Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012

Post Last minute preppers items

De tijd dringt. De toestand in de Wereld is uiterst zorgwekkend. Uiteraard hebben we ons in min of meerdere mate voor geprept. Dit draadje gaat over "last minute preppers items". Dit is voor de prepper vloeken in de kerk. Van een echte prepper wordt immers verwacht dat hij zijn spullen volledig op orde heeft. "Last minute prepping" zal een hachelijke onderneming zijn als we worden getroffen worden door een EMP-wapen: We kunnen van de ene minuut op de andere minuut niet meer geld opnemen en nog minder betalen met een pin-pas.
    We moeten ons psychologisch verplaatsen in mensen die met het concept preppen niet vertrouwd zijn. Drijfveren zullen primair honger en dorst zijn. Plunderen van levensmiddelen-winkels en supermarkten waarbij doden en gewonden zullen vallen zijn te verwachten. De schappen zullen leeg zijn voor de producten: rijst, pasta's, bonen, diepvries maaltijden, maaltijden in blik, maaltijd-soepen, aardappelen en aardappel-producten, brood en andere graan-producten, zuivelproducten, vlees en vis (ook in blik zoals gehakballen in tomatensaus), etc., kortom alles wat een acute honger en/of dorst kan stillen. Dit kan mogelijk ook gelden voor water-gebaseerde producten zoals water zelf, melk, vruchtensappen, frisdranken en dergelijke. Van de non-food producten zullen de schappen leeg zijn voor kaarsen, waxine-lichten, led-lampen en batterijen (heb ik al gezien bij een plaatselijke stroomstoring). Een verstandige prepper heeft zich uiteraard ingedekt voor bovengenoemde items, anders is hij/zij gewoon niet goed bezig geweest.

Indien betaling nog mogelijk is als een acute SHTF dreigt zullen producten in de schappen over zijn die in het geheel de impulsieve hongerige en dorstige slecht geÔnformeerde niet-preppers niet boeien, maar voor de prepper nog hoogst interessant en zinvol kunnen zijn:

Voedingsmiddelen zaken als supermarkten.
    • Dunne bleek (vers)
    • Zeep
    • kaarsen, waxinelichten
    • WC-papier ?
    • Bouillion-blokjes en -poeder. (Basis voor maaltijdsoepen)
    • Marmite en gist (poeder) Hoge voedingswaarde {mineralen, vitaminen}
    • Pakken zetmeel (mais-, aardappel-, rijst) Voor bereiding van zware gebonden maaltijdsoepen. Puur voedsel.
    • Paneer- en andere -melen bindmiddelen. Idem
    • Wellicht zelfs plantaardige oliŽn (binden met puur zetmeel in zware maaltijdsoepen).

De Tuinen en soortgelijke Bio-reformzaken (over het hoofd gezien door de niet-prepper):
    • Zaden, kiemzaden (kiemgroenten!!!),
    • Vele soorten pitten (bv. zonnebloem, e.d., goedkoop!)
    • Willicht nog noten (vooral de exotische)
    • Soja proteÔnen en soortgelijke producten voor de bodybuilder.
    • Voedingsgist
    • Tarwekiemen (kun je zelfs op leven! Eiwit, vet koolh., vitaminen, mineralen).
    • Granen en geplette granen, boekweit en dergelijke.
    • Meelsoorten, bv. soja.
    • OliŽn en vetten (bv. kokos, arachide, etc.)

Andere typen zaken bv. De Action,

Bovengenoemde producten zijn een schot voor de boeg en de lijst pretendeert niet volledig te zijn, maar daarvoor is tenslotte dit forum bedoeld. Misschien hebben forumleden ideeŽn over additionele "Last minute preppers items" waar de niet-geschoolde prepper in zijn paniek-inkoop helemaal niet denkt, de waarde daarvan niet inziet of gewoon over het hoofd ziet.
    @vheeswijk (huischemicus)
    Laatst gewijzigd door vheeswijk; 31-08-14 om 14:12.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    erg goede post en zo zie je gelijk wat voorrang heeft bij al je preps,

ik heb nu 6 flessen dunne bleek staan en in donkere kamer waar geen vocht bijkomt, hoelang zijn deze ongeveer goed?

DickBerts
    Guest
    Wat een extreem zinvolle posting.....

Wellicht is het zinvol om eens na te denken, welke winkel in je omgeving iets minder snel geplunderd zal worden, maar waar toch nog interessante zaken te halen vallen. Een supermarkt kom je bij een acute shtf waarschijnlijk niet eens meer in vanwege het gedrang van de meute.
    Laatst gewijzigd door DickBerts; 31-08-14 om 13:58.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    erg goede post en zo zie je gelijk wat voorrang heeft bij al je preps,

ik heb nu 6 flessen dunne bleek staan en in donkere kamer waar geen vocht bijkomt, hoelang zijn deze ongeveer goed?
    In goed gesloten flessen toch wel minstens 5 jaar. Levensduur wordt beperkt door het aantal keren dat de fles opengaat (dan ontsnapt er wat chloor, kun je trouwens ruiken!). Voor desinfecteren van drinkwater heb ik een 100 ml bruin glazen flesje apart gevuld met NaOCl. Dit is i.v.m. vaak openen wat economischer.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    100 items die als eerste uitverkocht zijn:

http://www.standeyo.com/News_Files/I...100.items.html
    1. Generators
    (Good ones cost dearly. Gas storage, risky. Noisy...target of thieves; maintenance, etc.)

2. Water Filters/Purifiers

3. Portable Toilets (Increasing in price every two months.)

4. Seasoned Firewood
    (About $250 per cord; wood takes 6 - 12 mos. to become dried, for home uses.)

5. Lamp Oil, Wicks, Lamps
    (First choice: Buy CLEAR oil. If scarce, stockpile ANY!)

6. Coleman Fuel
    (URGENT $2.69-$3.99/gal. Impossible to stockpile too much.)

7. Guns, Ammunition, Pepper Spray, Knives, Clubs, Bats and Slingshots

8. Hand-Can openers and hand egg beaters, whisks (Life savers!)

9. Honey/Syrups/white, brown sugars

10. Rice - Beans - Wheat
    (White rice is now $12.95 - 50# bag. Sam's Club, stock depleted often.)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION] Goede post , goed om er nog eens aan herinnerd te worden
    gr will

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik denk altijd, ik ga naar de Gamma en koop allerlei zooi om mijn huis indien nodig te kunnen barricaderen. Zo'n doorzonwoning met heel veel glas in de pui. En een trapgat dat ik zou willen kunnen afsluiten. Ik heb niet de ruimte om al dat soort groot balk- en plaatmateriaal nu al in mijn huis te zetten.

Bouwmarkt:
    - rollen prikkeldraad
    - dik plaatmateriaal
    - balken
    - en bijbehorende ijzerwaren
    - zandzakken

Je kunt daar ook denken aan:
    - speciekuipen oid
    - grond
    - mest
    - evt hydrokorrels en vloeibare mest

Aanvullingen welkom!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Aanvulling voor de Gamma
    Plastic folie voor op de ruiten, als er ruiten breken vliegt niet al het glas door je huis (met extra ongelukken die daarbij horen)
    Eventueel ook plastic platen voor als de ruiten stuk zijn door bv bommen enzo. Hout kan ook maar dan kom je in het donker te zitten.
    Grote vuilniszakken en bouwpuinzakken, voor het ruimen van puin...of heel naar, het kunnen ruimen van lijken.
    Gebluste kalk.
    Materiaal zoals scheppen en bezems (wederom voor het puin, of modderstromen weg scheppen)
    Regenkleding, waadkleding, rubber laarzen, bij waterramp in Bosnie werd daarom gevraagd vanwege tekorten.
    Werkhandschoenen, goedkopere die je weg kan gooien en betere voor hergebruik.
    Schoonmaakmiddelen en lappen en doekjes, voor het schoonmaken na een waterramp.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Ik zou als eerste even langs de apotheek lopen met een lege rugzak en een paar weekendtassen

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Binnenkort (of misschien zelfs nu al), pepernoten. Blijven lang goed, redelijk voedzaam, en je kunt er met water een papje van maken. Beetje experimenteren

EDIT: Rond de feestdagen krijg je ook weer allerlij waxinelicht houdertjes en verdampertjes voor etherische olie. Ik ga op zoek naar een aantal van die dingetjes die van metaal zijn zodat ik ze kan omvormen tot nood-kook toestelletje voor het koken van wat water of iets dergelijks in combinatie met bioethanol of die brandgel. Vooral vlak voor de kerst en vlak erna zijn ze vaak ook nog eens in de aanbieding.
    Laatst gewijzigd door phaelin; 31-08-14 om 15:43.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?
    Door Zanshin in forum Survival Algemeen
    Reacties: 354
    Laatste Bericht: 23-10-15, 08:51
  2. Items en gereedschap gemaakt door gevangenen
    Door phaelin in forum Koffiecorner
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 10-05-14, 16:47
  3. Items lijst voor 48 of 72 uur PVC-buis
    Door Noach in forum Survival Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 01-03-14, 19:07
  4. Wat zijn jouw rotzooi items
    Door janvanloon in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 16-09-13, 13:21
  5. Last minute extra supermarkt bezoek, wat zou je meegrijpen?
    Door jeroen443 in forum Eten en drinken
    Reacties: 56
    Laatste Bericht: 16-01-13, 14:20

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten