruikt voor desinfectie van snij-, schaaf- en brandwonden en voor algemene desinfectie van de huid. Verpakking flacon à 120ml.

[ATTACH=CONFIG]570[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Hoi KS,

 

Ik heb een tweetal boeken die ik wil bestellen:

Handboek verrichtingen in de huisartspraktijk

Merck manual medischhandboek

 

Eventueel ook nog

Spoedeisende hulp in de huisartsenpraktijk

 

Dit oa om te kijken watvik nodig kan hebben.

Is bv een stethoscoop iets wat je wilt hebben? Enz.

 

Wellicht dat jij ook kunt helpen bij zo'n lijstje van benodig heden, pleisters, verband, hechtset dat weten we wel, wat hebben we nog meer nodig?

 

Zijn dit goede boeken of heb je andere boeken tips?

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grote probleem is dat je geen apotheek tot je beschikking hebt, om iets te doen....gesteld dat je een ziektebeeld kunt herkennen, laten we zeggen een niersteen, dan moet je pijnstillers geven en veel laten drinken en bij koorts antibiotica geven. Maar wat te doen bij een zwangere die braakt? Of een diabeet in coma? Of een onregelmatige hartslag met bewustzijnsdalingen? Enfin, hieronder een prima boekje, kun je 90% van alle problemen in de huisartspraktijk mee oplossen....NHG-Standpunten - Het NHG-Standpunt Farmacotherapiebeleid in de huisartsenzorg (december 2006) geeft uitgangspunten voor integraal farmacotherapiebeleid en aanbevelingen om dit praktisch te realiseren.

 

Ik heb geen idee of niet artsen dit kunnen bestellen...

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/Artikel-Kenniscentrum/Farmacotherapie-1.htm

 

uitstekend alternatief: Formularium Midden Nederland / 2011

http://www.bol.com/nl/p/formularium-midden-nederland-2011/1001004008509263/#product_description

 

Alle medicijnen staan in dit boek, elke druk vanaf 2005 is prima en niet duur tweede hands:

http://www.bol.com/nl/p/farmacotherapeutisch-kompas-2008/1001004005852742/

het is wel nogal lomp en zo groot als telefoonboek, maar echt leuk om doktertje mee te willen spelen, met name door de doseringen die je erin terugvindt. Je moet natuurlijk wel weten wat al die moeilijke woorden betekenen....dus ook een zakboekje doktertaal:

 

http://www.bol.com/nl/p/pinkhof-geneeskundig-woordenboek/1001004002907994/

 

voor botbreuken en dergelijke zijn er tweedehandsexemplaren van een duur handzaam boekje (nieuw 60 euro) vanaf 37,45 euro te vinden....

Letsels Van Het Steun- En Bewegingsapparaat

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/letsels+steun+bewegingsappa/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/sc/books_nl/index.html?_requestid=219282

 

De moeilijkheid ligt er altijd in, dat je teveel wilt kunnen doen bij medische problemen, zelfs als je het niet kunt. Als een kind 41C en gillende oorpijn heeft, dan wil je pijnstillers en misschien antibiotica....zeker als het al 4 dagen duurt. Idem als je bloed plast en koude rillingen hebt bij 40C....maar wat doe je bij een klaplong, een abces in een spier, wondroos, peri-anaal abces (klinkt net zo smerig als het is...), hoe doe je een bevalling, kan ik een ontwrichte en gebroken enkel behandelen, moet daar gips omheen? Moet er nog iets onder het gips? Hoe lang moet zoiets in het gips?

 

Tip: als SHTF, rijd je naar het ziekenhuis, rijd met je Hummer door de voorgevel, ren naar de apotheek, laat vier containers volgooien met medicijnen en infusen en verbandspullen, ren langs de Intensive Care, ontvoer daar een dokter (een slimme) en een verpleegster (een knappe)....snap je de moeilijkheid? Ik heb ook geen bergen medicatie tot mijn voorraad, en als ik drie dagen een serieuze wond heb verpleegd, ben ik ook door de verbandmiddelen heen. Let's all face it, als er serieuze gezondheidsproblemen zijn, dan ga je gewoon dood. Das niet leuk, maar gebeurt in Afrika aan de lopende band door zoiets stoms als diarree of een longontsteking. Een ongeval waarbij je je milt scheurt omdat je vanaf 2 meter hoogte op je linker zijde bent gevallen en een rib heeft in de milt geprikt, is een stevige operatie noodzakelijk maar overleven de meesten wel....als je niet kunt opereren ga je dan gewoon dood. Idem voor blinde darm ontsteking, bekkenfractuur, galsteen met ontsteking, pancreatitis, hersenvliesontsteking etc etc. We mogen hopen dat als SHTF de normale behandelingen en medicijnen weer snel voorhanden zijn. Maar tsja, als de stroom uitvalt, of een griezelig virus maakt 30% van de mensen ziek of dood, hebben we waarschijnlijk na drie weken geen pilletjes meer, geen gipsverbandmeester, geen werkende operatiekamers.

 

Uitkomst zou bieden een chemie hoogleraar die in staat is ether of chloroform te produceren en antibiotica, dan kom je al een heel eind. Dan kun je opereren en infecties bestrijden. Maar er valt wel degelijk nog wat te preppen, misschien moet je me even een PB sturen wat je wensen zijn:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeker belangstelling voor zo'n set. Goed initiatief!

 

Er kan een situatie ontstaan met grote tekorten, ook op medisch gebied. Als ik dan in het ziekenhuis of bij een arts kom met mijn eigen spullen, kan ik daarmee geholpen worden. Klinkt een beetje egoïstisch als ik de vorige zin teruglees maar volgens mij wordt het mischien ooit de harde realiteit.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede medische voorraad aanleggen is wel te doen ( ga op zoek naar medische groothandels ) alleen moet je dan eerst wel heel wat geld betalen :(

 

Je lichaam is het duurste apparaat dat je ooit ter beschikking krijgt, tijdelijk. Dat ga je niet repareren met roestige tangetjes en tweede keus verband.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...