Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55

Onderwerp: Double posting

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Beginnetje gemaakt:

Double posting oplossing:

Antwoorden met citaat:

Naam:     antwoord met citaat.PNG
Bekeken:  109
Groote:   2,8 KB

Klik hierop en er wordt een stukje bericht gegenereerd waaronder je kunt typen.

Ziet er zo uit:

Naam:     quote.PNG
Bekeken:  108
Groote:   31,0 KB

Klik je op het knopje rechts naast antwoord met citaat (met het plusje) dan kun je vervolgens bij alle berichten die je in jou 1 post wilt citeren klikken. Het resulterende veldje ziet er dan zo uit:

Naam:     quote2.PNG
Bekeken:  107
Groote:   21,9 KB

Vervolgens kun je onder elk citaat antwoord/toelichting/commentaar geven op de verschillende personen en toch alles in 1 post krijgen zonder je 2 of 3 posts onderelkaar hebt van dezelfde persoon (=double posting).

Let op: Het knopje met het plusje voor meerdere citaten is een aan/uit knopje. Als je klaar bent met posten er nog eens op klikken om het weer uit te zetten. Je kunt aan het vinkje bij het plusje zien of het aan of uit staat.

Naam:     vinkje.PNG
Bekeken:  113
Groote:   1,1 KB

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoegen plaatjes/foto's:

Naam:     plaatjes1.PNG
Bekeken:  108
Groote:   21,2 KB

Klik op het symbooltje voor het bijvoegen van een afbeelding

Staat het plaatje op je eigen computer klik dan op browse. Je komt dan in je eigen computer terecht en kunt je plaatje opzoeken en aanklikken.

Staat het ergens op internet en heb je de locatie gecopieerd klik dan op 'From URL'.

Naam:     plaatje2.PNG
Bekeken:  107
Groote:   6,8 KB

Met firefox gaat het opslaan van de plek waar een plaatje op internet staat als volgt: Rechts klikken op het plaatje en dan:

Naam:     plaatje3.jpg
Bekeken:  111
Groote:   29,6 KB

Vervolgens in het URL veldje Control-V (of rechts klikken en paste) en de locatie komt in dat veldje. OK klikken en het plaatje moet in je post staan. Houd wel in de gaten dat als het een plaatje is dat op internet staat, dat als degene die het daar neergezet heeft het weg haalt, het ook uit je post verdwijnt.

Soms gebeurt het dat je een foto maakt met je telefoon en hij gedraaid op het forum terecht komt. Je draait de foto goed op de telefoon of op de computer, wijzigt je bericht, veegt de regel waarin het plaatje staat uit en voegt je verbeterde plaatje toe. Ennn. Dan heb je opeens twee foto's.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik los het dan als volgt op. Je opent instellingen (rechts boven) en gaat naar bijlagen (links onder)

Je ziet dan een lijstje met alle plaatjes die je ooit op het forum hebt gezet. Onderaan de lijst plaatjes staat 'weergeef thumbnails' Klik dit aan en je krijgt een verkleinde versie van elk plaatje te zien. Handig met zoeken. Selecteer het plaatje dat je niet meer wilt zien (boxje naast het plaatje aanvinken) en klik rechts onder 'verwijderen'. Plaatje moet als het goed is nu ook uit je post verdwenen zijn.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Duidelijk? Moet er nog iets bijkomen?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Ook het knopje geheel rechtsonder bij iedere post "+ , dus rechts naast de knop "Antwoord met Citaat" is hierbij handig, kun je in één reactie meerdere mensen citeren.

Door er één keer op te klikken zet je hem aan. Als je vervolgens bij een andere post de "Antwoord met Citaat" knop gebruikt, krijg je twee citaten. Dit ook voor meer dan twee citaten.
    Dank wel, [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION], dat (kleine) knopje was mij nooit eerder opgevallen!

Ja, en nu proberen [MENTION=150]phaelin[/MENTION] te citeren ..

Laatst gewijzigd door Dreutel; 14-09-14 om 23:46.

tom666
    Guest
    Ik let er zelf ook op als mij iets te binnen schiet dat ik niet double post maar het gewoon probeer toe te voegen aan hetgeen ik eerder neertikte...

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Editen van een post en het toevoegen van een citatie is makkelijk. Bewerken knopje is duidelijk neem ik aan, dan kun je op een post klikken die je wilt citeren met rechts, en 'm openen in een nieuw tabblad of een nieuw window. Copy-paste (CTRL-C en CTRL-V) en je kunt een en ander toevoegen aan je post.

Ik probeer hier een soort van beginners handleiding te maken, maar ik ben daar nogal slecht in dus feedback is altijd welkom. En als er vragen zijn over de functies van het forum, stuur me een pm en ik zal kijken wat ik weet. Ik ben niet 100% bekend met dit forum formaat maar als er een vraag is kan ik vast uitzoeken hoe een en ander werkt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik zou het eerder double quoting noemen dan double posting.
    Double posting is in mijn ogen een post twee keer na elkaar posten(wat je dan kan verwijderen,en veel mensen weten niet hoe)
    So Long, and Thanks for All the Fish

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Editen van een post en het toevoegen van een citatie is makkelijk. Bewerken knopje is duidelijk neem ik aan, dan kun je op een post klikken die je wilt citeren met rechts, en 'm openen in een nieuw tabblad of een nieuw window. Copy-paste (CTRL-C en CTRL-V) en je kunt een en ander toevoegen aan je post.

Ik probeer hier een soort van beginners handleiding te maken, maar ik ben daar nogal slecht in dus feedback is altijd welkom. En als er vragen zijn over de functies van het forum, stuur me een pm en ik zal kijken wat ik weet. Ik ben niet 100% bekend met dit forum formaat maar als er een vraag is kan ik vast uitzoeken hoe een en ander werkt.
    Heel erg bedankt voor het oplossen van een probleem waarmee iedereen grote moeite had en waarmee nauwelijks te leven was.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Ik zou het eerder double quoting noemen dan double posting.
    Double posting is in mijn ogen een post twee keer na elkaar posten(wat je dan kan verwijderen,en veel mensen weten niet hoe)
    Met double posting bedoel ik mensen die twee posts doen achter elkaar over hetzelfde onderwerp en ook binnen een uurtje of zo. Hoeft niet direct een quote in te zitten maar kan. Vaak is het zo dat iemand iets vind over een bepaald onderwerp, dit post en daarna snel nog iets anders vind en dat dan ook post. In een nieuwe post ipv de vorige te editen. Soms is een double post prima, als er een dag of zo tussen zit. Maar het maakt het geheel niet overzichterlijker, vooral als er 3, 4 of 5 posts achterelkaar van dezelfde persoon te lezen zijn. Daarom hebben de meeste forums ook een regel voor double posting met een time limit.
    Maar je hebt gelijk als je zegt dat het meestal gaat om een aantal reacties op vorige posts. Mensen weten niet hoe ze moeten 'multi quoten' dus dan krijg je drie of vier reacties op verschillende personen in even zoveel posts. Niet handig.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Met double posting bedoel ik mensen die twee posts doen achter elkaar over hetzelfde onderwerp en ook binnen een uurtje of zo.
    Prima dat jij dat zo noemt.
    Hoe noem jij het dan als mensen dezelfde post twee keer posten, na elkaar?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Met double posting bedoel ik mensen die twee posts doen achter elkaar over hetzelfde onderwerp en ook binnen een uurtje of zo.
    Prima dat jij dat zo noemt.
    Hoe noem jij het dan als mensen dezelfde post twee keer posten, na elkaar?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Fukushima: Double-headed flowers
    Door Rodin in forum Internationaal
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 20-05-12, 08:34

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten