Ga naar inhoud
GENEGEERD

Last minute preppers items


vheeswijk

Aanbevolen berichten

De tijd dringt. De toestand in de Wereld is uiterst zorgwekkend. Uiteraard hebben we ons in min of meerdere mate voor geprept. Dit draadje gaat over "last minute preppers items". Dit is voor de prepper vloeken in de kerk. Van een echte prepper wordt immers verwacht dat hij zijn spullen volledig op orde heeft. "Last minute prepping" zal een hachelijke onderneming zijn als we worden getroffen worden door een EMP-wapen: We kunnen van de ene minuut op de andere minuut niet meer geld opnemen en nog minder betalen met een pin-pas.

We moeten ons psychologisch verplaatsen in mensen die met het concept preppen niet vertrouwd zijn. Drijfveren zullen primair honger en dorst zijn. Plunderen van levensmiddelen-winkels en supermarkten waarbij doden en gewonden zullen vallen zijn te verwachten. De schappen zullen leeg zijn voor de producten: rijst, pasta's, bonen, diepvries maaltijden, maaltijden in blik, maaltijd-soepen, aardappelen en aardappel-producten, brood en andere graan-producten, zuivelproducten, vlees en vis (ook in blik zoals gehakballen in tomatensaus), etc., kortom alles wat een acute honger en/of dorst kan stillen. Dit kan mogelijk ook gelden voor water-gebaseerde producten zoals water zelf, melk, vruchtensappen, frisdranken en dergelijke. Van de non-food producten zullen de schappen leeg zijn voor kaarsen, waxine-lichten, led-lampen en batterijen (heb ik al gezien bij een plaatselijke stroomstoring). Een verstandige prepper heeft zich uiteraard ingedekt voor bovengenoemde items, anders is hij/zij gewoon niet goed bezig geweest.

 

Indien betaling nog mogelijk is als een acute SHTF dreigt zullen producten in de schappen over zijn die in het geheel de impulsieve hongerige en dorstige slecht geïnformeerde niet-preppers niet boeien, maar voor de prepper nog hoogst interessant en zinvol kunnen zijn:

 

Voedingsmiddelen zaken als supermarkten.

  • Dunne bleek (vers)
  • Zeep
  • kaarsen, waxinelichten
  • WC-papier ?
  • Bouillion-blokjes en -poeder. (Basis voor maaltijdsoepen)
  • Marmite en gist (poeder) Hoge voedingswaarde {mineralen, vitaminen}
  • Pakken zetmeel (mais-, aardappel-, rijst) Voor bereiding van zware gebonden maaltijdsoepen. Puur voedsel.
  • Paneer- en andere -melen bindmiddelen. Idem
  • Wellicht zelfs plantaardige oliën (binden met puur zetmeel in zware maaltijdsoepen).

 

De Tuinen en soortgelijke Bio-reformzaken (over het hoofd gezien door de niet-prepper):

  • Zaden, kiemzaden (kiemgroenten!!!),
  • Vele soorten pitten (bv. zonnebloem, e.d., goedkoop!)
  • Willicht nog noten (vooral de exotische)
  • Soja proteïnen en soortgelijke producten voor de bodybuilder.
  • Voedingsgist
  • Tarwekiemen (kun je zelfs op leven! Eiwit, vet koolh., vitaminen, mineralen).
  • Granen en geplette granen, boekweit en dergelijke.
  • Meelsoorten, bv. soja.
  • Oliën en vetten (bv. kokos, arachide, etc.)

 

Andere typen zaken bv. De Action,

 

Bovengenoemde producten zijn een schot voor de boeg en de lijst pretendeert niet volledig te zijn, maar daarvoor is tenslotte dit forum bedoeld. Misschien hebben forumleden ideeën over additionele "Last minute preppers items" waar de niet-geschoolde prepper in zijn paniek-inkoop helemaal niet denkt, de waarde daarvan niet inziet of gewoon over het hoofd ziet.

@vheeswijk (huischemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat een extreem zinvolle posting.....

 

Wellicht is het zinvol om eens na te denken, welke winkel in je omgeving iets minder snel geplunderd zal worden, maar waar toch nog interessante zaken te halen vallen. Een supermarkt kom je bij een acute shtf waarschijnlijk niet eens meer in vanwege het gedrang van de meute.

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg goede post en zo zie je gelijk wat voorrang heeft bij al je preps,

 

ik heb nu 6 flessen dunne bleek staan en in donkere kamer waar geen vocht bijkomt, hoelang zijn deze ongeveer goed?

 

In goed gesloten flessen toch wel minstens 5 jaar. Levensduur wordt beperkt door het aantal keren dat de fles opengaat (dan ontsnapt er wat chloor, kun je trouwens ruiken!). Voor desinfecteren van drinkwater heb ik een 100 ml bruin glazen flesje apart gevuld met NaOCl. Dit is i.v.m. vaak openen wat economischer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100 items die als eerste uitverkocht zijn:

 

http://www.standeyo.com/News_Files/INFO_Files/100.items.html

1. Generators

(Good ones cost dearly. Gas storage, risky. Noisy...target of thieves; maintenance, etc.)

 

2. Water Filters/Purifiers

 

3. Portable Toilets (Increasing in price every two months.)

 

4. Seasoned Firewood

(About $250 per cord; wood takes 6 - 12 mos. to become dried, for home uses.)

 

5. Lamp Oil, Wicks, Lamps

(First choice: Buy CLEAR oil. If scarce, stockpile ANY!)

 

6. Coleman Fuel

(URGENT $2.69-$3.99/gal. Impossible to stockpile too much.)

 

7. Guns, Ammunition, Pepper Spray, Knives, Clubs, Bats and Slingshots

 

8. Hand-Can openers and hand egg beaters, whisks (Life savers!)

 

9. Honey/Syrups/white, brown sugars

 

10. Rice - Beans - Wheat

(White rice is now $12.95 - 50# bag. Sam's Club, stock depleted often.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk altijd, ik ga naar de Gamma en koop allerlei zooi om mijn huis indien nodig te kunnen barricaderen. Zo'n doorzonwoning met heel veel glas in de pui. En een trapgat dat ik zou willen kunnen afsluiten. Ik heb niet de ruimte om al dat soort groot balk- en plaatmateriaal nu al in mijn huis te zetten.

 

Bouwmarkt:

- rollen prikkeldraad

- dik plaatmateriaal

- balken

- en bijbehorende ijzerwaren

- zandzakken

 

Je kunt daar ook denken aan:

- speciekuipen oid

- grond

- mest

- evt hydrokorrels en vloeibare mest

 

Aanvullingen welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling voor de Gamma

Plastic folie voor op de ruiten, als er ruiten breken vliegt niet al het glas door je huis (met extra ongelukken die daarbij horen)

Eventueel ook plastic platen voor als de ruiten stuk zijn door bv bommen enzo. Hout kan ook maar dan kom je in het donker te zitten.

Grote vuilniszakken en bouwpuinzakken, voor het ruimen van puin...of heel naar, het kunnen ruimen van lijken.

Gebluste kalk.

Materiaal zoals scheppen en bezems (wederom voor het puin, of modderstromen weg scheppen)

Regenkleding, waadkleding, rubber laarzen, bij waterramp in Bosnie werd daarom gevraagd vanwege tekorten.

Werkhandschoenen, goedkopere die je weg kan gooien en betere voor hergebruik.

Schoonmaakmiddelen en lappen en doekjes, voor het schoonmaken na een waterramp.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort (of misschien zelfs nu al), pepernoten. Blijven lang goed, redelijk voedzaam, en je kunt er met water een papje van maken. Beetje experimenteren

 

EDIT: Rond de feestdagen krijg je ook weer allerlij waxinelicht houdertjes en verdampertjes voor etherische olie. Ik ga op zoek naar een aantal van die dingetjes die van metaal zijn zodat ik ze kan omvormen tot nood-kook toestelletje voor het koken van wat water of iets dergelijks in combinatie met bioethanol of die brandgel. Vooral vlak voor de kerst en vlak erna zijn ze vaak ook nog eens in de aanbieding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort (of misschien zelfs nu al), pepernoten. Blijven lang goed, redelijk voedzaam, en je kunt er met water een papje van maken. Beetje experimenteren

 

EDIT: Rond de feestdagen krijg je ook weer allerlij waxinelicht houdertjes en verdampertjes voor etherische olie. Ik ga op zoek naar een aantal van die dingetjes die van metaal zijn zodat ik ze kan omvormen tot nood-kook toestelletje voor het koken van wat water of iets dergelijks in combinatie met bioethanol of die brandgel. Vooral vlak voor de kerst en vlak erna zijn ze vaak ook nog eens in de aanbieding.

In die variant: kringloopwinkel zo'n theelichthouder waar een theepot op kan. Meer lichtjes er onder en je krijgt in elk geval je soep heet, maar water koken schijnt ook te lukken. Die waxinelichtjes blijven heel lang goed en ze kunnen niet lekken, etc. zolang ze niet branden. Aluminium cups zijn ook minder milieubelastend als afval dan die plastic flessen van de bioethanol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als preppers gaan we ons natuurlijk niet druk maken om:

WC papier

Houdbaar voedsel

Medische spullen

Lamp olie

Waterfilter

Houtkachel

Stookhout

Generator

Enz enz

 

Die hebben we al lang gereedstaan.

De meute zal zich hier op storten en de prepper wil hier dan enkel nog uit de buurt blijven.

 

Het zou niet nodig moeten zijn maar wat waarschijnlijk nog wel veilig kan:

Bouwmarkt, dierenwinkel, hobbywinkels, tuingereedschap enz.

 

Al is het beter wat brandstof op voorraad te hebben velen zullen dit niet kunnen en dan is proberen te tanken het overwegen waard.

Ook gasflessen en kolen zullen waarschijnlijk pas de tweede of derde ingeving van de meute zijn en dus voor ons nog interessant.

 

Je moet ervan uit gaan dat pinnen niet kan, dus heb je cash..

Pas op als je met duizend euro cash loopt te zwaaien in een winkel waar paniek is omdat niemand kan pinnen en er bijna gevochten wordt, dan is de vraag of dat karretje vol het risico waard is.

Als je van uitdagingen houdt dan ga je de discussie met het kassameisje aan dat die goudenmaple wel duizend euro waard is, en roep je boos dat als zij hem niet accepteerd dat je de rest wel ergens anders gaat spenderen :p

 

En dit laatste is de belangrijkste afweging.

Als de pleuris uitbreekt is een ding je prio: Veilig met je gezin of groep op de plek komen waar je naar toe wilt Bugin of Bol.

Pas daarna ga je over de rest nadenken en als goede prepper maak je dan de afweging of het je waard is die laatste luxe, de rest is op orde, nog te scoren.

Hoe kleiner de familie of groep hoe gevaarlijker de situatie is als een of meerdere leden de BI of Bol verlaten ( en niet meer terug komen).

Het heet niet voor niks Bug In.......

 

Ook de afweging wanneer je openlijk de ramen dichttimmert of je buren duidelijk maakt dat ze mischien nog wel welkom zijn maar dat afdwingen of plunderen resoluut beantwoord zullen worden is van onmetelijk belang.

Als ze al met een groep binnen zijn is het te laat, als ze om een kaars komen vragen is dat met een salvo door de deur beantwoorden iets te heftig. Wanneer wat wel en niet doen is verstand proberen te gebruiken, een handleiding heb ik niet gevonden.

 

Bedenk nu hoe je ermee omgaat als er een hongerig klasgenootje met mamma op de stoep staan te huilen.

Je wilt dan niet dat jou kind doodleuk zegt " maar papa wij hebben toch een volle kast we kunnen toch wel iets missen".

 

Dus wie heeft het woord, zorg dat je kinderen (vrouw) niet bij zulke gesprekken zijn, enz....

Leer van de meesters: "als het serieus wordt moet je liegen".

Al heb je een ton rijst liggen, met tranen in je ogen 50 gram rijst wegeven alsof het je hele voorraad was zal vaak beter zijn dan een resoluut " wij delen niks" en het liefst dat je vrouw krijst "dat was voor vanavond klootzak".

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk altijd, ik ga naar de Gamma en koop allerlei zooi om mijn huis indien nodig te kunnen barricaderen. Zo'n doorzonwoning met heel veel glas in de pui. En een trapgat dat ik zou willen kunnen afsluiten. Ik heb niet de ruimte om al dat soort groot balk- en plaatmateriaal nu al in mijn huis te zetten.

 

Bouwmarkt:

- rollen prikkeldraad

- dik plaatmateriaal

- balken

- en bijbehorende ijzerwaren

- zandzakken

 

Je kunt daar ook denken aan:

- speciekuipen oid

- grond

- mest

- evt hydrokorrels en vloeibare mest

 

Aanvullingen welkom!

 

Ik geloof wel in het maken van een van buitenaf onzichtbare 'safe room' in je huis, maar de boel zichtbaar barricaderen heeft volgens mij geen zin. Een beetje figuur breekt daar dwars doorheen. Het punt is, dat je onzichtbaarheid in je doorzon rijjtjeswoning je volgens mij veel meer veiligheid oplevert dan je versperringen. En voor het maken van versperringen moet je je kostbare onzichtbaarheid opgeven. Geen goede ruil. Zeker niet, omdat je kostbare energie, geld en tijd vlak na een shtf voor veel betere dingen te gebruiken zijn.

 

Bovendien worden zwaar gebarricadeerde woningen bij een shtf gewoon in brand gestoken om te kijken of er dan iemand met zijn meest waardevolle preps naar buiten komt rennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof wel in het maken van een van buitenaf onzichtbare 'safe room' in je huis, maar de boel zichtbaar barricaderen heeft volgens mij geen zin. Een beetje figuur breekt daar dwars doorheen. Het punt is, dat je onzichtbaarheid in je doorzon rijjtjeswoning je volgens mij veel meer veiligheid oplevert dan je versperringen. En voor het maken van versperringen moet je je kostbare onzichtbaarheid opgeven. Geen goede ruil.

 

Wat wel een serieuze toevoeging van zo'n doorzon woning is, je trap eruit slopen.

Zorg dat je het gat dan kunt afsluiten met dik hout of een staal plaat.

Met een ladder erin en uit overdag, snachts de plaat erop en kast er overheen (ladder op de verdieping...)

 

Niemand verwacht dit en het geeft je de nodige tijd die je anders niet zou hebben om je verdediging op maximaal te krijgen.

Een beetje veilige nachtrust is goud waard.

Uitroken kan nog natuurlijk ( zorg dat je het dak op kan of naar de buren via de verdieping enz. maar uiteindelijk zul je het van elke grote groep verliezen.

Het zal wel een aardige drempel zijn voor een snelle plundering of overval...

 

Als ze terug komen dan is het voordeel grotendeels weg...

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof toch dat het een beter idee is om te proberen zelf een groep te vormen. Zelfs al zitten daar niet-preppers tussen. Als je in een shtf situatie moet kiezen tussen het delen van je voorraad eten en drinken met mensen die nergens voor gezorgd hebben en alles kwijtraken aan een hersenloze horde dan moet je toch wat. Gebruik die 'wij willen alles' mentaliteit tegen ze, zorg dat jij onderdeel uitmaakt van hun 'wij' en bied samen tegenstand tegen andere groepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als eerste even langs de apotheek lopen met een lege rugzak en een paar weekendtassen ;)

 

Vertel! Vertel! Wat mis ik?

 

@Kans

Het barricaderen van je rijtjes huis heeft inderdaad weinig zin als jij de enige bent met prikkeldraad etc voor de deur/ramen. Dit soort barricades en versperringen hebben alleen zin als er 10-tallen zo niet honderden meters tussen je barricades en woning zit.

Als je een beetje je best doet zit je in 10-15min binnen met een beetje geweld (hamer/breekijzer) (brandbommetje ?)

Beter is om je wijk/straat te mobiliseren en of preppers in je omgeving bij elkaar te brengen en de situatie uit te leggen en hier direct actie op te ondernemen. Loop met meerderen op onregelmatige tijden door de straat/wijk. Sluit delen af en probeer één goed te controleren in/uitgang te maken. Zorg voor goede comms en backups voor de lopende wachten...maak een werkschema. Laat latrines graven als dat nodig is. Maak mensen verantwoordelijk voor voedsel/water, onderdak, beveiliging, etc etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sigaretten, tabak en vloeipapier bij de plaatselijke tabakszaak.

Alcohol bij de Mitra of andere drankhandel.

Tuincentra (intratuin) voor diervoeders en waxinelichtjes

 

In de supermarkt zal echt alles verkocht/gepikt worden. Ook de zaken die je niet verwacht. Ik wil daar bij een SHTF situatie niet in de buurt zijn.

Als daar de pleuris uitbreekt ga ik heel misschien 'boodschappen' doen bij de alternatieven

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alles wat hier is opgenoemd als preps en laats minute preps heb ik alles op de rol prikkeldraad na . Of ik die nu ga halen weet ik nog niet .

Maar heeft er al iemand aan pompen op benzine of met de hand gedacht . Spullen om een bron te slaan . Want zowel te veel als te weinig water zal een probleem zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

In goed gesloten flessen toch wel minstens 5 jaar. Levensduur wordt beperkt door het aantal keren dat de fles opengaat (dan ontsnapt er wat chloor, kun je trouwens ruiken!). Voor desinfecteren van drinkwater heb ik een 100 ml bruin glazen flesje apart gevuld met NaOCl. Dit is i.v.m. vaak openen wat economischer.

 

Ik heb zelf Nast gewone chloor, ook shock treatment ,het is chloor in korrel vorm.het is stabiel en veel langer houdbaar. Te kopen bij pool en spa winkel.in America ook online te bestellen,weet Niet in Nederland of het ook zo is.

Trouwens, mijn vooraaden zijn zo verdeel,kan er zo bij en is beprekt houdbaar, in huis en genoeg voor een mand.

Het is in een bijgebouw,langer houdbaar en genoeg voor 6 manden.

In het undisclosed location, op loop afstand. Zeer lang houdbaar en genoeg voor 5 jaren.

Begraven in het Bos, nood drum met tarp,mes ,Coleman mini stove, zak lamp. Eten voor 1 mand,meer SOS ration en mre.5 maal op lingere loop afstand.

Ik wil juist als het mis ga ,nergens Heen gaan.

Ik Moet nog extra medicatie kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht mijn vrouw op dr werk zijn (tankstation)

pakken wat dr in die bak van dr kan en naar huis

niks geen last minute shit, thuis komen is het belangrijkste, dan de straat barricaderen en wachten tot iedereen er is

wat ik nu niet heb ga ik dan ook niet zien te fixen, het risico is te groot om waar wat te gaan halen

uiteraard opschrijven wat ze meeneemt, mocht het nodig zijn betaal ik wel wat ze genomen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...